Maailma Ilarin silmin

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Sekalaisia kuvia taas muutaman viime kuukauden ajalta.

Kolme ensimmäistä on kuvattu itse asiassa puhelimella.

1. Lappeenrannan Muuttolinnut-patsas
Kuva

2. 10 pistettä sille, joka kertoo, missä tämä vesitorni sijaitsee.
Kuva

3. Olen kulkenut Ruoholahden metroaseman kautta töihin varmaan yli sata kertaa, mutta vasta vähän aikaa sitten tajusin siellä jotain kuvauksellista. Muutenhan nämä Helsingin vanhat metroasemat on aika... no rumia.
Kuva

4. Seuraavaksi kolme kuvaa Aviapoliksen asemalta. Tykkään näköjään kuvailla rautatieasemilla.
Kuva

5. Kuva

6. Kuva

7. Kansallismuseo
Kuva

8. Sitten muutama henkilökuva tutun mallin kanssa
Kuva

9. Tästä ajattelin ensin, että no nyt tuli epäonnistunut ruutu, kun kameran valotus oli vähän pielessä. Mutta siitähän tuli ihan kiva vähän tummempi henkilökuva, vai mitä mieltä olette?
Kuva

10. Keskustakirjasto Oodista pari... Paljon kuvattu portaikko.
Kuva

11. Löytyy sieltäkin heijastavaa pintaa!
Kuva

12. Vielä tällainen bonuskuva. Katselin eräänä päivänä kesäisiä Karibia-kuvia ja tällainen helmi löytyi.
Kuva

Siinä oli nyt aika sekalainen setti kuvia. Kävin pari päivää sitten Tallinnassa, jossa oli oikein otolliset suhteet lätäkkökuvaukselle ja tosi kaunis sininen hetki. Voisin laittaa ne kuvat vielä ennen joulua, joten pysykääpä kuulolla!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska
Viestit: 12001
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Hyvä Ilari! Nättiä kuvaa.

Ja laita ihmeessä Tallinan fotoa tulemaan kanssa. Tallinna on kiva kaupunki käydä kuvailemassa, ei ole ihan niin steriili mesta kuin monet Suomalaiset sisäsiistit kaupungit...

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Arza22
Viestit: 375
Liittynyt: Maalis 12, 2009 23 : 38

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Arza22 »

Tässä ketjussa on kyl hyvää settiä, tuo kansallismuseo ja oodin heijastava pinta on näistä viimeisimmistä suosikkejani.
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Kiitos aikaarska ja Arza22!

Nyt muutama heijastuspainotteinen kuva Tallinnasta. Harvassa on ne reissut, kun tulee näin monta julkaisukelpoista kuvaa parin tunnin aikana. Toivotan tällä kuvasarjalla myös hyvää joulua kaikille DC.nettiläisille!

1. Tämä(kin) on monelle suomalaiselle varmasti tuttu rakennus. Ainakin, jos matkustaa Viking Linella. Kuvassa siis Tallinkin pääkonttori, joka sijaitsee Viikkarin terminaalin ja Linnahallin lähellä.
Kuva

2. Saksan suurlähetystö
Kuva

3. Edellisestä kuvasta vain parin sadan metrin päässä sijaitsee tämä Aleksanteri Nevskin katedraali. Huomatkaa Lokki portailla!
Kuva

4. Ainoa kuva reissulta, jossa ei ole lätäkköä tai muuta heijastusta. :D
Kuva

5. Tästä tuli kyllä mun lemppari. Ihme muuten, että sain käsivaralta terävän kuvan yli puolen sekunnin valotuksella huonossa asennossa (kyykyssä lätäkön vieressä).
Kuva

6. Vähän valoisampaan aikaan otettua kuvaa vielä.
Kuva

7. Ja tähän lopetetaan tämänkertainen kuvasarja.
Kuva

Mulla on vielä muutama mustavalkoruutu jemmassa Tallinnasta. Laitan ne hieman myöhemmin, kun halusin laittaa tähän sarjaan vähän "kauniimpaa" kuvaa. :)
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Muutama ruutu Urheilugaalasta, jossa olin eilen jo kolmatta kertaa valokuvaamassa.

1. Jennie Storbacka esiintyi heti gaalan alussa.
Kuva

2. Lava oli mukavan kiiltävä...
Kuva

3. Anssi Kela esitti Matti Nykäsestä tehdyn kappaleen.
Kuva

4. Ja odotusten mukaisesti Teemu Pukki valittiin Vuoden urheilijaksi.
Kuva
Maffer
Viestit: 21610
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mä pidin kovasti noista joulu 22. postauksen neljästä ekasta. Sellaista ankean kelin dynamiikkaa, sanoisko.
Känön
Viestit: 709
Liittynyt: Tammi 07, 2007 19 : 37

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Känön »

Vakuuttavaa settiä !


Ja " 10 pistettä sille, joka kertoo, missä tämä vesitorni sijaitsee. " / Joutsenon vesitorni
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Kiitos kommenteista!
Känön kirjoitti: Ja " 10 pistettä sille, joka kertoo, missä tämä vesitorni sijaitsee. " / Joutsenon vesitorni
Ja hyvin tiedetty!
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja #juha# »

Laatua joka pikseli.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja nomad »

Nämä on hienoja ja vaihtelevia. Nautinnollista katsottavaa
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Kiitos #juha# ja nomad!

Laitetaan vielä yksi kuva gaalasta Maija Vilkkumaan esityksestä.

Kuva

Ensimmäisen kerran kun olin tuolla gaalassa kuvaamassa, meinasi käydä vahinko. En tajunnut silloin, että musiikkiesityksissä käytetään pyroefektejä. Olin kuvaamassa vähän liian lähellä putkia, kun juuri ennen pyrojen laukaisua Ylen TV-kuvaaja tuli varoittamaan, että kannattaa siirtyä kauemmaksi. Siitä lähtien olen pysytellyt aina hieman etäällä noista. :D Silti joka kerta pelästyttää, kun ne ammutaan vierestä.
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Yksi "maistiainen" Lontoosta, jossa kävin muutama viikko sitten. Lisää kuvia tulossa pian!

Mainostan samalla kirjoittamaani artikkelia aiheeseen liittyen: tein jutun heijastuskuvaamisesta Nuorten valokuvaajien sivuille. Jutun voit lukea tästä: http://nuoretvalokuvaajat.fi/heijastuks ... uvaukseen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Yhdeksän kuvaa Lontoosta.

1. St Paul'sin katedraali. Tämä on aika suosittu kuvauspaikka, jos vaikka etsii kuvia tuosta katedraalista netistä.
Kuva

2. The Shard lätäkön kautta
Kuva

3. Keskellä tunnettu turistinähtävyys, Sky Garden. Pilvenpiirtäjän katolla on siis puutarha, jonne on ilmainen sisäänpääsy. Tässä jouduin tukemaan kameran kaiteeseen, että sain vähän pidemmän valotuksen käsivaralla ja terävän kuvan. Aika harvoin nykyään jaksan kantaa jalustaa mukana. :D
Kuva

4. Tämä kuva on otettu sieltä Sky Gardenin näköalaterassilta. Keskellä hieman aiemmin näkynyt The Shard.
Kuva

5. Linjoja ja arkkitehtuuria
Kuva

6. Kings Crossin asemalta löytyy tällainen kiva valaistu käytävä.
Kuva

7. Ensimmäisessä kuvassa näkynyt St Paul'sin katedraali vähän kauempaa
Kuva

8. Hyvin paljon kuvattu silta tämäkin.
Kuva

9. Edellisessä kuvassa näkyvän sillan alapuolelta.
Kuva
Maffer
Viestit: 21610
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ilarilla on kannettava lätäkkö mukana ;D

Tällä kertaa suosikkini on Sky Garden - siinä on särmää tuon jessevalon ansiosta elikkäs sekä valokeilasta että arkkitehtuuriltaan kammottavasti ympäristöön sopivasta terävästä tötteröstä löytyy jotain erikoista ympäristöönsä nähden. Ilman noita pilviä kuva olisi hieman erilainen.
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Maffer kirjoitti:Ilarilla on kannettava lätäkkö mukana ;D

Tällä kertaa suosikkini on Sky Garden - siinä on särmää tuon jessevalon ansiosta elikkäs sekä valokeilasta että arkkitehtuuriltaan kammottavasti ympäristöön sopivasta terävästä tötteröstä löytyy jotain erikoista ympäristöönsä nähden. Ilman noita pilviä kuva olisi hieman erilainen.
Tänks! Se on myös yksi omista suosikeistani. Mentiin onneksi hyvissä ajoin ennen auringonlaskua tuonne. Itse auringonlasku ei sitten ollutkaan enää niin hieno. Ehdottomasti paras aika kuvata oli ennen sitä, kun juuri nuo valonsäteet tuli pilvien välistä. Tunnin siellä sai olla kerrallaan, kun sisäänpääsy oli ilmainen niin vähän piti rajoittaa sisäänpääsyä.

Itse asiassa mä ostin pari päivää sitten pienen palan peililasia. Mietin, että voi kuvailla heijastuksia, jos ei satu lätäkköä tai muuta pintaa kohdalle. Siinä on vaan se huono puoli, että peilissä on muoviset, tosin aika ohuet, reunat. Mutta kyllä ne reunat näkyy kuvassa. Täytyy kokeilla, saisiko sen lasin irrotettua kehyksistä.
Maffer
Viestit: 21610
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Leikkaa itse teräväksi ne reunat. Saattaisi auttaa jos siihen on tehty jotain silotuksia.
JL Anttola

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Jos jokaisessa ohikävellyssä pubissa vaikka vain pintin siemaisee sitä omituista olutta, niin kyllä lätäkkötarpeita alkaa olla mukana?

No oikeesti, on taas niin upeeta settiä vanhan miehen miehen silmiin! Heijastukset, taivaat, symmetriat sommittelussa, kaikki! Laita lissää katottavaks ko ehit!

toivoo Jaakko
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Kiitos!

Laitetaan vielä muutama kuva yleisön pyynnöstä Tallinnan kaduilta. Kaikki kuvat otettu puhelimella.

1. Suomalaisille tuttu paikka, mutta ehkä vähemmän tuttu kuvakulma.
Kuva

2. Vanhankaupungin tori
Kuva

3. Ritarikunnanhuone ja tyttöystävä näyttämässä miten otetaan lätäkkökuvia :D
Kuva

4. Tallinnan tuomiokirkko
Kuva
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Tänään on ollut merellä aika myrskyisää, niinpä kävin ulkoiluttamassa kameraa Lauttasaaressa. Siellä se paljon kuvattu laituri oli kokenut aika kovia.

Kuva
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Re: Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Osallistuin eilen Nuorten valokuvaajien workshoppiin, jossa kuvattiin potretteja kauppakeskus Triplassa. Tässä onnistunein kuva eilisillalta.

Kuva
Vastaa Viestiin