Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Jakenassu
Viestit: 504
Liittynyt: Maalis 27, 2018 14 : 51

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Jakenassu »

On oikein hyvännäköisiä kuvia ja varsinkin tuo pitkospuut auringonlaskuun/-nousuun kohti, voisi olla vaikkapa Yyteristä, näin siellä vastaavan paikan...
Itse olen tosi jäljessä puhelimien kuvanlaadusta, oma kapula kun oon vaan soittamiseen,viestittelyyn. Mutta ei tuo kauaksi jää omasta MFT Samyang:sta, joka muuten meni vaihtoon eilen...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Se o Yyteristä. P20 Pron tekninen laatu on, kuten kirjoitin, käsivaralta karua nykypäivän mittapuulla. Laitteen teknisen laadun arvioin kuitenkin omaan käyttöön aina parhaimman vaihtoehdon eli jalustan mukaisesti.
jperala
Viestit: 3464
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja jperala »

Maffer kirjoitti: Maalis 02, 2023 13 : 16 Se o Yyteristä. P20 Pron tekninen laatu on, kuten kirjoitin, käsivaralta karua nykypäivän mittapuulla. Laitteen teknisen laadun arvioin kuitenkin omaan käyttöön aina parhaimman vaihtoehdon eli jalustan mukaisesti.
Niin se aika rientää, ei ole pitkä aika kun tässäkin laitteessa oli lähtökohtaisesti parempi kuvanlaatu kun missään peilikoneessa, nyt se sama laatu on jo karua, joskin peilikoneissa on pysynyt yhtä hyvänä.

Olisiko niin että kännyköiden kennot vanhenee nopeammin :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja habannaama »

jperala kirjoitti: Maalis 02, 2023 13 : 36
Maffer kirjoitti: Maalis 02, 2023 13 : 16 Se o Yyteristä. P20 Pron tekninen laatu on, kuten kirjoitin, käsivaralta karua nykypäivän mittapuulla. Laitteen teknisen laadun arvioin kuitenkin omaan käyttöön aina parhaimman vaihtoehdon eli jalustan mukaisesti.
Niin se aika rientää, ei ole pitkä aika kun tässäkin laitteessa oli lähtökohtaisesti parempi kuvanlaatu kun missään peilikoneessa, nyt se sama laatu on jo karua, joskin peilikoneissa on pysynyt yhtä hyvänä.

Olisiko niin että kännyköiden kennot vanhenee nopeammin :)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kyllä ne puolijohteet kulahtaa. Pentax K-1:lle sain kolmessa vuodessa satoja kuumia pikseleitä ja P20 Pron MV-kameran kuvaan tulee joskus sotkua johonkin reunaan - ihan korruptoitunutta kuva-alaa. MV-kamera on tuos saanu eniten käyttöaikaa.

P20 Pro on jalustalta aivan edustuskelpoinen. Detailia saa enemmän kuin 12MP kinosta täyden koon RAWin downsamplaamalla. Aivan kuin 100MP luureista > 25MP.
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti: Maalis 02, 2023 17 : 11 Kyllä ne puolijohteet kulahtaa. Pentax K-1:lle sain kolmessa vuodessa satoja kuumia pikseleitä ja P20 Pron MV-kameran kuvaan tulee joskus sotkua johonkin reunaan - ihan korruptoitunutta kuva-alaa. MV-kamera on tuos saanu eniten käyttöaikaa.
Jos kerran P20 Pro jo aikoinaan läpsi järkkäreitä mennen tullen avokämmenellä poskille ja nyt enää ei, kun seliseli on puolijohteiden kulahtaminen, niin eikö nuo järkkärit sitten kulahda :lol:

Miten mulla tulee fiilis, että joku tässä taisi jäädä ns. housut kintussa rysän päältä kiinni :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Häh? Ainahan olen lähtenyt jalustalla kuvaamisesta ja maininnut sen. Jalusta on kaiken alku, kamera tulee aina kakkosena kun laatua arvioidaan. Käsivaralta jää se mitä jää.

Ei minua kiinnosta sen enempää vatkata tähän ketjuun aiheesta. Idea kerrotaan aivan ketjun avauksessa. Tuollainen kumma harhailu ja tarrautuminen tekniseen laatuun kertoo vain pettymyksestä omiin romuihin.
jperala
Viestit: 3464
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja jperala »

Maffer kirjoitti: Maalis 02, 2023 17 : 46 Häh? Ainahan olen lähtenyt jalustalla kuvaamisesta ja maininnut sen. Jalusta on kaiken alku, kamera tulee aina kakkosena kun laatua arvioidaan. Käsivaralta jää se mitä jää.

Ei minua kiinnosta sen enempää vatkata tähän ketjuun aiheesta. Idea kerrotaan aivan ketjun avauksessa. Tuollainen kumma harhailu ja tarrautuminen tekniseen laatuun kertoo vain pettymyksestä omiin romuihin.
Korjataan nyt että tässä ei kenellekkään synny väärää kuvaa, maffer itse toi esiin tämän teknisen laadun ja sen puutteet, joten harhailua varmaan on tapahtunut mutta ei siellä mihin tällä viestillä viitataan. Eli ei olla omiin kuvausvälineisiin ihan tyytyväisiä, mikä on varmasti ihan OK.
Seuraavaan reissuun sitten kykenevämpi laitos, näistähän on hyvä oppia.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja temama »

Mikä täällä nyt taas on ongelma? Eikö tää vimonen setti ollut jo aika vanha, ja otettu vanhalla luurilla?

Ihan sama millä vehekeellä maffers ottaa kuvansa, niin taso on aina reilusti yli tän foorumin galleriaosaston kuvatarjonnan keskimääräistä laatua.

Täytyy kuitenkin todeta, että joskus maffers voisi huikkasen vähentää hämmennyksen herättämistä ristiriitaisilla analysoinneillaan ja sanoa kuten asia oikeasti on. Eikä vaikkapa nostaa keskinkertaista teknistä laatua tekevää luuria parhaimpien kuvanottovälineiden joukkoon.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
jperala
Viestit: 3464
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja jperala »

temama kirjoitti: Maalis 02, 2023 18 : 12 Mikä täällä nyt taas on ongelma? Eikö tää vimonen setti ollut jo aika vanha, ja otettu vanhalla luurilla?

Ihan sama millä vehekeellä maffers ottaa kuvansa, niin taso on aina reilusti yli tän foorumin galleriaosaston kuvatarjonnan keskimääräistä laatua.

Täytyy kuitenkin todeta, että joskus maffers voisi huikkasen vähentää hämmennyksen herättämistä ristiriitaisilla analysoinneillaan ja sanoa kuten asia oikeasti on. Eikä vaikkapa nostaa keskinkertaista teknistä laatua tekevää luuria parhaimpien kuvanottovälineiden joukkoon.
Ei ole mitään ongelmaa, jos lukee ketjua niin keskustelu lähti kuvien pehmeydestä, maffer itse kommentoi P20 Pro laatua ja käytti sanaa karu ja minä huomautin että eikö kyseinen luuri ollut tovi sitten ihan ykköslaatua, sen jälkeen harhailtiin ketjunaloittajan itsensä toimesta.
Ei kukaan ole puhunnut että maffer ei osaa kuvata, vaan kuvien PEHMEYDESTÄ. Ei varmaan ole tarkoitus tässäkään ketjussa jokaiseen kommenttiin lisätä joku ylistys lauseke että saa yleensä kommentoida.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No mä lähden siitä et jos laitetta ei laiteta jalustalle, kuvan absoluuttisella teknisellä laadulla ei paljoa kannata keulia. Aivan sama onko se luuri, 8MP kroppi, 12MP kilikalikino tai 100MP digikeskiformaatti, kaikilla saa silloin banaanista vain parhaimmillaan perunan eikä sitä korjaa mikään runkovatkaaja tai optinen heilutin.

Teknistä laatua kandee arvioita vain niin alhaisella herkkyydellä kuin laite kykenee.
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti: Maalis 02, 2023 19 : 03 No mä lähden siitä et jos laitetta ei laiteta jalustalle, kuvan absoluuttisella teknisellä laadulla ei paljoa kannata keulia. Aivan sama onko se luuri, 8MP kroppi, 12MP kilikalikino tai 100MP digikeskiformaatti, kaikilla saa silloin banaanista vain parhaimmillaan perunan eikä sitä korjaa mikään runkovatkaaja tai optinen heilutin.

Teknistä laatua kandee arvioita vain niin alhaisella herkkyydellä kuin laite kykenee.
Höpö höpö...

Nyt taas niin paksua juttua, ettei mitään määrää. Kyllä mun kilikalikinolla saa ilman jalustaa sellaista jälkeä runkovatkaajalla, että siinäpähän luurilatuskalla yrität samaa :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Öh, ei se ollu idea. Vaa se ettei minkään kuvantamislaitteen teknistä laatua pidä lähteä arvioimaan epävakaista lähtökohdista. Se johtaa vaan softalla toteutettuun valotuksen nostoon (ISO-invarianssi) ja sitä kautta epämääräiseen kohinanpoistoon kun käsivaralta harvoin mennään perusherkkyydellä.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kevattalven alku oli niin masentavaa aikaa et jäi tämänkin päivitys kesken. No ajattelin kuitenkin laittaa kuvia missä kulminoituu koko ketjun nimi. Oli Tammikuun alussa varmaan elämän pahimpia hetkiä kun piti aloittaa ohjattu fysioterapia niskan leikkauksen jälkeen ja kipulääkkeenä lähinnä oksikodoni. Jestas mitä p*skaa kun vähänkin muistelee ajanhetkeä. Vaeltamista pimeässä, keskittymiskyky pyöreä nolla ja mikään kuvanvakaajakaan ei auttanut saamaan edes etäisesti terävää kuvaa käsivaralta. Ulkoilukin ajoittui iltahämärään missä ei nähnyt lähinnä kuin otsalampulla eteensä. No henkistä olotilaa tuki Oneplussan Ultra-Dark -mode.

Tällainen asia nauratti. Yyteriin oli ajettu kylmästi dyynien yli kaivinkone vaikka kylteissä huudetaan ettei siellä saa edes kävellä.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kaikki oli kyll totaalista perunaa jokusen viikon. Se on kuitenkin joskus hyvä kolistella pohjalla pehmeitä jiipekkejä napsien. Antaa perspektiiviä asioihin. Vesileimakin jäi edelliseen vuoteen :O
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Hyvä että mies selvinnyt koettelemuksesta !

Ei ne koettelemukset onneksi kuvantamisen taitoa ole mihinkään vieneet, taattua laatukamaa taas.

Tykkään tavastasi käsitellä kuvia ja omat suosikit noista, jos nyt ylipäätään saa/pitää lokeroida, ovat juurikin tuo kaivinkonekuva, otsalamppukuva ja sokerina pohjalla tuo vetinen jäinen tie, joka hienosti kertoo olennaisimman tuollaisesta rospuuttokelistä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
oktantti
Viestit: 522
Liittynyt: Tammi 10, 2005 23 : 11
Paikkakunta: Nummela
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja oktantti »

Onhan nämä kaunista katseltavaa. Omia suosikkeja tuo männikkö ilta-auringossa ja näin kesän keskellä nuo jäätikkökuvat sykähdyttää. Talvea odotellessa.
JL Anttola
Viestit: 1177
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Tuli noista talvikuvista mieleen, kun oon vuosittain itelle ja muutamille tutuille teettäny kalenterit ite otetuista kuvista, että ainakin itelle vois tehä niin, ettei kalenteri toistas sitä, mitä näkee ikkunasta. Eli talvikuvat kesäkuukausille, ruskakuvat kevääseen ja kukat ja pörriäiset talven keskelle! Kun tosiaan aika mukavalta tuntu katella noita Matin hienoja jääkuvia näin keskikesällä.

Jaakko
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja temama »

Mafferin vahva näkemys tulee kuvista hyvin esiin. Näissä sellainen eteenpäin menemisen meininki, useassa kuvassa katsotaan horisonttiin - ja vaikka se näyttää olevan kaukana, niin sinne on matka! Esteistä huolimatta.

Tekninen laatu luurikuviksi ihan ok, mutta juurikaan korkeampana resona ei ilmeisesti kestä katsoa. Vinjetoinnit hyväksyttäneen juuri edellä mainitusta syystä. Olikos nämä fotot ennen GCamia?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Noh, kyllä mä eilen naurahdin hieman kun kattelin lightroomissa miltä näytti muulla kuin luurin näytöllä. Käsissä oli sen verran vapinaa et ei niistä montaa skarppia kohtaa löydy :D

Kevään aikana piti lopettaa viisi pidempiaikaista kolmiolääkettä neljän kuukauden aikana ja ilman päivittäistä kuntoutusharjoittelua ei olisi tullut kyllä mistään mitään. 4-6 tuntia tein harjoituksia / päivä tammikuun puolesta välistä toukokuun alkuun. Se piti pään kasassa.

--

Oneplussa ja Gcamia sekaisin. Molemmat valottaa sitä vähemmän aikaa mitä enempi kamera heiluu ja tärisee. Molemmat samanalaisia sen suhteen eli kohina kasvaa.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Maffer kirjoitti: Maalis 02, 2023 19 : 03
Teknistä laatua kandee arvioita vain niin alhaisella herkkyydellä kuin laite kykenee.
Ainakaan videomaailmassa toi ei päde yhtään. Esim. C70:llä jos pakittaa base iso 800:sta tulee highlightit vain alaspäin mutta mitään muuta ei tapahdu. Silleen menettää vain dynamiikkaa.
Vastaa Viestiin