Hiuu ja elävä arki

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Hiuu
Viestit: 102
Liittynyt: Maalis 18, 2018 19 : 01

Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

Käsittääkseni täällä voi jakaa kuviaan. Testailen, (tosin tällä hetkellä ilman minkäänlaista omaa) kuva-apparaattia, kuvailua lapsiarjesta. Ja mihin laittaa kuvia nettiin, joita voi linkittää, lähisuvulle tai vaikka jopa tänne? Kirjauduin flikr iin, vähän hakusessa homma.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kuva
Sapere aude.
---
flickr
Hiuu
Viestit: 102
Liittynyt: Maalis 18, 2018 19 : 01

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

Reeps
Hiuu
Viestit: 102
Liittynyt: Maalis 18, 2018 19 : 01

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

https://www.flickr.com/photos/171079317 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voi ei, mä en tiedä eikö täällä saa ”mainostaa ” jotain sivustoa? Olen tosi naiivi näissä jutuissa. Nauroin vaan tolle gifille. Huippu

Mut mää en tiedä miksi mun edellinen juttu meni kököksi? Help?

Meillä kävi tänään Pääsiäispupu. Kaikista vaikein paikka lapselle oli löytää tuo maastoutunut suklaamuna. Kuvasin miehen kännyllä käsipelillä.

Vaikka arki on mitä on, välillä hektistä, haluan pitää kuvauksen mukana, pelillä kuin pelillä.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Voit totta kai jakaa kuviasi tänne. Tutustu kuitenkin siihen, miten kuvat ns. upotetaan Flickr:stä foorumille. Annan tässä lyhyet ohjeet.

Klikkaa Flickr:ssä kuvaasi, jonka haluat jakaa. Kuvan oikeassa alareunassa on kolme kuvaketta, joista keskimmäinen, oikealle osoittavan nuolen näköinen, on "Share Photo". Klikkaa sitä.

Avautuvassa ikkunassa on neljä valintaa: Share, Embed, Email, sekä BBCode. Valitse BBCode. Sen valintaikkunassa on pudotusvalikko, josta voit ensin valita koon, jossa haluat kuvasi jakaa. Valitsemasi koko päivittyy automaattisesti valikon yläpuolella olevaan, valmiiksi kokonaan valittuna olevaan tekstikenttään. Paina Ctrl-C (Cmd-C macOS), ja kopioi teksti leikepöydälle.

Kun kirjoitat tänne viestin, liitä (Ctrl-V / Cmd-V) teksti kokonaisuudessaan viestikenttään. Kirjoita oma viestisi sen ylä- tai alapuolelle. Käytä viestikentän "Esikatselu" painiketta nähdäksesi minkälaisena viestisi näkyy muille. Jos kuvan koko on mielestäsi liian suuri, tai pieni, mene takaisin Flickr:iin ja valitse "Share Photo" ikkunasta toinen kuvakoko, kopioi ylläoleva teksti leikepöydälle, ja liitä se viestiisi korvaten aiemman vastaavan.

Näin kuvasi näkyy osana tälle foorumille postitettua viestiäsi.

Lycka till.
Sapere aude.
---
flickr
jaava
Viestit: 1997
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja jaava »

No munhan piti kokeilla flikkeriä (koossa 75 x 75) kun tuli ohjeetkin:) (jos Hiiuu tää sun kuvan käyttö ei ole ihan ok, niin poistan toki - käytin kun mulla ei taida olla siellä tiliä):

Kuva98B42133-407D-44E5-837E-2C66815C8BF2 by pouta päivä, on Flickr

Tulipas sieltä paljon tekstiä linkkiin! (linkin lisäksi mukana on joku kuvakoodi?, nimiteksti, kuvan klikkaus täyskokoiseksi ja Flickr:n mainosteksti).

Tiedä vaikka vaihtaisin ilmaiseen Flikkeriin (maksoin kuvat.fi:stä juuri 36,00 e seuraavaksi vuodeksi).
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Pitkä ritirampsu on kuvasi nimi. Jos et nimeä sitä Flickr:ssä erikseen, Flickr laittaa kuvan nimeksi sen, mikä sillä koneellasi oli.

Tekstin voi pakottaa kuvan alle lisäämällä yhden enter-painalluksen BBCode tekstissä ensimmäisen url-tagin sulkemisen jälkeen. Ohessa esimerkki. Olen merkinnyt kohdan tekstillä *ENTER TÄHÄN*

Koodi: Valitse kaikki

[url=https://flic.kr/p/2eWNoFP][img]https://live.staticflickr.com/7825/47221472781_76ded6b4df_s.jpg[/img][/url]*ENTER TÄHÄN*[url=https://flic.kr/p/2eWNoFP]A Cleat[/url] by [url=https://www.flickr.com/photos/mika_latokartano/]Mika Latokartano[/url], on Flickr
Tällöin kuvateksti näkyy aina kuvan alla, eikä sen jatkona. Näin:

Kuva
A Cleat by Mika Latokartano, on Flickr

Halutessasi voit hyvin poistaa BBCode tekstin lopusta osan ", on Flickr", jos et halua sen näkyvän.
Sapere aude.
---
flickr
Hiuu
Viestit: 102
Liittynyt: Maalis 18, 2018 19 : 01

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

Apuva. Okei, kiitoksia, yritän noilla ohjeilla!

Tuo ylle linkattu kuva ei ollut tosin se mitä tarkoitin, tuo on mun lapseni ottama kuva pääsiäspupun yllätyksistä kun pitelen hattua :-D Saattaa olla että olen klikannut salaisiksi muut kuvat.

Etsin albumia, mikä olisi ilmainen, niin tuo flikr osui silmiini, googlen kuvat-hommelia en osannut käyttää (nolona).
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Googlella kuvien upottaminen foorumeille ei tietääkseni onnistu. Flickr on hyvä valinta.
Sapere aude.
---
flickr
Hiuu
Viestit: 102
Liittynyt: Maalis 18, 2018 19 : 01

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

Lapsen valokuvakoulu meni näin ”tarkenna kuvaan se kohta, jonka haluat näkyvän tarkkana, tökkäämällä kohtaa sormella kännystä. Mitä pimeämpää on, sitä vaikeampi on saada tarkka kohta, kamera ei saa heilua tai kuva silloin tärähtää”. On se heleppoo.

Tuo lapsen kuvaama kuva on mun vanhalla Lumialla. Yritän kohta osata linkittää, testasin miehen kännyä, One Plus, onpa kännykamera ihan piiikkkasen kehittynyt joissain vuosissa.
Viimeksi muokannut Hiuu, Huhti 23, 2019 11 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiuu
Viestit: 102
Liittynyt: Maalis 18, 2018 19 : 01

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

Kryptos kirjoitti:Googlella kuvien upottaminen foorumeille ei tietääkseni onnistu. Flickr on hyvä valinta.
Aha, okei, thänks!
Maffer
Viestit: 21589
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Hiuu ja elävä arki

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Googlen kuvat -himmeli ei sovellu tällaiseen jakamiseen.
Vastaa Viestiin