The Doors, part 10.

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Tämä liittyy erääseen aiemmin esillä olleeseen pihapiiriin mutta nuo ovet säästin tähän sarjaan tarkoituksella.
.
Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ernesti
Viestit: 292
Liittynyt: Joulu 02, 2004 20 : 18
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja Ernesti »

Juu, uksi kutsuvasti raollaan. Teretulemast
Epilobium
Viestit: 1072
Liittynyt: Marras 03, 2017 0 : 39

Re: The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja Epilobium »

Minä diggaan noista peiliovista,
värisävyistä ja
suljetun ikkunan heijastuksesta.
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kiitokset teille!
jopisalo
Viestit: 938
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys
Yleisnykertäjän silmä hakeutuu joka katselulla tuohon oikeanpuoleiseen ikkunaan: eihän tuo ole ikinä mahtunut kiinni ?
Ovisarja on kyllä omalla tavallaan kiinnostava, kulku tuntemattomaan elämään. - Monesti olen pohtinut noita peiliovia ulko-ovena ja kuistin sisäovena, ei niissä ole lämmöneristystä ilmeisesti ollenkaan pohdittu, kunhan on reikä tukossa.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja Pan »

Vanhan talon (1824->) omistajana nuo ikkunat ja ovet kepaisi mulle. Ikkunalasit ovat selvästi loimuavaa veto- tai puhalluslasia ja melkein kultaakin kalliimpaa.

Juuri tuollaiset ovet just skrabasin, paklasin ja maali on vielä märkää. Otexin päälle vedetty Maalarin valkolakka (sävytetty) kuivuu hitaasti. Ovien tarkoitus ei olekaan eristää vaan suojata. Lämmittämätön eteinen komeroineen on ollut se jääkaappi ja ulkovaatteiden kuivumiseen tarkoitettu tila.

Mulla on eteisen ja keittön välissä uudempi, 1985 puusepän tekemä peiliovi, jossa on styroxit välissä. Sen tarkoitus on tietty eristää. Sitä yksin asentaessani mentiin omien voimien ylärajoilla, painaa pirusti.
JL Anttola

Re: The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Oiskos pjm löytäny ihmeikkunan, eli tuon oikiamman puolimmaisemman, mikä onkii sellanen, että kun sen kääntää kiinni-asentoon, ni se yhen äki soppiikii raamiloihisa? Sitä vanhan ajan valuvaa ja venyvää ja supistuvaa lasia...

- arveloo jl -
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: The Doors, part 10.

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

jopisalo kirjoitti:tervehdys
Yleisnykertäjän silmä hakeutuu joka katselulla tuohon oikeanpuoleiseen ikkunaan: eihän tuo ole ikinä mahtunut kiinni ?
Ovisarja on kyllä omalla tavallaan kiinnostava, kulku tuntemattomaan elämään. - Monesti olen pohtinut noita peiliovia ulko-ovena ja kuistin sisäovena, ei niissä ole lämmöneristystä ilmeisesti ollenkaan pohdittu, kunhan on reikä tukossa.
Ikkuna oli miullakin ihmettelyn aiheena kun kuvia plarasin mutta on se alkuperäisessäkin ylilevee kyllä. Johtuu ihan laajiksesta eikä muusta. Tuosta linkistä kun katselee kuvia niin etenkin 2. kerroksen odotushuoneessa näkyy miten leveä voi ovi olla! :D

https://www.presidentti.fi/presidentinlinna360/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luulis että tuolta olis saanut järkevämmätkin kuvat...

Pan kirjoitti:Vanhan talon (1824->) omistajana nuo ikkunat ja ovet kepaisi mulle. Ikkunalasit ovat selvästi loimuavaa veto- tai puhalluslasia ja melkein kultaakin kalliimpaa.

Juuri tuollaiset ovet just skrabasin, paklasin ja maali on vielä märkää. Otexin päälle vedetty Maalarin valkolakka (sävytetty) kuivuu hitaasti. Ovien tarkoitus ei olekaan eristää vaan suojata. Lämmittämätön eteinen komeroineen on ollut se jääkaappi ja ulkovaatteiden kuivumiseen tarkoitettu tila.

Mulla on eteisen ja keittön välissä uudempi, 1985 puusepän tekemä peiliovi, jossa on styroxit välissä. Sen tarkoitus on tietty eristää. Sitä yksin asentaessani mentiin omien voimien ylärajoilla, painaa pirusti.
Arvaas vaan kuka taltioisi kaikki puhalletut tai vetovalmistetut ikkunalasit jos varastotilaa olisi! Samoin puhalletut lasiesineet säilytystölkeistä alkaen. Laseja kyllä löytyy puoliksi maatuneista taloista jos ei vintiöt ole niitä kivittämään ehtineet.

Tosiaan eipä silloin energiaetuja etsitty kun nuo rakennukset rakennettiin mutta kyllä umpipuinen ovi yllättävän hyvin kylmän toisella puolella pitää jops se istuu kunnolla karmeihin eikä jää pahemmin rakoja vetoa läpipäästämään.
Vastaa Viestiin