Sallan ruska

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Sitä ruskaakin lähdettiin katsomaan muun mukavan ohella. Totuus oli se että lehtiruskan olisi voinut paalata noiden muiden munien joukkoon, taustan ruskea koivikko kertokoon synkän tilanteen. Maisemakuvia paljoo yhden käden sormia enempää viittiny ottaa.

Mut semmosta se vaan joskus aina syksyllä on....

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Tiiä sitten missä päin lappia ovat sitä mahdottoman kaunista ruskaa käyneet kattelemassa. Useammassa lehdessä jo ollut juttua ja kuviakin.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

On siellä oikeeta ruskaakin ollut, kaveri ilmoitteli silloin että Utsjoella ja Saanan suunnalla oli ollut komiat värit. Oli kiertänyt ylhäällä useemman kerran paikkoja.

Myö tosiaan oltiin Sallan aluetta kiertelemässä.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Juu, elikkä lännen ja pohjan puolella ollut ilotulitusta sitten, siellähän ne turistimassat taitaa viihtyäkin enemmän.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Totta, näin se yleensä on kunnes ruska saapuu Kuusamon seudulle.

On sitä osin lehdetön ja ruskea ruska kyllä ylhäälläkin kerran nähty, ainut kunnon kultainen ruska oli n. 50 km pätkällä Kilpisjärvelle mennessämme. Se kylläkin oli ainoo niin huono keikka niistä useista käynneistämme ylhäällä. Ruskaaminen on kuin vedonlyönti, totuus paljastuu vasta kun tulokset tulee julki. :D
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja Pan »

Ja nykyisin ruska tulee viikkoa myöhemmin viime vuosituhanteen verrattuna.
Saariselällä vain juolukka ja selvästi harventunut riekonmarja oli normaaleissa ruskaväreissään.
Sammaleesta löytyi vain yksi kahden kämmenen kokoinen läiskä. Puolukatkin olivat vielä viime viikolla raakoja.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Totta tuo, se ollaan nähty vuosikymmenien aikana, kuin myös se että lehtiruska ei etene niin tasaisesti kohti etelää kuin ennen vaan saattaa olla läikkinä ties missä.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Nuo pyöröpaalit.. täällä tasaisella lakeudella, Texasissa, nuo näkyy niin kauas että missä vaan aavalla kuvaa nii aina on noita palleroita haittana.. itku meinaa tulla ku tollasen näkee =D
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Kääkkä
Viestit: 1030
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Suomeen kun takas tulin niin kyllä on melkeen maisema vielä kun kesä olisi. :D Kotipihan puutki vielä ihan vihreessä lehdessä.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Sallan ruska

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Talonherra, paremmin oli asiat siellä Texasin lakeuksien tasangoilla 20-30 vuotta sitten. :)

Kääkkä, kuvataan sitten kunnon ruska Koti-Karjalassa!
Vastaa Viestiin