Teema: Katukuvaus

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Tilus
Viestit: 330
Liittynyt: Touko 18, 2011 17 : 27

Teema: Katukuvaus

Viesti Kirjoittaja Tilus »

En ainakaan nopealla silmäyksellä löytänyt tämmöistä teemaa, joten ajattelin laittaa pystyyn.
Katukuvaus kiinnostaa kovastikin ja olis hauska koota muidenkin näkemyksiä aiheesta yhden säikeen alle.

Avataan vaikka pikku setillä lahdesta noin kuukauden takaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
http://jukkatilus.net/blogi/2011/06/str ... tos-lahti/

Canon 500D + Tamron 70-300mm
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
oh6jih
Viestit: 905
Liittynyt: Joulu 01, 2005 14 : 13
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oh6jih »

2 viimeistä miellytti mun silmää, joskin tuo värillinen kuva vähän turhan ahdas pystysuunnassa. Muut oli ehkä vähän turhan tummia mun makuun.

Ite oon vasta alottelemassa tätä lajia, tässä oikeastaan ensimmäinen otos minkä lasken itseltäni tähän kategoriaan

Kuva
harjuva

Viesti Kirjoittaja harjuva »

Harjoitteluvaiheessa olen minäkin:) Viikonlopun kuvia Helsingistä. Vaikeaa on mokoma...monta missattua tilannetta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

EDIT: Lisätään vielä hiljaista huumoria (slangisana "auki" tarkoittaa myös että on velkaa jollekulle..)

Kuva
jmjh
Viestit: 1055
Liittynyt: Helmi 27, 2009 1 : 00

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Toivottavasti nämäkin voidaan laskea mukaan. Aucklandissa yöelämää:
Kuva

Kuva

Kuva
harjuva

Viesti Kirjoittaja harjuva »

Hienoja kuvia (ja Auckland on ehdottomasti yksi suosikki kaupungeistani:)), mutta mielestäni et ole kayttänyt tilanteiden täyttä potentiaalia hyväksesi. Ykköskuvassa kaipaisin jotakin (katse tms.) kontaktaktia parin välille. Vikassa rajaisin epäterävän selän pois ja yrittäisin korostaa parin "taistelua ja rakkautta" vesisateessa joko laajemmalla tai sitten reilusti tiukemmalla rajauksella (..samoin kuin toisessa ruudussa rinnakkaisruudut ja uudelleen rajaus...).
Viimeksi muokannut harjuva, Heinä 31, 2011 21 : 57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmjh
Viestit: 1055
Liittynyt: Helmi 27, 2009 1 : 00

Viesti Kirjoittaja jmjh »

harjuva kirjoitti:...
Hienoa että joskus saa jopa parannusehdotuksia. Pitää pitää mielessä. Oisko tämä parempi rajauksen suhteen:
Kuva
harjuva

Viesti Kirjoittaja harjuva »

No nyt saat pekun ylöspäin! Jos vastaava tilanne sattuu jatkossa niin kannattaa räimäistä myös yksi selvästi väljemmin rajattu ja sitten se tiukka potretti. Niissä saattaisi lymyillä se "killer shot".
XciD
Viestit: 2217
Liittynyt: Kesä 08, 2009 13 : 00

Viesti Kirjoittaja XciD »

harjuva kirjoitti:Kuva
Tuo sama tampereen ihme taitaa seilata joka kesä vetämässä tuon saman shown.
Canon 7D, 70-200 f/2.8 L, 10-20mm, 60mm macro, 50mm f/1.4 USM, harrastelija
Deviant Art
Starday
Viestit: 931
Liittynyt: Tammi 29, 2004 21 : 49
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starday »

"Pysähtyminen hetkeksi". Otettu syksyllä 2008 Lontoossa.

Kuva
Kaiken maailman törpötkin ne luulee olevansa vaikka mitä, mut ei ne oo ku hemmetinmoisia sössöjä vaan...
http://www.youtube.com/user/Starday02
Tilus
Viestit: 330
Liittynyt: Touko 18, 2011 17 : 27

Viesti Kirjoittaja Tilus »

Hyviä kuvia Aucklandista. Varsinkin tuo pariskunta sateenvarjon alla, joka tosiaan parani paljon uuden rajauksen myötä.

Kööpenhaminasta:

Kuva

Kuva

Kuva
http://jukkatilus.net/blogi/2011/08/copenhagen/

Canon 500D + Tamron 70-300mm
jmjh
Viestit: 1055
Liittynyt: Helmi 27, 2009 1 : 00

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Laitetaas viela muutama kuva Aucklandista:
Kuva

Kuva

Kuva
oh6jih
Viestit: 905
Liittynyt: Joulu 01, 2005 14 : 13
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oh6jih »

jmjh kirjoitti:Laitetaas viela muutama kuva Aucklandista:
Kuvauskohteet on ainakin söpömpiä kuin Seinäjoella :)

Kuva

LX5:nen on kyllä siitä kiva kapistus kaupungilla että se ei juurikaan kerää huomiota, mutta kirkkaassa auringonpaisteessa aletaan olla aika rajoilla dynamiikan kanssa...
Aleksi M
Viestit: 146
Liittynyt: Syys 21, 2008 22 : 47

Viesti Kirjoittaja Aleksi M »

Kuva
Vatkaaja
Viestit: 32
Liittynyt: Heinä 26, 2011 22 : 07

Viesti Kirjoittaja Vatkaaja »

jmjh kirjoitti:Toivottavasti nämäkin voidaan laskea mukaan. Aucklandissa yöelämää:
Kuva
Täs on tyyliä! Hyvät värit, melkein tulee jotain mieleen mistä tässä nyt tuskin kuiteskaan on kyse. Pidän!
JiiTee
Viestit: 157
Liittynyt: Tammi 13, 2003 10 : 24
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Katukuvausta pitää kyllä harjoittaa ulkomailla. Ei kai sitä kotinurkilla voi tuntemattomia tähtäillä :-) Nämä kuvat ovat Frankfurtista.


Kuva
In focus by Jarkko T, on Flickr

Kuva
Red by Jarkko T, on Flickr
-Q-
Viestit: 542
Liittynyt: Helmi 28, 2007 18 : 10

Viesti Kirjoittaja -Q- »

Mulle tämä genre on kiinnostava mutta vähän hakusessa. Olisko näistä mihinkään:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
jmjh
Viestit: 1055
Liittynyt: Helmi 27, 2009 1 : 00

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Ihan mukaviahan nuo ainakin kaksi ensimmäistä.
Röyhkeä
Viestit: 54
Liittynyt: Touko 26, 2010 19 : 04

Viesti Kirjoittaja Röyhkeä »

Potentiaalisia kuvia threadi täynnä, mutta niinkuin joku jo mainitsi tuolla aikaisemmin, niin pitäisi saada enemmän sitä lähikontaktia ihmisiin. Tietysti joissain kuvissa se, että kuvaaja on taustalla vaan ihmettelemässä voi tehdä kuvasta mielenkiintoisen, mutta pääosin pitäisi pyrkiä jonkinlaiseen kontaktiin ihmisen kanssa, mikäli tilanne jota kuvataan ei ole sinänsä mielenkiintoinen.

Kuva

Esim. Tämän kuvan tilanne ei sinänsä ollut mitenkään ihmeellinen. Tyttö tuli tolpan takaa ja käytin suoran katsekontaktin hyödyksi. Näkisin, että se mikä kuvasta tekee tarpeeksi kiinnostavan on juuri se, että kuvattava havaitsi että hän on kuvattavana. Mukaan tulee huomattavasti enemmän tunnetta.

Hyvää jälkeä kyllä noin muuten kaikilta! Oivaltavia tilanteita ja hyviä asetteluja sekä värejä. Katukuvaus on kyllä lajina hyvin vaativa...
jmjh
Viestit: 1055
Liittynyt: Helmi 27, 2009 1 : 00

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Röyhkeä kirjoitti:Potentiaalisia kuvia threadi täynnä, mutta niinkuin joku jo mainitsi tuolla aikaisemmin, niin pitäisi saada enemmän sitä lähikontaktia ihmisiin.
Tuohan ois tietysti ihan hyvä, mutta tuo toimii yleensä vain lasten kanssa. Yleensä aikuisia kuvatessa lopputuloksena kuvaajan huomaamisesta on vain nyrpistynyt tai hämmästynyt ilme. Tässä esimerkki:
Kuva
No siinä on ainakin sitä katsekontaktia.
-Q-
Viestit: 542
Liittynyt: Helmi 28, 2007 18 : 10

Viesti Kirjoittaja -Q- »

jmjh kirjoitti:
Röyhkeä kirjoitti:Potentiaalisia kuvia threadi täynnä, mutta niinkuin joku jo mainitsi tuolla aikaisemmin, niin pitäisi saada enemmän sitä lähikontaktia ihmisiin.
Tuohan ois tietysti ihan hyvä, mutta tuo toimii yleensä vain lasten kanssa. Yleensä aikuisia kuvatessa lopputuloksena kuvaajan huomaamisesta on vain nyrpistynyt tai hämmästynyt ilme. Tässä esimerkki:
Tätä olen myös pohdiskellut aiheesta ja siksi se hakusessa onkin. Periaattessa olen samaa mieltä että se (katse)kontakti tekee monessa kuvassa paljon, mutta toisaalta ne ihmiset on monesti vain rekvisiittaa. Vaikkapa tuo kolmas mun laittamista on itseasiassa kuva tuosta seinästä. Siinä oli kivasti rosoa, eri värejä ja vinksahtaneita ovia joihin mulla on joku fetissi. Olin ottamassa sitä kuvaa kun mummu sattui tulemaan kotiin. Tästä seurasi sitten ihan eri kuva mutta ei se silti ole kuva mummosta. Miksi tämä Röyhkeän kuva on katukuva eikä kuva pikkutytöstä?
Vastaa Viestiin