Hepoköngäs-panoraama

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
mikko696
Viestit: 582
Liittynyt: Maalis 19, 2008 13 : 08

Hepoköngäs-panoraama

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

Linkin takana puolen illan säätämisen tulos. 60 kuvaa 90mm macrolla

https://mikkosuokas.kuvat.fi/kuvat/Pano ... ize111.jpg
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hepoköngäs-panoraama

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Miksi tämä kuva tarvitsi 60 erillistä kuvaa? Avaisitko kuvaustapaa?
Sapere aude.
---
flickr
mikko696
Viestit: 582
Liittynyt: Maalis 19, 2008 13 : 08

Re: Hepoköngäs-panoraama

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

Panoraama-päällä olikohan viidessä pystyrivissä 10 kuvaa vaakaan. Limitetty karkeasti 40% kuvausvaiheessa, tämä on tarpeettoman paljon, mutta pelasin varman päälle. Taivasosiolle haarukointi ja lumiositeettimaskattu. Yksittäinen ruutu näyttää tältä. Kuvaa on aavistus myös vielä kropattu
Kuva20171031-_DSC8197 by mikko696, on Flickr
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Hepoköngäs-panoraama

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Ok, kiitos. Tuleehan siitä sitten kuvia ja erottelukykyäkin.
Sapere aude.
---
flickr
mikko696
Viestit: 582
Liittynyt: Maalis 19, 2008 13 : 08

Re: Hepoköngäs-panoraama

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

Juu, kyllähän sieltä mukavasti löytyy yksityiskohtia. .Photoshop kyllä tekee kuolemaa tuonn kans, autopano giga mulla on nyt uutena ohjelmana käytössä ja suoriutuu tuommosesta ilman ongelmia, minkäälaista perspektiivinkorjausta ei myöskään tarvinnut jälkikäteen tehdä. Uus lightroom kyykkää koko ajan. Monirivinen panoraama-kuvaus on mulle hyvin uus asia, mutta kyllä tämä tästä pikkuhiljaa. Ei se vaikeaa ole, kunhan on vehkeet vaaterissa ja objektiivit mitottu kohdalleen, mutta siinä sitä alkuun jo onkin. Päänä mulla on nodal ninja m-1, ja sitä voi kyllä estoitta kehua.
Viimeksi muokannut mikko696, Marras 03, 2017 20 : 59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jovala
Viestit: 615
Liittynyt: Marras 19, 2010 13 : 26
Paikkakunta: Espoo

Re: Hepoköngäs-panoraama

Viesti Kirjoittaja Jovala »

Mä olen myös yrittänyt kuvata panoraamoja kesästä alkaen. Ostin oikeen panoraamapään, kiinalaisen, mutta söpön näkösen:)
Mulla on kanssa ollut ongelmia Lighroom:n sekä Affinity Photon kanssa. Luulen niiden johtuvan automatiikasta, joka etsii kuville kontrollipisteet ja välillä menee vähän pieleen.
Hugin Panorama on sitten ollut kolmantena. Ilmainen ohjelma mutta siinä pääsee vaikuttamaan itse vähän kaikkeen. Vaatii sitten osaamistakin ... ilmeisesti.

Suurin panoraama on tähän mennessä ollut:
45269 x 13830, 24BPP, jpg (100%): 270.87 MB

Jos sen tulostaa 300ppi , niin saadaan kuva jonka leveys on 4 metriä:)
300ppi, niin voi tarkastella 30cm etäisyydeltä näkemättä pikseleitä erillisinä.
Tällaista kuvaa kun katselee läheltä, niin tulee läsnäolon tuntu muualtakin kuin tuijottamalla kuvan keskustaa 30cm päästä!
Wikipediasta löydettyä:
It has been demonstrated that viewing a display that occupies a greater visual angle (also referred to as field-of-view) increases the feeling of presence. More importantly, the wider the visual angle (to approximately a plateau point of 80 degrees), the greater the feeling of presence.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
mikko696
Viestit: 582
Liittynyt: Maalis 19, 2008 13 : 08

Re: Hepoköngäs-panoraama

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

Juu, kyllä sen asialle omistetun ohjelman merkityksen nopeasti huomaa :D
Vastaa Viestiin