Ilves

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Oäö18
Viestit: 96
Liittynyt: Kesä 07, 2018 12 : 17

Ilves

Viesti Kirjoittaja Oäö18 »

Vaihteeksi tuoretta kuvaa. Tarkoitus oli kuvata hirviä, vaan tulikin kisu näytille. Hirviä ei näkyny, mutta ei hirveesti harmittanu

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mvert
Viestit: 1580
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja mvert »

Ei kyllä harmittaisi täälläkään, jos tuollainen kisu vastaan tulisi :) Ei ole näitä luonnossa vastaan tullut. Vain jälkiä olen onnistunut näkemään.
jopisalo
Viestit: 938
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys
Komppaan mverttiä, jälkiä on nähty mökkiympäristössä joka talvi ja muutaman kerran kuultu kisun erinomaisen rumaa ääntä. Pitäis varmaan hinata itsensä hämyaikaan johonkin pellonreunapolun varteen, ehkä joskus...
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

On tuo hieno otus!

Itse olin kusella mökin takamaastossa pienen mökkitien varrella, kun ilves jolkotti tietä pitkin kohti... eikä tietenkään edes puhelinta taskussa. Huomasi mut alle viiden metrin päästä vasta ja aloitettiin tuijotuskilpailu :-) Hetken jo mietin miten siinä käy, kunnes kaveri antoi periksi ja loikkasi karkuun.

Ei taida toistua tässä elämässä.
JL Anttola

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

On hieno kuva! Ympäristöäkin ymmärretty jättää kuvaan, mikä ei kun parantaa entisestään kuvaa. Ite ko tuon oppis...

Kerran oon villi-ilveksen nähny; autolla ajeltiin sillosen kyytiläisen kanssa, ko muutama sata metriä meijän eessä meni joku otus tien yli. Mie sanoin että ilves. Kyytiläinen, joka oli sitä sorttia, että tietää aina kaiken, että joku koira oli, ei ollu ilves. Vaan kun tultiin kohalle, hiljensin varoilta, ni eikös se kisuli noussu ojasta tien penkalle lumivallille esittäytymään! Siitä oon hänelle ikuisesti kiitollinen.

JL Anttola
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

JL Anttola kirjoitti:On hieno kuva! Ympäristöäkin ymmärretty jättää kuvaan, mikä ei kun parantaa entisestään kuvaa. Ite ko tuon oppis...

JL Anttola
Samaa mieltä, ympäristön jättäminen kuvaan on aliarvostettua muuten teknisesti hienoissa villieläinkuvissa - aina ei tarvitse rajata eläimestä yksityiskohtaista potrettia.

Hyvä kuva hienosta kissaeläimestä. Mahtavaa, että näitää löytyy myös kotimaisesta luonnostamme.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Siistit sävyt, hyvä valo, onnellinen saa olla kuvaaja.
Oäö18
Viestit: 96
Liittynyt: Kesä 07, 2018 12 : 17

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja Oäö18 »

Kiitos kaikille kommenteista! Olihan tuo ihan parasta kuvaushistoriassa. Ilves on suosikki kuvattavani; salaperäinen ja harvoin kuvattu. Ja kaunis. Liian harvoin vaan näkee.

Tämä oli toinen kerta kun pääsin kuvaamaan kyseistä lajia. Ensimmäisellä kerralla näin emon ja kolme poikasta, mutta sain kuvat vain emosta. Eka kerta tuntui lottovoitolta ja tää toka kerta taitaa olla verrattavissa euro jackpottiin. Rahapeleissä ei oo ollu onnea mutta ilveksen kanssa kyllä. Tuskin enää näen ilvestä uudestaan, haikea juttu
Maffer
Viestit: 21495
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Ilves

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ilves on jäänyt näkemättä muuten kuin jäljistä. Kaippa se ihan päräyttävä kokemus on, mutta niin on sudenkin näkeminen mikä onkin tapahtunut jo neljästi ihan luonnossa eikä kojulla. Ja odottakaas kun kuulette susilauman ulvonnan kuorossa kun ulvonta alkaa huojumaan hyvin matalla taajuudella.
Vastaa Viestiin