Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
M1O kirjoitti:
Kenno jojoon... IBIS ei enää nykyään kovin uusi juttu ole, kuinkahan monelta meiltä tai maailmalta on kennovakaaja hajonnut kennon puhdistuksen tai jonkin muun asian yhteydessä vaikka viimeisen 5 vuoden aikana? Varsinkin kun sitä on muillakin kuin vain Sonylla.
Aina voi piruja maalailla mutta missä se totuus luuraa.
tn1krr kirjoitti:
En myöskään yllättyisi, jos näin huono huoltoliike aiheuttaisi kansainvälisiä tilastoja suuremman käyttöraten 5 year full coverage vakuutushakemuksiin; ihminen on kuitenkin Hominidae taksonomisen perheen oppivaisin suurapina.
Yritin googlettaa tästä jotain suomenkielistä infoa siinä onnistumatta.
Ehkä en vaan osaa?
Mikä lie miina tuossakin, kun Sony on oikeasti tosi härski yhtiö, mitä tulee kuluttajien oikeuksiin...
Kun iPhonesta tulee uusi malli, vanhat mallit alkavat kohdata vakuutushakemuksiin johtavia onnettomuuksia aiempaa useammin. Kun taloudessa on lama, syttyvät pienet puuteollisuuden yritykset helposti palamaan ja vakuutushakemuksia tehdään enemmän kuin nousukaudella. Nämä ovat moneen kertaan tilastoista todettuja faktoja.
Kun takuuhuoltoliike on riittävän huono, kameroille saattaa myös tapahtua tilastollisesti enemmän "lunastuskuntoon" johtavia onnettomuuksia, jos niillä sattuu olemaan vahinkoturva. Sonyn kantsisi oikeasti pitää huolto että toi huolto on ammattimaisella tasolla.
tn1krr kirjoitti:
En myöskään yllättyisi, jos näin huono huoltoliike aiheuttaisi kansainvälisiä tilastoja suuremman käyttöraten 5 year full coverage vakuutushakemuksiin; ihminen on kuitenkin Hominidae taksonomisen perheen oppivaisin suurapina.
Yritin googlettaa tästä jotain suomenkielistä infoa siinä onnistumatta.
Ehkä en vaan osaa?
Mikä lie miina tuossakin, kun Sony on oikeasti tosi härski yhtiö, mitä tulee kuluttajien oikeuksiin...
Kun iPhonesta tulee uusi malli, vanhat mallit alkavat kohdata vakuutushakemuksiin johtavia onnettomuuksia aiempaa useammin. Kun taloudessa on lama, syttyvät pienet puuteollisuuden yritykset helposti palamaan ja vakuutushakemuksia tehdään enemmän kuin nousukaudella. Nämä ovat moneen kertaan tilastoista todettuja faktoja.
Kun takuuhuoltoliike on riittävän huono, kameroille saattaa myös tapahtua tilastollisesti enemmän "lunastuskuntoon" johtavia onnettomuuksia, jos niillä sattuu olemaan vahinkoturva. Sonyn kantsisi oikeasti pitää huolto että toi huolto on ammattimaisella tasolla.
Mä tarkoitin sitä täysturvaa vai mikälie.
Sehän nyt on ihan selvä, että sonisteile sattuu ja tapahtuu, kun tulee joku ongelma, mutta siinä on varmaan joku jippo, että arvo laskee silmissä sen 5 vuoden aikana.
Ihan oma lukunsa on se montako sahaa palaa, kun sonyn laittaa lataukseen...
T71 kirjoitti:
Mulla on A7 II kenno jojossa just nyt.
Minkä historiasta et tiedä mitään.
Tiedän tarpeeksi.
Huolto muuten ilmoitti, että kenno ei ole mennyt puhdistuksesta paikaltaan, vaan kennon vinous johtuu ulkoisesta iskusta. Tämä siis silloin ensimmäisellä kierroksella, jolloin se olikin sitten ollut "täpliä kennossa" ja "väärä vikaseloste" vai mitä ne nyt valehtelee. Mä en pysy enää mukana noissa selityksissä, mutta annetaan niille nyt työrauhaa, josko sieltä löytyisi joku uusi selitys. (ne on niin hervottomia)
Takuuseenhan se ei mene, mutta sen selityksen mä julkaisen.
tn1krr kirjoitti:Niin kuralta kuin Infocaren toiminta vaikuttaakin niin muistetaas pari juttua
* ammattilaisille on tarjolla Pro Support josta pitäisi irrota lainalaite huoltojen ajaksi. Jos oikeasti kuvaa työkseen noi laitevaatimuksetkaan ei ole pahat kun muutaman huntin A7 käy toisesta koneesta. Sieltä saa ilmaisia kennonpuhdistuksiakin, jotenkin ironista kyllä tässä kohtaa
* monet meistä amatöörireiskoista on putsanneet noita kennoja itse vuosia niin kuivana kuin märkänä ilman mitään ongelmia; oli kennolla IBIS tai ei
* ei vaikuta siltä, että Infocarella olisi mitään toivoa huomata onko se kenno putsattu itse vai ei. Ja vaikka huomaisikin ei tuolla selityksellä mene mitenkään läpi (riitelyä se voi toki vaati esim. kuluttajariitalautakunnassa) minkään muun kuin kennon liittyvän takuun evääminen. Jos EVF tai LCD on dead niin riitelisin ihan tasan tarkkaan oikeuteen asti jos joku Infocare selittäisi että "ei takuuta, olet mulkvisti itse märkäpessyt kennon" .
Huh. kiva lukea vaihteex järjen ääntä tän kaiken moskan keskellä, tattista siitä.
laitan tähän lainauksia viesteistä (lihavoituna temiksen kyssäri)
Miten sony huollot teillä toimii?
Kyseessä ensisijaisesti sony peilitön ja ja sony e-mount objektiivit?
jos ostan teiltä sony kameran ja sony objektiivin myymälästä, ja huomaan vaikka kotona, että kamerassa on jotakin vikaa (vaikka pölyä kennolla) tai objektiivi piirtää epätavallisen hguonosti toiselta laidalta niin vaihdatteko kameran /objektiivin toiseen jos tulen takaisin myymälään seuraavana päivänä ostosta, vai meneekö ne jonnekin sony huoltoon (ei olisi kiva asiakkaan kannalta)?
Miten sony takuuhuolto toimii käytännössä jos ostaa teiltä sony kameralaitteita? Meneekö ne teiltä suoraan Ruotsiin (mikä on odotettu huoltoaika?) vai onko suomessa joku taho välissä?
Rajala vastaa:
Kiitos viestistänne.
Riippuen laitteessa olevasta viasta ja havainnon ajankohdasta vaihdetaan laite uuteen tai toimitetaan huoltoon. Katsomme aina nämä tapauskohtaisesti.
Sonyn huollot hoitaa InfoCare ja huollot menee aina Ruotsiin. Huollon kesto on kahdesta viikosta eteenpäin viasta riippuen.
Kiitos vastauksesta. Kysyin asiaa, koska olen kuullut viime aikoina paljon negatiivista siitä miten infocare tai miten sonyn suht. Kalliidenkin peilittömien kameroiden ja objektiivien huolto yleensäkin menee. Kysyisinkin, että mikä teidän kokemus sonyn huoltojen osalta on tällä hetkellä? Onko ollut erityisen paljon ongelmia laitteiden huollon laadun suhteen? Onko asiakkailla ollut ongelmia tässä suhteessa? Uskaltaako sonyn laitteita ostaa huonosti toimivan takuuhuollon takia?
Rajala vastaa:
Ymmärrän. Sonyja menee erittäin vähän huoltoon, mutta huoltoajat ovat harmittavan pitkiä, kuten muillakin merkeillä. Muuten en ole kuullut huonoja kokemuksia huolloista. Suurin osa huoltoon lähetettävistä laitteista on saanut kosteus tai iskuvaurion, joten suoraan tehtaalta tulleissa laitteissa vikoja on todella vähän.
Sellasta. Ei mitään kovin huolestuttavaa! Laitoin vielä yhden jatkokyssärin koskien mm. kennopuhdistuksia ja PRO-supporttia, mutta siihen ei vielä tullut vastausta.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Sonyja menee erittäin vähän huoltoon, mutta huoltoajat ovat harmittavan pitkiä, kuten muillakin merkeillä. Muuten en ole kuullut huonoja kokemuksia huolloista. Suurin osa huoltoon lähetettävistä laitteista on saanut kosteus tai iskuvaurion, joten suoraan tehtaalta tulleissa laitteissa vikoja on todella vähän.
Ymmärrettävästi yrityksen edustaja ei voi olla kovin äänekkäästi mitään mieltä mistään. Huonoja kokemuksia huolloista en muuten ole koskaan kuullut minkään kameraliikkeen edustajan sanovan julkisesti - yksityisissä keskusteluissa asiat ovat usein olleet hieman toisin.
Kyllä näinkin voi mennä. Kuva-Järvisen kanssa kävin keskustelua kun K-1:ssa oli suhinatauti ja keskustelussa oli kuitenkin erilainen sävy, ne olivat jopa kiinnostuneita siellä huollossa että mites tää ny tällei ja mm. myönsivät heti 24-70 Penronin focus shift -ongelman minkä sainkin sen ansiosta palautettua.
Petnaksin huolto on myös Ruotsissa muttei sentään sama putiikki. Jonkinlaisella prioriteetilla menevät siellä hinnan mukaan. Esim. toispuoleinen 15-30 säädettiin parissa päivässä ja 10mm ping-pong oli kolmatta viikkoa siellä. K-1 oli kahdesti säädössä ja 1-2 vkoa läpimenoaika.
Sonyja menee erittäin vähän huoltoon, mutta huoltoajat ovat harmittavan pitkiä, kuten muillakin merkeillä. Muuten en ole kuullut huonoja kokemuksia huolloista. Suurin osa huoltoon lähetettävistä laitteista on saanut kosteus tai iskuvaurion, joten suoraan tehtaalta tulleissa laitteissa vikoja on todella vähän.
Ymmärrettävästi yrityksen edustaja ei voi olla kovin äänekkäästi mitään mieltä mistään. Huonoja kokemuksia huolloista en muuten ole koskaan kuullut minkään kameraliikkeen edustajan sanovan julkisesti - yksityisissä keskusteluissa asiat ovat usein olleet hieman toisin.
Noh, tässä ei ollut suinkaan kaikki viestittelyni, kuten spekulatiivinen suunnitelmani hankkia 5000-10000€ukun kameralaitteet, jonka kerroin olevan huomattava osa vuosiansioistani, ja tämän takia kysyin kannattaako tällä summalla hankkia luotetavuuden kannalta Nikon, Canon vai Sony. Mutta heillä ei ole ollut Sonysta mitään poikkeavan huonoa kokemusta. Päinvastoin. KJertoivat tosiaan etä soneissa ei juurikaan ole ollut mitään probleemia upouutena, eikä hirveästi muutenkaan. Tämä vahvistaa käsitystäni Sonyn hyvästä laatukontrollista, koska maailman neteissäkään ei mitenkään paljon ole ollut negaa sonyjen laadusta. ja kestihän se mafferssin Sony A7Rkakonen lapin ultimate winter reissun mukisematta, vaikka oli jääkalikkana tunturin päällä. tekniikka on siis periaatteessa hyvää.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Vähän viasta kiinni miten Sonyn huolto menee. Selvästi silmille hyppäävät viat, kuten esim. a7r salamakengän korroosio (näytöllä vilkkui errori) korjattiin ilman taisteluja mutta skippaavat rullat tai kennonaarmu ei tarttuneet heidän haaviin vaikka kummastakin oli Rajalan huomautukset ja kuvakin.
Eli haavi on vähän liian löysä ja/tai standardisoidut testit vuodelta 1980.
Maffer kirjoitti:Kyllä näinkin voi mennä. Kuva-Järvisen kanssa kävin keskustelua kun K-1:ssa oli suhinatauti ja keskustelussa oli kuitenkin erilainen sävy, ne olivat jopa kiinnostuneita siellä huollossa että mites tää ny tällei ja mm. myönsivät heti 24-70 Penronin focus shift -ongelman minkä sainkin sen ansiosta palautettua.
Petnaksin huolto on myös Ruotsissa muttei sentään sama putiikki. Jonkinlaisella prioriteetilla menevät siellä hinnan mukaan. Esim. toispuoleinen 15-30 säädettiin parissa päivässä ja 10mm ping-pong oli kolmatta viikkoa siellä. K-1 oli kahdesti säädössä ja 1-2 vkoa läpimenoaika.
Kuva-Järvinen onkin erittäin hyvä ja palveluhenkinen putiikki! Heitä oikeasti kiinnostaa asiakkaan tarpeet ja huolet.Olisikin mielenkiintoista tietää miten he hoitavat Sony huollot.
Minulla muuten aivan samanlaista kokemusta Pentaxin vs. Samayang huollosta. Pentaxin huollot sujuivat todella nopeasti, Samyangia jouduin postittamaan useaan kertaa huoltoon, ja aikaa meni.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer kirjoitti:Vähän viasta kiinni miten Sonyn huolto menee. Selvästi silmille hyppäävät viat, kuten esim. a7r salamakengän korroosio (näytöllä vilkkui errori) korjattiin ilman taisteluja mutta skippaavat rullat tai kennonaarmu ei tarttuneet heidän haaviin vaikka kummastakin oli Rajalan huomautukset ja kuvakin..
Uskon, että juuri näin on. Eli kun Sonyssa on selkeä vika, niin se korjataan mukisematta, mutta heti kun kuvaan astuu hieman enemmän tulkinnanvarainen juttu, niin tahtojen taistelu voi alkaa.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer kirjoitti:Vähän viasta kiinni miten Sonyn huolto menee. Selvästi silmille hyppäävät viat, kuten esim. a7r salamakengän korroosio (näytöllä vilkkui errori) korjattiin ilman taisteluja mutta skippaavat rullat tai kennonaarmu ei tarttuneet heidän haaviin vaikka kummastakin oli Rajalan huomautukset ja kuvakin..
Uskon, että juuri näin on. Eli kun Sonyssa on selkeä vika, niin se korjataan mukisematta, mutta heti kun kuvaan astuu hieman enemmän tulkinnanvarainen juttu, niin tahtojen taistelu voi alkaa.
Niinno, poikkeaako tämä nyt enää niin paljon autojen huollosta...
Maffer kirjoitti:Vähän viasta kiinni miten Sonyn huolto menee. Selvästi silmille hyppäävät viat, kuten esim. a7r salamakengän korroosio (näytöllä vilkkui errori) korjattiin ilman taisteluja mutta skippaavat rullat tai kennonaarmu ei tarttuneet heidän haaviin vaikka kummastakin oli Rajalan huomautukset ja kuvakin..
Uskon, että juuri näin on. Eli kun Sonyssa on selkeä vika, niin se korjataan mukisematta, mutta heti kun kuvaan astuu hieman enemmän tulkinnanvarainen juttu, niin tahtojen taistelu voi alkaa.
Niinno, poikkeaako tämä nyt enää niin paljon autojen huollosta...
Tai minkään muunkaan, vaikkakin se on ihan h******n väärin.
aikaarska kirjoitti:Kuva-Järvinen onkin erittäin hyvä ja palveluhenkinen putiikki! Heitä oikeasti kiinnostaa asiakkaan tarpeet ja huolet.Olisikin mielenkiintoista tietää miten he hoitavat Sony huollot.
Tuskin tuo eroaa itse huollon suhteen. Palvelu mikä tapahtuu itse liikkeessä voi olla toki täysin eri maailmasta mitä vaikka rajalassa.
aikaarska kirjoitti:Minulla muuten aivan samanlaista kokemusta Pentaxin vs. Samayang huollosta. Pentaxin huollot sujuivat todella nopeasti, Samyangia jouduin postittamaan useaan kertaa huoltoon, ja aikaa meni.
Olympus ja Pentax tuntuu ainakin panostavan huoltoon jos nyt on uskomista tähän foorumiin. Ehkä sen verran pienempää myynti jolloin voidaan paremmin keskittyä asiakkaaseen? Tai sitten niissä on vain huolto vain parempaa. Tässä ehkä näkyy kun kyseessä on perinteiset valokuvaukseen liittyvät valmistajat jotka myös huomioivat myös huollon laadukkuuden.
aikaarska kirjoitti:Minulla muuten aivan samanlaista kokemusta Pentaxin vs. Samayang huollosta. Pentaxin huollot sujuivat todella nopeasti, Samyangia jouduin postittamaan useaan kertaa huoltoon, ja aikaa meni.
Olympus ja Pentax tuntuu ainakin panostavan huoltoon jos nyt on uskomista tähän foorumiin. Ehkä sen verran pienempää myynti jolloin voidaan paremmin keskittyä asiakkaaseen? Tai sitten niissä on vain huolto vain parempaa. Tässä ehkä näkyy kun kyseessä on perinteiset valokuvaukseen liittyvät valmistajat jotka myös huomioivat myös huollon laadukkuuden.
Pienenä täsmennyksenä vielä, että Pentaxia ja Samyangia hoitaa sama huoltofirma ruotsissa ja menevät Suomesta saman yrityksen kautta sinne eli Focus Nordic. Mutta ilmeisesti prioriteetit ovat erillaisia Pentaxille ja Samyangille, kuten maffer mietti edellä...
Sonya (A7RII) ei ole tarvinnut huoltaa ollenkaan, on käynyt ja kukkunut hyvin uudesta saakka.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
aikaarska kirjoitti:..Sonya (A7RII) ei ole tarvinnut huoltaa ollenkaan, on käynyt ja kukkunut hyvin uudesta saakka.
No ennemmin tai myöhemmin se kenno on puhdistettava.
Joo, se on ollut minulla jo pari vuotta. Uudesta saakka olen puhdistanut sitä muutaman kerran kuukaudessa itse Rocket Blowerilla, oli pölyä tai ei. Rutiinitoimenpide. Märkäpuhdistusta en ole tarvinnut vielä, mutta senkin tulen tekemään itse jos tarvetta tulee.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'