Heissan pitkästä aikaa...

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
sukotin
Viestit: 869
Liittynyt: Syys 12, 2007 22 : 46
Paikkakunta: Pori

Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja sukotin »

Jokunen ihmisen kuvia tältä vuodelta....
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja temama »

yeppulis, ihan kivoja naisimmeisen fotoja! Varsinkin kaksi viimeistä näyttää erityisen hyvältä, bokeh toimii niissä. Mukavan softi tunnelma, sopii.

Tässä vaahteran lehdet luovat jännän jännitteen mallin kanssa;

KuvaSa 24

Onko kyseessä ihan normi objektiivin tekemä efekti?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
sukotin
Viestit: 869
Liittynyt: Syys 12, 2007 22 : 46
Paikkakunta: Pori

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja sukotin »

Kyllä se ihan noin on putken läpi kennolle mennyt, piti oikeen tarkastaa. Tietenkin oon lisännyt väri- ja muuta hohdetta, mut tollasena Sigma 135 1.8 sen piirsi . Oksasto on syvempi mitä tästä huomaa.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
iikkoo
Viestit: 636
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Hyvä että Palasit 🙂👍
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja temama »

sukotin kirjoitti: Marras 16, 2021 21 : 43 Kyllä se ihan noin on putken läpi kennolle mennyt, piti oikeen tarkastaa. Tietenkin oon lisännyt väri- ja muuta hohdetta, mut tollasena Sigma 135 1.8 sen piirsi . Oksasto on syvempi mitä tästä huomaa.
Hienoa jälkeä tekee Sigma tässä kuvassa!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Hienoja nuo kaksi vikaa, erittäin miellyttävä sävymaailma.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
raineri
Viestit: 1428
Liittynyt: Marras 27, 2004 1 : 27

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja raineri »

Tyylikkäitä kuvia!
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Kommentoidaas ny kerranki kuvia:

Y9 - tossa mä pidän oikeastaan kaikesta - tiukasta kroppauksesta, valaisusta, ilmeestä, sävymaailmasta ja tosta pienestä heijastuksesta silmälaseissa. Toi saa miettinään, et mitä oli ennen ja mitä tapahtui ton hetken jälkeen. Siinä on tarinaa ja fiilistä.

Sit se tiukempi kritiikki.

Y5 - toi Lau 27 on oikeastaan niin paljon parempi versio, et Y5 on melkeinpä roskakorikamaa (muuten se olemassaolollaan ryssii ton Lau 27:n). Valon suunta ei futaa tossa eli se vääristää kasvoja, joka voi olla joskus tehokeino, mut tuossa nimenomaisessa kuvassa on selkeesti ristiriitainen - Lau 27:n liki suoraan tuleva kova perhosvalo toimii fiilikseen paremmin. Kova valo on aika haastava, mut tosi palkitseva, kun onnistuu. Lisäksi käsien asento on Lau 27:ssa selkeesti parempi. Tissikuviahan noi on ja varmasti tarkoituksella, mikä sinänsä on ihan jees - silti mä ehkä rajaisin päävalon enempi kasvoihin ja jättäsin valoa pois rinnoista. Nyt koko patteristo tulee heti päin näköä, eikä jätä katsojalle mitään kysyttävää - ja mä tykkään kysymyksistä ja piilotetummasta sanomasta. Rintakehä on muutenkin pinta-alaltaan niin massiivinen, et sen kanssa joutuu aina tekemään töitä yksi vaihehto on suosiolla kääntää rintakehä pois päävalosta ja tuoda kasvot takaisin kohti päävaloa - näin osittain onkin tossa Lau 27:ssa - jos siinä ottas jälkikäsittelyssä inansa valoa pois rintakehästä ja/tai lisäis kasvoihin. Sit vielä tasottasin rintojen vahvan sävyeron - ne usein jää osittain tosi vaaleiksi - toki jossakin yläosattomuuskuvissa kontrasti ruskettuneen ihon ja rintojen välillä on jees, mutku tää ei ole moinen kuva. Eli Jätä Lau 27 (väreillä tai ilman) - siin on silti hyvää fiilistä ja tykkään rohkeasta kohtuu kovan valon käytöstä.

Mi 9-01: Tässäkin mä olisin tod. näk. tykänny enempi shorttipuolen valosta (se on yleensä se varmempi valinta). Jos valon olis pitäny ennallaan ja vaihtais katsesuunnan niin se toimis varmaan kuvan lukusuuntaankin nähden paremmin. Ja käsittelyssä mätsäisin käsien sävyn kasvoihin - nyt toi väriero korostaa käsien irrallisuutta. En oikeastaan edes tiiä miksi kuva ei toimi itelle. Kysymyksiä toi kyl herättää, mut ei ehkä oikeanlaisia - varmaan sanomaltaan liian ristiriitainen, mut ei siten kuin pitäs.

Sa 24. Valohan on tossa nätti ku mikä ja noin periaatteessa sopii tarinaan. Kädet on aina hankalat, eikä toikaan asento tunnu luontevalta. Takakäsi (oikea) jää vain sormien osalta näkyviin, mut ne saa fotarilla pois. Tokkapa se silti korjaa aavistuksen teennäistä fiilistä. En tiiä meneekö toi asu kasaan vai kuis, mut toi vyön yläpuolinen osa hävittää muodot ja siit tulee aikamoinen kasa tonne käden taakse - joka samalla tekee itse kädestä irrallisen, kun asun osat sulautuvat toisiinsa. Sitä voi kokeilla painaa fotarilla sisään, mut tod. näk. ongelma on toi vasen käsi - joku toinen pose vaan olis toiminut paremmin. Pitäs poseerata ilman poseerausta. Lehdet ja tausta on nätti, mut ihmiskuvassa sillä ei ole paljon merkitystä.

Jälkiviisaus on silti aina parasta ja samoja virheitä pitää toistaa riittävän monta kertaa, jotta kuvat paranee - välillä kuvaan ei jää ku ehkä vaan 5 myöhemmin itteä häiritsevää juttua. Hyviä kuvailuja.
sukotin
Viestit: 869
Liittynyt: Syys 12, 2007 22 : 46
Paikkakunta: Pori

Re: Heissan pitkästä aikaa...

Viesti Kirjoittaja sukotin »

Kiitoksia kaikille palautteesta.
Ja varsinkin ttuplai : Sä kyllä todella olet katsonut kuvia. Oma heikkouteni on , että itse katson aina koko kuvaa, en koskaan osia. Ja löysit sieltä monta detaljia joita en ole ajatellut ensinkään, ja monesta asiasta olen vaan eri mieltä. Ja kuten sanoit , kuvien katsominen muuttuu ajanmyötä. Itse en koskaan uudelleenkäsittele kuvia, ne ovat sellaisenaan muistona matkasta valokuvauksen polulla.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin