Canon EOS M50

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa
Viestit: 6432
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon EOS M50

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kato ne on ne kuuluisat ”Canonin värit”? :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Re: Canon EOS M50

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

nsamppa kirjoitti:Kato ne on ne kuuluisat ”Canonin värit”? :)
Powershotit on tässä olleet neutraalimpia. Ainoat EOSit mulla on M ja M50, joten enempää niistä voi sanoa. Onko tämä M50 myös tehty Powershotien firmikselle? Ainakin M3 oli.

Kun tarkemmin miettii tuo ruskea laukku on ihan siisti, varsinkin hihna on parempi kuin standardi mainoshihna. Miksi muuten pitää maksaa extraa, ettei kulje kameran mainos niskassa.
JKT
Viestit: 78
Liittynyt: Tammi 05, 2004 22 : 47

Re: Canon EOS M50

Viesti Kirjoittaja JKT »

Olisihan tuo ihan kiva, jos siihen saisi kaukolaukaisun piuhalla ... tai edes IR:llä. Nyt StackShotilla tuota ei saa millään laukaistua eikä Helicon Remote myöskään tue - ei kiitos.
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Re: Canon EOS M50

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Huomasin, että kamera on ensimmäinen Canon, joka minulla on ollut, joka kertoo polttovälin kuvia katsellessa. Olen aina kironnut sitä, kun kamerat eivät ole kertoneet polttoväliä. Mukava oli myös se, että P pyrkii pitämään valotusajan 1/60 sekunnissa eikä 1/30 kuin EOS M, erityisesti 22 mm:llä. Tosin saisivat vielä tehdä niin fiksun, että se riippuisi siitä, onko käytössä. Melkein kaikki EOS M:n ärsyttävät piirteet on korjattu. Kosketuslaukaisinta tosin ei kai saa vieläkään pois. Sille toki on asetus, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun sen saa näytöstä päälle. Kaulalla roikkuessa saattaa alkaa itse ottamaan kuvia.
rarehanu
Viestit: 394
Liittynyt: Syys 07, 2016 14 : 34

Re: Canon EOS M50

Viesti Kirjoittaja rarehanu »

SuperDrive kirjoitti:Huomasin, että kamera on ensimmäinen Canon, joka minulla on ollut, joka kertoo polttovälin kuvia katsellessa. Olen aina kironnut sitä, kun kamerat eivät ole kertoneet polttoväliä. Mukava oli myös se, että P pyrkii pitämään valotusajan 1/60 sekunnissa eikä 1/30 kuin EOS M, erityisesti 22 mm:llä. Tosin saisivat vielä tehdä niin fiksun, että se riippuisi siitä, onko käytössä. Melkein kaikki EOS M:n ärsyttävät piirteet on korjattu. Kosketuslaukaisinta tosin ei kai saa vieläkään pois. Sille toki on asetus, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun sen saa näytöstä päälle. Kaulalla roikkuessa saattaa alkaa itse ottamaan kuvia.
Kyllä kaikissa Canonin digijärkkäreissä mitä itsellä on ollut polttoväli näkyy ja niitä runkoja on ollut monta, mutta ainakin näissä on näkynyt 700D, 760D, 80D, 6D, 5Ds, 5DIV, 1DIV, 1DX.
Näkyy siis Canonin DPP ohjelmassa, jos ei näy niin kyseessä ollut joku muu ohjelma, mutta sehän ei ole sitten rungosta kiinni jos ohjelma ei ymmärrä runkoa.
jalkkis
Viestit: 225
Liittynyt: Huhti 04, 2013 16 : 25

Re: Canon EOS M50

Viesti Kirjoittaja jalkkis »

SuperDrive viitannee tilanteeseen, jossa kuvia katsotaan kameralla...

Edit: mulla oli muinoin EOS-M ja kuvien polttoväli (tietenkin) näkyy ohjelmalla kuin ohjelmalla... Kamerasta en muista...
Vastaa Viestiin