Hevostelua ja vähän muutakin

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
jperala
Viestit: 3475
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja jperala »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JL Anttola
Viestit: 1195
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Onks nuo Tähtitornin vuorelta tai ite tornista kuvattuja? Vai etelärannasta isompien pomojen konttorista ylimmästä kerroksesta? Miten paljon on ollu millejä kameran eessä, vai kaukoputken läpi, vähän niiko Palmu ja pojat aikoinaan? Hepat on vissiin jostain muualta, vai? Varsinaisesti en oo Helssinkissä ikinä asunu, Nokalla oon kulkenu töissä jonniin aikaa, eli enemp arvailuja ko tietoa tää... uzkepistanin katetraaliksi luulen ikkunaa kumminkin.
jperala
Viestit: 3475
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja jperala »

JL Anttola kirjoitti: Helmi 16, 2023 17 : 37 Onks nuo Tähtitornin vuorelta tai ite tornista kuvattuja? Vai etelärannasta isompien pomojen konttorista ylimmästä kerroksesta? Miten paljon on ollu millejä kameran eessä, vai kaukoputken läpi, vähän niiko Palmu ja pojat aikoinaan? Hepat on vissiin jostain muualta, vai? Varsinaisesti en oo Helssinkissä ikinä asunu, Nokalla oon kulkenu töissä jonniin aikaa, eli enemp arvailuja ko tietoa tää... uzkepistanin katetraaliksi luulen ikkunaa kumminkin.
Tähtitornilta juu, kaikki kuvattu 70-200mm putkella. Hepat on tosiaan vähän eri paikassa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
elmar
Viestit: 4904
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja elmar »

Hyvä toi neljäs kuva. Kerroksellisuutta ja rytmiä, yllättävä kuvakulma koko ikänsä stadissa budjanneelle. Löysät vielä pois oikealta ja Uspenski mukaan vasemmalta. 👍
JL Anttola
Viestit: 1195
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

En tiijä, vieläkö noilla öykkäri-laivoilla tullee Ruottiin matkustetuks, mutta jos tullee, pittää yrittää jaksaa kivuta niin ylös kannelle ko mahollista jo enneko paatti irtoaa rannasta; ne on korkeita ne laivat! Oon joitakin omasta mielestä kohtuullisia kuvia Stadista sieltä ottanu, ja koitan painaa mieleen, etten sihtais mahollisimman paljoilla milleillä yksittäisiä rakennuksia, jälkeenpäin on mukavampia tutkittavia melko laajat kokonaisuudet. Vaikka iso laiva ei nyt hetkessä kääntyile, ni ainakin viimeeks kyllä jäi mieleen, ettei se kamalan kauaa ihan siinä kauppatorin nurkalla pysy, melko hyvässä valmiudessa pittää olla kannella ja jonkinlainen suunnitelma sisäistettynä valmiiks nupissa. Vaikka just koittas miettiä noita Kalasataman tapasia, kauempana olevia, mutta korkeita ja tunnistettavia kohteita taustaks? Tuolla Tähtitornin vuorella en oo ikinä ees käyny, muuta kun kerran siinä edessä sihtaamassa kameran läpi pitkää suoraa Kallion kirkolle. Vieläköhän ens kesänä jaksas oikeen muutamaks päiväks pääkaupunkiimme kameran läpi kattelemaan; nää toisten hienot kuvat aina sytyttää! Talvella siellä aina tuulee ja palelee... mitäs sellasia paikkoja on tarjolla, mihin pääsee ilman erityisiä lupia korkeemmalta katsomaan Stadia, ja missä ois mahollisuus kuvata?
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

JL Anttola kirjoitti: Helmi 16, 2023 21 : 27 mitäs sellasia paikkoja on tarjolla, mihin pääsee ilman erityisiä lupia korkeemmalta katsomaan Stadia, ja missä ois mahollisuus kuvata?
Kalasataman talot jos tuttujas niissä asuu.

Klaus K, Sky Terrace

Hotelli Torni

Finnair SkyWheel

Loisteen terassi
elmar
Viestit: 4904
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja elmar »

©pjm kirjoitti: Helmi 16, 2023 21 : 34
JL Anttola kirjoitti: Helmi 16, 2023 21 : 27 mitäs sellasia paikkoja on tarjolla, mihin pääsee ilman erityisiä lupia korkeemmalta katsomaan Stadia, ja missä ois mahollisuus kuvata?
Kalasataman talot jos tuttujas niissä asuu.

Klaus K, Sky Terrace

Hotelli Torni

Finnair SkyWheel

Loisteen terassi
Siinäpä ne suunnilleen ovat. Clarion Hotellin 16. kerroksen ravintola Jätkäsaaressa on myös hyvä. Illalla/yöllä jalkojen alla välkkyy koko stadin valot.

Edit. Hotellin vieressä olevan Verkkokaupan ilmaiselta kattoterassilta näkee ainakin Jätkäsaareen, Eiraan ja merelle.
JL Anttola
Viestit: 1195
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Mites Stadionin torni, sielläkään en oo käyny, vaikka Vantaalla oon kuus vuotta asunutkin... ja noissa mainituissa paikoissa taitaa aina olla lasi kameran ja maiseman välissä, paitsi mites se Verkkokaupan terassi? Ei sillä, lasin läpi mie lintujakin ruokinnoilta enimmäkseen kuvaan, mutta täällä voi hallita valaistusta itse, mikä ei ravintoloissa oikein onnistu. Semmonen kuminen, taipuisa ja reilun kokoinen halkaisijaltaan vastavalosuoja, minkä vois "imuttaa" lasiin estämään heijastuksia sisäpuolen valoista ois kova juttu pimeän aikaan, luulisin? Hotellihuoneen ikkunoista oon jotain kuvia ottanu, kun on sattunu ylimpiin kerroksiin majotus, mutta ne on yleensä ulkopuolelta vielä likasempia kuin kotona... Haukilahen vesitornissa oon joskus käyny lounaksella - jos oikein muistan, niin tarjotulla vielä - mutta ei sieltä kaupunkimaisemia aukea, maisemia kyllä. Ja Nesteen tornin katolla olen käyny saunomassakin, vaan ei ollu sillonkaan kameraa. Persetti, kun kaikki hyvät hommat keksii liian myöhään...
Araneva
Viestit: 2608
Liittynyt: Huhti 03, 2003 17 : 38
Viesti:

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja Araneva »

JL Anttola kirjoitti: Helmi 16, 2023 22 : 40 Mites Stadionin torni, sielläkään en oo käyny,
"LIPUT VUONNA 2023

Aikuiset 7€

Lapset ja nuoret 7-16 v. 4,5 € (alle 7-vuotiaat maksutta maksavan aikuisen kanssa)

Alennusryhmät 4,5 € (opiskelijat, eläkeläiset, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt, työttömät)

Yhteislippu stadionin torniin & Urheilun- ja liikunnan kulttuurikeskus TAHTOon (Urheilumuseo) 18,5 €,
alennusryhmät 13 €"
elmar
Viestit: 4904
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja elmar »

JL Anttola kirjoitti: Helmi 16, 2023 22 : 40 Mites Stadionin torni, sielläkään en oo käyny, vaikka Vantaalla oon kuus vuotta asunutkin... ja noissa mainituissa paikoissa taitaa aina olla lasi kameran ja maiseman välissä, paitsi mites se Verkkokaupan terassi? Ei sillä, lasin läpi mie lintujakin ruokinnoilta enimmäkseen kuvaan, mutta täällä voi hallita valaistusta itse, mikä ei ravintoloissa oikein onnistu. Semmonen kuminen, taipuisa ja reilun kokoinen halkaisijaltaan vastavalosuoja, minkä vois "imuttaa" lasiin estämään heijastuksia sisäpuolen valoista ois kova juttu pimeän aikaan, luulisin? Hotellihuoneen ikkunoista oon jotain kuvia ottanu, kun on sattunu ylimpiin kerroksiin majotus, mutta ne on yleensä ulkopuolelta vielä likasempia kuin kotona... Haukilahen vesitornissa oon joskus käyny lounaksella - jos oikein muistan, niin tarjotulla vielä - mutta ei sieltä kaupunkimaisemia aukea, maisemia kyllä. Ja Nesteen tornin katolla olen käyny saunomassakin, vaan ei ollu sillonkaan kameraa. Persetti, kun kaikki hyvät hommat keksii liian myöhään...
Stadionin torni tietysti, mut kannattaa tsekata koska se on auki. Itse en oo koskaan osunut oikeaan aikaan sinne, vaikka asun täällä.

Nesteen torni on Espoossa. Jos sinne asti mennään, niin Tapiolan keskustornin ravintola on myös huudeilla. En tiedä onko se nykyään auki.
JL Anttola
Viestit: 1195
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Ne on kuule Espoo, Vantaa ja Helsinki sammaa paikkaa ko täältä Anttolasta kattoo... eikäko siis muistu mieleen, kun imatralais-lappeenrantalaisena sinne Korsooseen muutin, niin kaikki tutut kotiseudulla ties, että se on muuttanu helsinkiin, ja se on menny helsinkiin töihin! Vaikka työtkin oli Vantaalla, lukuunottamatta muutaman vuoden pätkää siellä Katajanokalla. Ens Vantaan Hakkilassa ja sitte sen Katajanokan pätkän jälkeen Varistolla Vantaalla. Mistä maailma kuletti Jyväskylään, ja edelleen tänne Saimaan rannalle Anttolaan eläkepäiviä viettämään. Ja nyt vasta löyty harrastukseks valokuvaus...
jperala
Viestit: 3475
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja jperala »

Kuva

Kuva

Kuva
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
jaava
Viestit: 1996
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja jaava »

Tuosta kolmannesta kuvasta pitäs rajata pois kolmannes vasemman laidan puolelta; Hanasaaren voimalaitoksen piipusta alkaen ja erityisesti valkoinen (Alvar Aallonko) jonkun ison firman pääkonttori, jonka paikka ei todellakaan ole Katajanokalla!

Mä olen tuohtunut tuosta valkoisesta hirvitysrakennuksesta ja aina ihmetellyt minkälaista viranomaismenettelyä on vaatinut saada sille rakennuslupa.

PS. Se on Alvar Aallon suunnittelema valkea Enson pääkonttori, joka rakennettiin 1959-62.

PS2. Hanasaaren voimalaitoksen vasemmanpuoleisen piipun juuressa näkyy häkkimäinen rakennelma, jota mä pikkupoikana tutkailin joka kerta matkalla Kulosaareen - odotin sen valmistuvan. No se ei ole valmistunut koskaan ja muutama vuosi sitten sain suuni auki ja kysyin sen tarkoitusta: Se on kuulemma kaasupalje. Kalliossa työlaisten hellat lämpiävät kaasulla ja tarvittiin kaasuvarasto, joka sopeutui kaasun määrään. En muista koskaan nähneeni sitä täytenä.

PS3. Mäkin olen asunut koko ikäni PK-seudulla ja käynyt vain kerran Stadionin tornissa. Kiivettiin portaita, kun hissi ei ollut käytössä, eikä jaksettu ylös asti ... tai keskityttiin suutelointiin enimmäkseen. Stadionilla en ole käynyt koskaan sisällä katsomossa.
Viimeksi muokannut jaava, Helmi 17, 2023 9 : 43. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Araneva
Viestit: 2608
Liittynyt: Huhti 03, 2003 17 : 38
Viesti:

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja Araneva »

elmar kirjoitti: Helmi 16, 2023 23 : 09
Stadionin torni tietysti, mut kannattaa tsekata koska se on auki. Itse en oo koskaan osunut oikeaan aikaan sinne, vaikka asun täällä.

Nesteen torni on Espoossa. Jos sinne asti mennään, niin Tapiolan keskustornin ravintola on myös huudeilla. En tiedä onko se nykyään auki.
MA-PE 8-21
LA. 10-17
SU. 12-17
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Stockmann Roof

Scandic Simonkenttä: Monkey RoofTop Bar

Palacen terassi

Jaska kun kiertää nyt kaikki julkituodut ni kyl ukko o syöny ja juonu jotta jaksaa kantaa sitä kalustoaan mukana!
JL Anttola
Viestit: 1195
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Kiitokset kaikille tietoa jakaneille, nyt ei tarvis ko ylittää se lähtemisen kynnys ja tehä reissu helssinkiin! Oikein kun malttas ottaa johonkin keskustan scandiceista muutamaksi yöksi yösijan samoin tein, ja kierrellä rauhassa, eikä tavallisella kohkaamisella.

Topiikin alottajalle kiitokset herättävästä ketjusta, jolle toivottavasti tästä häiriköinnistä huolimatta saadaan jatkoa! Ja Jaavalta vielä kysyisin, että olikohan siellä portaissa yhtä antaumuksellista toimintaa kuin tuossa edelläolevan annoksen keskimmäisessä kuvassa?

Jaakko
jperala
Viestit: 3475
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja jperala »

Risteily odottaa :)

Kuva

Yksi näki mitä tein, muista turvaväli.

Kuva

Kuva
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Hevostelua ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

JL Anttola kirjoitti: Helmi 17, 2023 14 : 11 Oikein kun malttas ottaa johonkin keskustan scandiceista muutamaksi yöksi yösijan samoin tein, ja kierrellä rauhassa, eikä tavallisella kohkaamisella.
Nyt saat tuplapisteet ja kahdella yöllä voit saada sen ilmaisen yön, hopihopi varaamaan huonetta!
Vastaa Viestiin