Nikon D700 plussat ja miinukset

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

adapteri kirjoitti:
radicalis kirjoitti:
adapteri kirjoitti: Onneksi lainasit juuri tuota lähdettä. Siellähän selvästi sanotaan, että A900:ssa on paras kuvanlaatu ja Canon on paras kompromissi. Nikon pärjää vain siksi, että joku sattuu olemaan merkkiuskollinen. Se siis on kolmikon huonoin, mutta se on silti valinta?
Onneksi adapterin luetunymmärtäminen on taas säihkyvää. Tämä on Nikon D700 plussat ja miinukset -ketju, jollet sattunut huomaamaan. Lähteessä kyllä kehuttiin A900:n kuvanlaatua alhaisilla herkkyyksillä ja todettiin sen olevan kunkku tällä saralla. 5DII taas parhaaksi kompromissiksi kuten sanoit. Se mitä loppuun lisäsit on oman mielikuvituksesi tuotetta ja sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Ei kai sillä tarvitsekaan muuta olla tekemistä todellisuuden kanssa, muuta kuin ennakkoasenteinen arvostelija. Minä olen useassa asiassa ihan samaa mieltä M Johnstonin kanssa. Hänhän on yhtä puolueellinen Nikonin suuntaan kuin minä. Ei hän nyt tietysti noille merkkivouhottajille pärjää, mutta en pitäisi häntä lainkaan puolueettomana.
Ennakkoasenteinen, kyllä, objektiivinen, kyllä, vastaa omaa kokemustani, kyllä. On erittäin vaikeaa löytää objektiivista vertailua kameroiden väliltä, kun aina tuntuu, että jollain on markkinointi mielessä tai omat inklinaatiot lisänä.

Minä pyrin kyllä olemaan objektiivinen parhaani mukaan. Välillä tietysti lisään huumorinkukkaa joukkoon ja olen tahallani ei-objektiivinen. Käytän tämän vuoksi hymiöitä ja en piilottele mielipiteitäni sarkasmitulvaan kuin harvoin.
Lastu kirjoitti:Pelkästään testejä lukemalla on ihan turha hehkuttaa minkään kameran hyvyyttä, tai vastaavasti kovin jyrkästi tuomita.
Nimimerkillä kaikki jokaisen merkin rungoista läpikäynyt ;D.

Muuttaisin lausumaasi sen verran, että yksittäisen testin perusteella ei voida tehdä suuria johtopäätöksiä, ellei testi ole toistettavissa. Kun useat testit alkavat korreloimaan keskenään, voidaan tehdä luotettavia johtopäätöksiä asian tiimoilta. Esim 5DII on huippu suurilla herkkyksillä kohinan vähyyden puolesta kuvattaessa jpg:tä NR standard asennossa. Tällä ei ole kuitenkaan vahvaa korrelaatiota raw-kuviin.

On myös varsin naiivia väittää, ettei testaajia tai muiden käytännön kokemusta omaavien henkilöiden mielipiteitä tai faktoja voida käyttää referenssinä. Asia muuttuu siinä vaiheessa hullunkuriseksi, kun aletaan painottamaan omaa kokemusta muiden edelle. "Usko minua, sillä minä olen kokenut kaiken, toisin kuin nuo."
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Lastu
Viestit: 2139
Liittynyt: Elo 03, 2005 10 : 40
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

radicalis kirjoitti:
Lastu kirjoitti:Pelkästään testejä lukemalla on ihan turha hehkuttaa minkään kameran hyvyyttä, tai vastaavasti kovin jyrkästi tuomita.
Nimimerkillä kaikki jokaisen merkin rungoista läpikäynyt ;D.

On myös varsin naiivia väittää, ettei testaajia tai muiden käytännön kokemusta omaavien henkilöiden mielipiteitä tai faktoja voida käyttää referenssinä.
Postaukseni ei ollut tarkoitettu sinulle, mutta en ole yhtään yllättynyt, että juuri sinä vastasit siihen.
En missään kohtaa väittänyt, etteikö testeistä voisi saada myös oikeaa tietoa, sekä suuntaa kameravalinnoilleen, mutta pelkästään niiden perusteella ei voi 100% varmasti sanoa mikä on oikeasti paras, ja mikä on testaajien henkilökohtaista mieltymystä.
radicalis kirjoitti:Asia muuttuu siinä vaiheessa hullunkuriseksi, kun aletaan painottamaan omaa kokemusta muiden edelle. "Usko minua, sillä minä olen kokenut kaiken, toisin kuin nuo."
Minun mielestäni asia muuttuu siinä vaiheessa hullunkuriseksi, kun aletaan painottamaan omaa kokemattomuutta muiden edelle.
Vähän kuin oman käden asiantuntija, alan lehtiä ikänsä lukeneena, todistaisi suureen ääneen millaiselta naiselta saa parhaan kyydin.

Ja ihan väärinymmärryksen välttämiseksi =0)
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

Lastu kirjoitti:
radicalis kirjoitti:Asia muuttuu siinä vaiheessa hullunkuriseksi, kun aletaan painottamaan omaa kokemusta muiden edelle. "Usko minua, sillä minä olen kokenut kaiken, toisin kuin nuo."
Minun mielestäni asia muuttuu siinä vaiheessa hullunkuriseksi, kun aletaan painottamaan omaa kokemattomuutta muiden edelle.
Vähän kuin oman käden asiantuntija, alan lehtiä ikänsä lukeneena, todistaisi suureen ääneen millaiselta naiselta saa parhaan kyydin.

Ja ihan väärinymmärryksen välttämiseksi =0)
Kyse ei ollutkaan isän opettamisesta *sensuroitu*, vaan kokemuksen väittämisestä muiden omaa kokemusta omaavien edelle ;D.

Teoriatasolla kyllä tapahtuu moni asia ilman minkäänlaista käytännön kosketusta, joten loogisen päättelyn avulla on mahdollista käsitellä tietoa hyvin...


...tai huonosti :D.
Lastu
Viestit: 2139
Liittynyt: Elo 03, 2005 10 : 40
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

radicalis kirjoitti: vaan kokemuksen väittämisestä muiden omaa kokemusta omaavien edelle ;D.
Voitko osoittaa tuon kohdan.
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

Lastu kirjoitti:
radicalis kirjoitti: vaan kokemuksen väittämisestä muiden omaa kokemusta omaavien edelle ;D.
Voitko osoittaa tuon kohdan.
Kyse ei ollut sinusta :D.
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Minulla on D-700. Ei ne kuvat yhtään parantuneet jos vertaa nykyiseen kakkosrunkoon (D-200). Eikä siihen kolmosrunkoonkaan, joka on Fujin Pro S2.

Samaa *sensuroitu*.

kapa

P.S.
Tuli tuhma sana. Tarkoitin tietenkin lantaa.
rst
Viestit: 71
Liittynyt: Elo 05, 2003 14 : 19

Viesti Kirjoittaja rst »

kapama-7 kirjoitti:Minulla on D-700. Ei ne kuvat yhtään parantuneet jos vertaa nykyiseen kakkosrunkoon (D-200). Eikä siihen kolmosrunkoonkaan, joka on Fujin Pro S2.
Auttaisikohan asiaan, jos seuraavalla kerralla sijoittaisi optiikkaan?
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

rst kirjoitti:
kapama-7 kirjoitti:Minulla on D-700. Ei ne kuvat yhtään parantuneet jos vertaa nykyiseen kakkosrunkoon (D-200). Eikä siihen kolmosrunkoonkaan, joka on Fujin Pro S2.
Auttaisikohan asiaan, jos seuraavalla kerralla sijoittaisi optiikkaan?
Ei auta, kapamalla on jo sellaista optiikkaa, että muut vasta haaveilevat. Sitä paitsi, kapan kuvissa on sisältöä. Ne ovat jo ennestään teknisestikin huippulaatua, miten ne enää voisivat jostain rungon vaihdosta parantua?
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

adapteri kirjoitti:
rst kirjoitti:
kapama-7 kirjoitti:Minulla on D-700. Ei ne kuvat yhtään parantuneet jos vertaa nykyiseen kakkosrunkoon (D-200). Eikä siihen kolmosrunkoonkaan, joka on Fujin Pro S2.
Auttaisikohan asiaan, jos seuraavalla kerralla sijoittaisi optiikkaan?
Ei auta, kapamalla on jo sellaista optiikkaa, että muut vasta haaveilevat. Sitä paitsi, kapan kuvissa on sisältöä. Ne ovat jo ennestään teknisestikin huippulaatua, miten ne enää voisivat jostain rungon vaihdosta parantua?
Ei Chagallkaan ollut tyytyväinen itseensä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

OskuK kirjoitti:
adapteri kirjoitti:
rst kirjoitti: Auttaisikohan asiaan, jos seuraavalla kerralla sijoittaisi optiikkaan?
Ei auta, kapamalla on jo sellaista optiikkaa, että muut vasta haaveilevat. Sitä paitsi, kapan kuvissa on sisältöä. Ne ovat jo ennestään teknisestikin huippulaatua, miten ne enää voisivat jostain rungon vaihdosta parantua?
Ei Chagallkaan ollut tyytyväinen itseensä.
Niin, eihän meistä dc.nettiläisistäkään ole kuviinsa tyytyväisiä kuin kaksi...
Sauli Särkkä
Viestit: 7019
Liittynyt: Syys 08, 2008 17 : 13
Paikkakunta: Tupos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Jarin lisäksi kuka on tyytyväinen?


-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Sauli Särkkä kirjoitti:Jarin lisäksi kuka on tyytyväinen?


-Sale
Toinenkin on PAKKO olla, mutta en nyt muista, kuka...
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

adapteri kirjoitti:
Sauli Särkkä kirjoitti:Jarin lisäksi kuka on tyytyväinen?


-Sale
Toinenkin on PAKKO olla, mutta en nyt muista, kuka...
http://images.google.com/images?um=1&hl ... Etsi+kuvia

http://images.google.com/images?um=1&hl ... Etsi+kuvia

?
Belbin
Viestit: 156
Liittynyt: Marras 18, 2005 17 : 47

Viesti Kirjoittaja Belbin »

kapama-7 kirjoitti:Minulla on D-700. Ei ne kuvat yhtään parantuneet jos vertaa nykyiseen kakkosrunkoon (D-200). Eikä siihen kolmosrunkoonkaan, joka on Fujin Pro S2.

Samaa *sensuroitu*.

kapa

P.S.
Tuli tuhma sana. Tarkoitin tietenkin lantaa.
Sommitteluni tulokset eivät parantuneet, mutta kuvien dynamiikka kyllä selvästi.

Lisäksi olen ihastunut tuohon uuteen 50/1.4 G-obtiikkaan. Vihdoinkin jopa täydellä aukolla kelvollista jälkeä ja aukon himmennettynä tosi hyvä. Uusi rakkauteni. :)
jperala
Viestit: 3463
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nikon D700 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja jperala »

Toisille kelpaa vieläkin :)

Kuva246051846_10215617717636300_1979682552619556336_n by Juha Perälä, on Flickr
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Re: Nikon D700 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Joo, kelpaa, jos jaksaa kantaa. -tuon kuvan 80-200:sta tuli heti mieleen, kun omani pölyttyy kaapissa, että aina vaan vähemmän innostaa raahata kameroita, mutta D700 eduksi laskettaneen ettei siitä saa enää mitään, eikä raaski pistää edes tonnia tuota huonompaan uuteen kameraan...

Aikanaan ei tullut sitä Df:ää hommattua, ja sehän olikin sitten yhden version laulu...uusi zfc -Olympusta matkiva plastiikka on vielä vähemmän kuvauskelpoinen; ei edes kinokennoa, eikä himmennintä kittiobjektiivissa, eikä peiliä jne, joten aivan sama olisi hommata Fuji.

p.s, mahtava harmaasuolauskäsittely kuvassa.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
jperala
Viestit: 3463
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nikon D700 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja jperala »

OskuK kirjoitti: Loka 23, 2021 14 : 42 Joo, kelpaa, jos jaksaa kantaa. -tuon kuvan 80-200:sta tuli heti mieleen, kun omani pölyttyy kaapissa, että aina vaan vähemmän innostaa raahata kameroita, mutta D700 eduksi laskettaneen ettei siitä saa enää mitään, eikä raaski pistää edes tonnia tuota huonompaan uuteen kameraan...

Aikanaan ei tullut sitä Df:ää hommattua, ja sehän olikin sitten yhden version laulu...uusi zfc -Olympusta matkiva plastiikka on vielä vähemmän kuvauskelpoinen; ei edes kinokennoa, eikä himmennintä kittiobjektiivissa, eikä peiliä jne, joten aivan sama olisi hommata Fuji.

p.s, mahtava harmaasuolauskäsittely kuvassa.
Eihän tuo mikään kevyt ole, runko, kahva ja 80-200 on 2.9kg mutta en ole koskaan kokenut painoa ongelmalliseksi. Mutta juu, kärpäsen kokoiseen peilittömään tuo on varmaan järkyttävä mutta tuon voi laskea tuulisena päivänä kannon päälle ilman pelkoa että tuuli on viennyt hetken päästä :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Re: Nikon D700 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Totta, kotona kaapissa ei tuuli tuota hetkauta! ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
jperala
Viestit: 3463
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nikon D700 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja jperala »

Ollaan vuodessa 2023, vielä jaksaa D700 tai molemmat painaa duunia, toisella on kuvattu tuollaiset 33 000 ja toisella 90 000. Ainoa ongelma on toisen rungon kuolleet quality ja ISO nappi säätörullasta, olisi uusi varaosa mutta en ole nähnyt tarvetta vaihtamiseen vielään. Toki viime aikoina on ajatus siirtynyt jonkun D800 hommaamiseen, mutta katsotaan nyt lähteekö homma etenemään.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Vastaa Viestiin