Temiksen fotokuvatukset 2021

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Mukavia kuvia, 👍👍😉, toka natsas ehkä eniten. Viime kuva tuntuu hiukan sekavalta, tai vain mun kopassa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja temama »

Tattista kovasti :-)

yeez, osa fotoista ei toimi ihan kybällä. Muutamaan olen tyytyväinen, kuten just se toka kuva.

Sitten oli taistoa myös värien kanssa, kun osa kuvattu kännykän DNG formaatissa. Adoben raw konvertteri antoi oletuksena ihan omituista värimaailmaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
aikaarska
Viestit: 11977
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Kallio-Itis

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Mukavan kesäisiä valokuvia!

Minulle kiinnostavimmat näin äkkiseltään 1,2 ja 13

Valitettavasti 13. kuvassa on dynamiikassa jotain puutteita, mutta itse aihe on erittäin hyvä. Siinä on nuorisoa, ulkomaalaisia ja vartijoita, jopa äiti aivan uunituoreen jälkikasvun kanssa.
temama kirjoitti: Heinä 13, 2021 23 : 47
1.

Kuva

2.

Kuva

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Korjataan, tarkoitin kuvaa 7. Silloi,n kun katsoin kuviasi, se oli viimeinen.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Kaupunkifiilistä näissä! Mukavat värit!
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja temama »

thänkz yuu!

juuh, ihan hauskaa oli dalsia kaupungissa. Osittain huikkasen harmittaa parin kännykkäkuvan laatu, kun aiheessa olisi ollut ainesta. Mutta toisaalta olihan se niin helppoa kun ei ollut kuin känny mukana kannettavana. Silti Sony FF ja yksi kunnon prime olisi tehnyt kieltämättä terää. Ei sekään olisi ollut liian iso kantamus. Noh, seuraavalla kerralla sitten.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja temama »

Hahahahaa.

Kävin tänään tekemässä katukuvausta Helsingin Krunikassa.

Olin uppoutunut hommaan kun ollalleni koputettiin, ja suht hyvin säilynyt keski-ikäinen blondi rupes puhumaan mulle närkästyneen oloisesti englanniksi, että mitä kuvailen, ja olenko ottanut hänestä kuvaa, ja saako nähdä kamerastani mitä olen kuvannut!
Hän kuulemma pelkää mustasukkaista exäänsä, ja oli erittäin tosissaan. Puhui jopa poliiseista.

No, eihän mun olis pitänyt näyttää hänelle mitään kuvia, mutta koska se ei mulle ollut isokaan vaiva, niin näppäilin naikkosen kanssa Sonyani. Että hän sai sielunrauhan.
Meinasin kysyä, että haluaako hän nähdä muutakin varustustani, mutta sitten muistin ettei mulla oikeastaan ole mitään näyttämisen arvoista, niin annoin olla.

Semmosta. Kaikennäköistä juuh.
Myöhemmin tänään kuvasaldoa reissultani.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Krunikka

Viesti Kirjoittaja temama »

Ou yeah. Tänään olin kävelyllä Kruunuhaassa. Tuttavallisemmin krunikassa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kruununhaka

Hieno mesta. Uljasta historiaa riittää. Siitä onkin kulunut liian pitkään kun viimeksi olen talsinut näillä kulmilla!

Hyppäsin Hakiksen metroasemalta maan pinnalle ja jatkoin Pitkänsillan yli mestoille muina Fränkkeinä kuin Aki Kaurismäen Calamarin Unionissa ikään.
Siinä kulttileffassahan 15 Frank-nimisestä miestä lähtevät vaaralliselle vaellukselle Kalliosta Eiraan paremman elämän toivossa. Matka on pitkä ja monisyinen.

1. Pitkänsillan kulmilla

Kuva

2.

Kuva

3. Lienekkö siinä yksi nykypäivän Frank dalsii? No, ainakin edustaa hienosti vuoden 2021 katumuotia stadissa!

Kuva

4. Yliopiston rakennuksia. Komia rakennus kallion päällä

Kuva

5.

Kuva

6. Hakaniemen siltaa Krunikasta nähtynä. Tämä on kohta historiaa. Uusi silta on suunnitteilla.

Kuva

7. Sisäpihojen kiehtovaa tunnelmaa. Uutta ja vanhaa sulassa sovussa.

Kuva

8. Kuten myös Ruiskumestarin talo vuodelta 1818 uudempien kivitalojen välissä.

Kuva

9.

Kuva

Huomenna lisää, kunhan olen saanut perattua saalista!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Pala Helsinkiä, missä ei ole koskaan tullut jalkauduttua, näemmä tuokin virhe pitänee jossain vaiheessa vielä korjata, lisää näitä kuvia vaan, mielenkiinnolla katselen.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jopisalo
Viestit: 938
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

Tervehdys
Oikein mielelläni näitä katselen, mukavan inhimillisiä näkemyksiä alueelta joka omissa mielikuvissa on pelkkää suurta hässäkkää.
Siis kiitoksen paikka.
Todennäköisesti en itse tuolla tule enää koskaan kulkemaan, taitaa olla pian parikymmentä vuotta viimeisestä käynnistä.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Krunikka, osa2

Viesti Kirjoittaja temama »

Tattista vain :-)

Tässä vielä yksi ruiskumestarin talosta;

Kuva

Krunikka on tosiaan aivan omanlaisensa paikka, eikä se välttämättä enää vedä puoleensa satunnaisia stadin vierailijoita, koska varsinaisia 'isoja' nähtävyyksiä ei ole. Siellä on sekaisin uutta ja vanhaa kerrostalokantaa, joka tarjoaa viehättävän kaupunkimaisen asuinympäristön ihmisille.

Kruninikka oli myös aikoinaan varsinaista kivijalkaliikkeiden aluetta. Vähittäiskaupan murros ja keskittyminen on ajanut pienkauppiaat ahtaalle, mutta edelleen Krunikassa voi bongata mukavia pikku putiikkeja missä asiakaspalvelu on oikeasti immeistä lähellä.

10. Tässä yksi sisukas sissi, jota edes mahtava Rajala ei ole saanut kukistettua! Telefoto Liisankadulla, erinomainen kameraliike!

Kuva

https://telefoto.fi

11.

Kuva

12. Muistaako joku Kruununradion ?? Erinomainen HIFI kauppa. Täältä kävin joskus 80-luvulta hakemassa Kenwoodin vahvarin ym. Ja toimii edelleen!

Kuva

13. Meritullinkatu-Liisankatu risteys. Muuntajassa valokuvaajapariskunta Eeva& Simo Ristan valokuva samasta paikkaan 1970 luvulla

Kuva

Kuva

14. Kivijalka ALKO, Yes!! Tuolla oli pakko käydä hakemassa matkamuistoksia yksi Krunikka-Jallu! Tämä putiikki on tuhonnut monen krunikkalaisen maksan.

Kuva

15. Kruununhaan maneesit/uudenmaan kasarmi. Tällä paikalla on mahtava sotahistoria, täällä ovat ratsastivat kasakat ja santarmit - myöhemmin rakennuksissa järjestettiin maanpuolustuskursseja ja siellä oli museo. Nykyisin rakennuksia hallitsee Senaatti-kiinteistöt.

Kuva

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1199217

16.

Kuva

17. Liisankatua 2021

Kuva

Juuh, viimeinen vilkaisu Krunikkaan, Liisankatua pitkin. Oli aika jatkaa matkaa. Tänne täytyy palata vielä uudestaan, parissa tunnissa ehdin käppäillä vain pienen osan alueesta.

Tässä vielä pari linkkiä aiheeseen;

https://www.helsinginkaupunginmuseo.fi/ ... tteleissa/

https://www.hel.fi/hel2/kaumuseo/panora ... ooste.html

https://www.kotus.fi/julkaisut/nimijulk ... ruununhaka

https://www.sprakinstitutet.fi/files/17 ... lsinki.pdf
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Hifistinä tullut Kruunuradiosta tilattua yhtä sun toista kampetta, en kylläkään koskaan käynyt paikanpäällä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jopisalo
Viestit: 938
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

Telefotosta tuli noin viikko sitten paketti, eikä ollut ensimmäinen. Rokotuksella ei osuutta asiaan. Putiikkiin olen kyllä verkkoasiakkaana tyytyväinen.
©pjm
Viestit: 6003
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

jopisalo kirjoitti: Heinä 20, 2021 13 : 22 Telefotosta tuli noin viikko sitten paketti, eikä ollut ensimmäinen. Rokotuksella ei osuutta asiaan. Putiikkiin olen kyllä verkkoasiakkaana tyytyväinen.
Hyvärisen perheen kanssa on kiva tehdä kauppaa ihan paikan päällä. 🤝
aikaarska
Viestit: 11977
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Mukavaa kuvakerrontaa Kruunuhaasta.

Joo, telefoto on yksi harvoja kunnollisia kivijalka kameraliikkeitä Helsingissä . Vielä jäljellä lisäksi on Topshot (Malmi) ja Optotek (Töölö). Rajalaa ei lasketa ;-)

Telefoto on saanut pidettyä hinnat kurissa. Aika hyvin pieneltä toimijalta.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Hanasaari-Suvilahti

Viesti Kirjoittaja temama »

Sen verta hiljaista ollut foorumilla, että laitetaan täytteeksi muutama tälläinen B&W photo Stadista, Hanasaari-Suvilahti alueelta.

Näistä sen verran, että otettu poikkeuksellisesti kännykällä, lightroom mobile äpin kameralla (DNG), eräänlainen testi siis. Kyllähän silläkin kuvia sai;

Kuva

Kuva

Kuva

Hanasaaren kivihiilivoimala. Viimeisiä dinosauruksia Suomessa, toivon.

Kuva

Kuva
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
aikaarska
Viestit: 11977
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Asiallisen näköistä MV valokuvaa.

Itse olen yrittänyt myös lightroom appin kameraa. Toimii, mutta sen tekemissä DNG tiedostoissa on joku käsittämätön väriprofiili ongelma kun niitä avaa photoshopissa (acr). ..

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Sellanen 6-shop!

Viesti Kirjoittaja temama »

Yeppulis & tattista, en ymmärrä mikä mahtaa olla vikana tossa DNG filussa.

Mutta täsä kuvatus Kalliosta, pengerkadulta;

Kuva

Että sellainen 6 shop. Ovessa lukee muiden lappujen seassa informatiivisesti, että 'liikkeemme ei tarjoa se* palveluita' ;-O
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Supisuomalainen vedenneito

Viesti Kirjoittaja temama »

Spege hei, mites siellä Savon koskiloissa, oletko vielä bongannut tälläisiä vesitipuja?

Kuva

(edit; päivitin kuvan sensuroituun versioon, en halua, että kuvan tyttönen pahoittaa mielensä jos kuva leviäisi netissä)

Aluksi epäilin Jallu-snapsin efektiä, mutta totta se oli! Luonto on ihmeellinen ja tarjoaa aina parastaan.
Nurmijärven myllykoskella nautiskeli vesineito.
Siveellisyys-syistä vain low-rez versio. Räiskin kyllä myllykoskelta muitakin kuvia, mutta mennään tällä kertaa vain tällä ;-)

fiilistelymuzakkia;

https://www.youtube.com/watch?v=Z_s08MfEdKk
Viimeksi muokannut temama, Elo 10, 2021 18 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21578
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Temiksen fotokuvatukset 2021

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei kai siinä :) Melkoisen erilainen vesiputouskuva.
Vastaa Viestiin