Fujin madot yms...

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

https://www.fujirumors.com/debunking-fu ... kin-tones/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilman sen enempää kommentoimatta. Jos kiinnostaa, niin käykää kurkkaamassa. Itse en ole joutunut matokuurille.

Kapa
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Artikkelin perusteella voi toki suositella sitä mikä toimii, eli terävöittää Photoshopissa. Jättää siis LR:n säätimet default-asentoon niin homma pelittää. Nik-paketin RAW Presharpener ajaa kyllä asiansa, vaan vähän pöhköä että paras hönkä materiaaliin tehdäänkin muualla kuin RAW-konversiossa mikä on ollut hyvä lähtökohta jo kauan.
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

kapama-7 kirjoitti:https://www.fujirumors.com/debunking-fu ... kin-tones/

Ilman sen enempää kommentoimatta. Jos kiinnostaa, niin käykää kurkkaamassa. Itse en ole joutunut matokuurille.

Kapa
Joo, mitä tuohon nyt sanoisi...jos täytyy selitellä noin paljon, niin...
Itse tiedän omasta kokemuksesta että fujin x-trans raw tiedosto tarvitsee enemmän huomiota ja kikkailua kun tavalliset raw tiedostot.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

aikaarska kirjoitti:
kapama-7 kirjoitti:https://www.fujirumors.com/debunking-fu ... kin-tones/

Ilman sen enempää kommentoimatta. Jos kiinnostaa, niin käykää kurkkaamassa. Itse en ole joutunut matokuurille.

Kapa
Joo, mitä tuohon nyt sanoisi...jos täytyy selitellä noin paljon, niin...
Itse tiedän omasta kokemuksesta että fujin x-trans raw tiedosto tarvitsee enemmän huomiota ja kikkailua kun tavalliset raw tiedostot.
No joo.

Tämä on aika mielenkiintoinen kiertely
Fuji ISO Cheating – Fake High ISO performace?

Another “Fuji Myth”: Fuji is cheating when it comes to ISO.

Now, I have written a comprehensive article about it here already, so go and check it out if you want.

In short: ISO is a more or less arbitrary concept*. Companies like Canon and Nikon use the REI standard, while companies like Fujifilm and I think also Olympus are using the SOS standard. I hear that in the industry, the SOS standard is considered more “objective”.
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Re: Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Maffer kirjoitti:Artikkelin perusteella voi toki suositella sitä mikä toimii, eli terävöittää Photoshopissa. Jättää siis LR:n säätimet default-asentoon niin homma pelittää. Nik-paketin RAW Presharpener ajaa kyllä asiansa, vaan vähän pöhköä että paras hönkä materiaaliin tehdäänkin muualla kuin RAW-konversiossa mikä on ollut hyvä lähtökohta jo kauan.
Itse muutan kuvat DNG-muotoon ennen tallennusta, ja ne menevät Bridgeen. Avaan sitten ACR:ssä ja säädän sopivasti. Avaan Photarissa, jossa teen lopullisen viilauksen, Nik joskus apuna, siinä yleensä se viimeinen terävöitys en printtausta. Ei kai tämä virhe ole? Minulla on CC 2018, johon kuuluu myös Lightroom. Jotkut saniovat, että heillä on Lightroom, johon kuuluu Photoshop. Asensin Lightroomin ja kävin sitä läpi, jonka jälkeen poistin koneeltani. Minulle sopii työnkulku Bridgen ja Photarin kanssa. Ei kai tämäkään virhe ole? Fujin kanssa ei ongelmia. Ei matoja.

Kapa
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Eihän siinä mitään vikaa ole. Päin vastoin jos toimii niin hyvä. Itse vaan tottumuksesta LR:ssä terävöittänyt ja ennen vedosta sitten loput. Nyt voin tehdä yhdellä klikillä RAW presharpen Nikissä ja kun terävöitys tehdäänkin TIFFiin niin kas kummaa ei matoja.
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Eihän siinä mitään vikaa ole. Päin vastoin jos toimii niin hyvä. Itse vaan tottumuksesta LR:ssä terävöittänyt ja ennen vedosta sitten loput. Nyt voin tehdä yhdellä klikillä RAW presharpen Nikissä ja kun terävöitys tehdäänkin TIFFiin niin kas kummaa ei matoja.
Ahaa, joo, tuo onkin mielenkiintoista.Mutta millä konvertoit siis fujin x-trans RAWin TIFF:ksi?

Edit: selkisi kun luki aikaisempia postauksia. Eli lightroomissa ilman isoja terävöittämistä.

Mikä sinusta maffer on x-trans systeemin hyöty? Onko sitä? Luulisi jotain hyötyä olevan kun Fuji tykkää sitä käyttää.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Fujin madot yms...

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No en ole löytänyt siitä minkäänlaista hyötyä missään tilanteessa. 16MP Fuji on tosi vähäkohinainen korkeilla herkkyyksillä, aikalailla verrattavissa D3s mutta 24MP Fuji suhisee taas jo enemmän. Tuskin tuo X-trans sitä kohinaa Fujissa vähensi vaan joku muu kikka eikä se ole tuo näennäinen ISO erokaan.

Pentax KP näyttäisi olevan teknisesti paras kroppirunko mutta obiskavalikoima ei aivan Fujille pärjää.

Pixel-Shift on ollut ainoa tommonen kikkakutonen millä on erittäin suuri vaikutus kuvaan jos sitö vain voi hyödyntää. X-Trans on kaukana siitä.
Vastaa Viestiin