Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja nomad »

Tupla :-)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21605
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja Maffer »

3D-tulostettu purcca-swiss ratkaisu on toiminut Fujissa nyt n. kuukauden. Ei minkäänlaisia vatkaus tai kestävyysongelmia.

Rajoitteena on vain CAD-osaaminen.
habannaama
Viestit: 5162
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja habannaama »

nomad kirjoitti:Vaihtoehdon esittelyn nimissä tämäkin esiin. Minulla on SmallRigin L-rauta Sonyssa ja on sanottava, että on erittäin hyvä. Pystyosan saa ruuvattua pois jos haluaa. Suomesta näitä saa Monzasta.

https://www.smallrig.com/smallrig-l-bra ... -2258.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä vst. SmallRigin tuote Fujissa ja aivan ehdoton ostos.
Kiva käyttää jalustalla, antaa mukavasti lisätukevuutta (otetta) käsille kun vetää tuon sivun ulos ja tuosta sivusta mukava roikottaa kameraa kun/jos ei halua käyttää kameraremmiä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
kostaja!
Viestit: 3792
Liittynyt: Huhti 28, 2004 9 : 21

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Onko emerik laittanut Z:n?
mremonen
Viestit: 9252
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Pannaan tämä nyt sitten vaikka tänne, kun muuten hukkuu tuonne retina-näyttöketjuun:

https://www.digitalcameraworld.com/news ... -iv-sensor" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli olisko nyt sitten tulossa z8? Ja se siitä, etteikö Sony myisi teknologiaansa kaikille, joilla on pinkka kunnossa. Tai ainakin pikavipit.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
temama
Viestit: 10023
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja temama »

mremonen kirjoitti:Pannaan tämä nyt sitten vaikka tänne, kun muuten hukkuu tuonne retina-näyttöketjuun:

https://www.digitalcameraworld.com/news ... -iv-sensor" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli olisko nyt sitten tulossa z8? Ja se siitä, etteikö Sony myisi teknologiaansa kaikille, joilla on pinkka kunnossa. Tai ainakin pikavipit.
yepsistä. Ihan varmaan Sony myy, vaikka luonnollisesti päättää kenelle myy ja mitä.

Ninonille se on myynyt jo pitkän aikaa. Kai niillä ainakin on suhteet kunnossa kuitenkin, edelleen.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja emerik »

Capture One 12.1.1 tuli pieni päivitys, mutta sisällöstä ei ole mitään tietoa. Applessa päivitykset tehdään edelleen vanhalla kaavalla eli lataamalla C1 sivulta koko ohjelma.
emerik kirjoitti:Capture One 12.1 on julkaistu ja siinä tulee tuki:

NIKKOR Z 35mm 1.8S
NIKKOR Z 50mm 1.8S
NIKKOR Z 14-30mm 4.0S
NIKKOR Z 24-70mm 4.0S
NIKKOR Z 24-70mm 2.8S

Ja nuo korjaukset saa käyttöön kun valitsee Lenc Correction - Profile - Manufacturer Profile.

Tämän päivityksen myötä Capture Onea voi suositella Z6/Z7 omistajille jos etsii korvaajaa tai vaihtoehtoa Lightroomille.

Capture One 12.1: https://www.captureone.com/en/features/ ... ion=12.1.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo edellinen päivitys (12.1) oli todella merkittävä Z omistajille, kun siinä tuli ominaisuus joka osaa lukea nykyisten ja uusien S objektiivien profiilit. Toki halutessa tuota ei ole pakko käyttää eli käyttäjän päätettävissä. Hyvin yksinkertainen ominaisuus tuokin profiilin sisällyttäminen RAW tiedostoon, jonka olisi toivonut olevan jo kauan käytössä kaikilla valmistajilla.

Syksyllä macOS päivittyy Catalina päivityksellä ja silloin pitäisi Lightroom 6 lakata toimimasta* jos ennakkotiedot pitää paikkansa. Tällöin monella on se tilanne: a) päivittää Lightroom 8 b) pohtii vaihtoehtoista ohjelmaa c) ei tee Catalina päivitystä tietokoneelle.

*Ilmeisesti se toimii, mutta sitä ei voi asentaa Catalina macOS:lle.
Viimeksi muokannut emerik, Elo 07, 2019 18 : 39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja hassel »

Kyselen tässä ihan mielenkiinnosta. Onko järkevää vaihtaa nikonin d810 esim. Z7, vai hyppäisinkö suoraan d850?
Hieman taas on kamera kuumetta ja eihän siitä pääse eroon kuin ostamalla uuden..
Koolla nyt ei niin väliä, eikä sääsuojauksilla jne.. Ennestään ei ole enää jäljellä kuin yksi objektiivi, eli ei sen puolestakaan valinnan vaikeutta, minkä itse ostaisit ja miksi?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
hkoskenv
Viestit: 4412
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

hassel kirjoitti:Kyselen tässä ihan mielenkiinnosta. Onko järkevää vaihtaa nikonin d810 esim. Z7, vai hyppäisinkö suoraan d850?
Ei vaihto varmasti ole järkevää, mutta kamerakuume on sairaus, johon ei halvempiakaan rohtoja ole. Minä tekisin kaikkeni odottaakseni sen aikaa, että keksin itse mitä haluan. Enkä yrittäisi sotkea järkeä päätökseen yhtään enempää kuin taloudellisiin vaikeuksiin ajautumisen välttämiseen vaaditaan. Minä ostaisin sinun tapauksessa D850, koska se on formaatti johon olen tottunut ja käsittääkseni hiton hyvä kamera. Mutta tuo nyt on vähän kuin valitsisit minun lempiruuan ravintolassa etkä omaasi.

Hitto, minä olen innostunut taas vähän fillaroimaan ja fillarikuume nostaa merkkejään. Se on valitettavasti ihan yhtä kalliiksi käyvä tauti kuin kamerakuume ja fillarit vievät enemmän tilaakin kuin kamerat.
Hannu
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja rolsen »

hassel kirjoitti:Kyselen tässä ihan mielenkiinnosta. Onko järkevää vaihtaa nikonin d810 esim. Z7, vai hyppäisinkö suoraan d850?
Tuskin on järkevää, mutta näistä on yleensä muutenkin järki kaukana. D850 on valmis kamera, toisin kuin zetat. Jos on pakko päivittää, niin D850. Jos on aikaa odottaa, niin Z-sarjan maturoitumista kannattaa odottaa, siinä on ainekset kyllä vaikka mihin.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja hassel »

Näinpä..
Lähinnä sitä ajattelin, onko joku ostanut jommankumman tai päässyt vertailemaan livenä.
Itseltä täältä korvesta on paha lähteä kivijalkakaupassa käymään, eikä viitsisi ihan sikaa säkissä postitse ostaa ;D
Ei taida hasselin peilitön aikakausi sitten vieläkään alkaa..
mremonen
Viestit: 9252
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja mremonen »

hkoskenv kirjoitti:Hitto, minä olen innostunut taas vähän fillaroimaan ja fillarikuume nostaa merkkejään. Se on valitettavasti ihan yhtä kalliiksi käyvä tauti kuin kamerakuume ja fillarit vievät enemmän tilaakin kuin kamerat.
Sama täällä. Vuoden verran ollut kuvaaminen telakalla, mutta pyöräily on vienyt siltä liienneen ajan. Ja rahat. Tosin paino on mennyt alas ja kunto ylös.

Onneksi pyöräilypuolella on sähkö- vs. luomu-vääntö, joten vieroitusoireita peilitön vs peili-väännöstä ei ole päässyt juurikaan tulemaan.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Sakke_K
Viestit: 7551
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

hassel kirjoitti:Näinpä..
Lähinnä sitä ajattelin, onko joku ostanut jommankumman tai päässyt vertailemaan livenä.
Itseltä täältä korvesta on paha lähteä kivijalkakaupassa käymään, eikä viitsisi ihan sikaa säkissä postitse ostaa ;D
Ei taida hasselin peilitön aikakausi sitten vieläkään alkaa..
No, lue aikaisemmat viestit, vaihdoin D750 rungot Z6:seen, ja mielestäni oli aika suuri hyppäys parempaan. Yllättävänkin suuri. Peilittömien aika on kyllä jo alkanut, siitä ei ole epäilystä :-) Millä tasolla, se on sitten eri juttu.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja hassel »

Täytyypä ihan ajan kanssa käydä läpi.
aikaarska
Viestit: 12000
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Jos sinulla ei ole kuin yksi vanha nikon objektiivi, niinen näe mitään syytä miksi et voisi siirtyä suoraan kinopeilittömään. Kyllä ne ovat jo tarpeeksi valmiita. Ja taatusti tulevaisuuden valinta.
Oli se sitten sony, canon, panasonic tai nikon. Hyviä vaihtoehtoja löytyy. Jos haluat kannattaa Nikonia, niin nikon on ainakin avannut pelin ihan hyvillä objektiiveilla järjestelmään. Eikä mitään syytä epäillä etteikö myös tulevaisuus olisi valoisa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Sakke_K
Viestit: 7551
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Akkukesto tietysti pitää erikseen mainita, se on se ainoa iso askel huonompaan... ei oikein ilman vara-akkua kyllä tule toimeen, D750:n kanssa vielä menetteli useimmat mun tyyliset keikat. Toki asetuksilla siihen voi jonkin verran vaikuttaa, mutta ei kovin paljoa.
Maffer
Viestit: 21605
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Liekö siinä sama juttu kuin Sonissakin - jos EVF päällä, menee akkukin nopeammin. Se silmätelkkari vie enempi juissia kuin takatöllö. Hieman on outo tilanne, jos liveview takatöllöstä kuluttaisi tasan saman akun nopeammin kuin DSLR-kamera. IBIS kannattaa tietenkin laittaa pois ja kuvata jalustalta. Vakain on sekä Sonissa ja Pentaksissa syönyt akkua jos sitä erehtyi käyttämään. Pikkuakkuisella wanhalla Sonilla se oli se tekijä millä pakkasessa selvisi pidempään.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja hassel »

Joo, nyt hieman tutustunut netin palstoilla z7 ja ensi viikon loppupuolella eräs kauppias tuttavani mennessään mökilleen tuo kokeiltavaksi zetan 2 vrk ajaksi testiin, joten saa realistisen kuvan miten soveltuu itselle käyttöön ja tuntuuko hyvältä kädessä:D
Pystyyköhän tuota käyttämään powerbankilla esim. talvisin, jos valoittelee pidempiä aikoja?
Toisaalta, itse otan maksimissaan 50-100 kuvaa kuvausreissulla, joten eipä tuo akku kestokaan enää haitanne.
No ensi viikon lopulla sitä on sitten viisaampi, kun saa käteensä tuon pelin.
Kiitoksia vinkeistä.
Maffer
Viestit: 21605
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Powerbank-idea vaatii että teippaat sen jalustaan tms. Muuten menee hermo täysin. Se on ajan kysymys jos/kun taskusta tuleva 5m Jatko-Roikka (tm) sotkeutuu johki näreeseen ja NAPS. Tästä on liikaa kokemusta.

Ota suoraan GFX100 Fuji. Sulla o sille kyllä käyttöä.
habannaama
Viestit: 5162
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti:Powerbank-idea vaatii että teippaat sen jalustaan tms. Muuten menee hermo täysin. Se on ajan kysymys jos/kun taskusta tuleva 5m Jatko-Roikka (tm) sotkeutuu johki näreeseen ja NAPS. Tästä on liikaa kokemusta.

Ota suoraan GFX100 Fuji. Sulla o sille kyllä käyttöä.
Sitä pystyy myös käyttämään niin että se povarissa ja sieltä johto hihaa pitkin trumpusta ulos kameralle.

Paas Hassel kertoa sitten mietteistäsi Zetasta ;)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Vastaa Viestiin