TEEMA: iPhone-valokuvia

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
karikoo
Viestit: 108
Liittynyt: Joulu 06, 2004 12 : 43
Viesti:

TEEMA: iPhone-valokuvia

Viesti Kirjoittaja karikoo »

Onko iPhone kamera?
Onko Hipstamatic-kuvaus kikkailua vai valokuvausta?
Onko muita Hipstaajia?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut karikoo, Heinä 14, 2011 17 : 43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
pforsell
Viestit: 840
Liittynyt: Elo 31, 2009 12 : 31

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Minä tykkään, vaikken hipstereistä mitään tiedäkään. Kuvat on kivat.
-Peter
Rekka-Timppa
Viestit: 1442
Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

En tiedä kehtaako laittaa omia yrityksiäni, aloittajall sen verran hienoja, mutta kyllähän mä kehtaan laittaa muitakin minun kuvia niin miksipä en näitä jotenensimmäisiä kokeiluja Iphonella ja Hipstamaticilla:

1:
Kuva

2:
Kuva

3:
Kuva

4:
Kuva

-Timppa-
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
hietsu79
Viestit: 276
Liittynyt: Maalis 12, 2010 14 : 35

Viesti Kirjoittaja hietsu79 »

Softana Pano:

Kuva

Slowshutter:

Kuva

Camera+:

Kuva

Slowshutter:

Kuva

Pano:

Kuva
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Hienoja. Ihan kateeksi käy, kun oma huahei ei taivu samaan. :|
Jekku86
Viestit: 434
Liittynyt: Syys 25, 2008 21 : 24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jekku86 »

Tällasita tänään:
Instagram softalla, Hipstamaticilla vasta aloitellaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Your everyday tourist
---------------------------------------------------
All rights reversed?
Muuta
karikoo
Viestit: 108
Liittynyt: Joulu 06, 2004 12 : 43
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karikoo »

Hiljaista on :-( Ei taida iPhone tai Padi kuvaus olla in? Itse tykkäään, (taas vähän aikaa kunnes jotakin muuta) siitä että kuva on siinä kun kuvaat. Ei rajauksia ja käpistelyjä fotarissa. Valokuvausta 100% - rajaa, paina nappulaa ja siinä se.

Hienoja kuvia tälläkin tehdään, Jekku86 ja Hietsu ja Rekka-Timppa ovat onnistuneet hienosti kokeiluissaan.

Kuva
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Harrastan hipstamaticcia, mutta nämä panoraamat kiinnostavat tällä hetkellä ehkä enemmän. Tässä muutama viimeisimmistä.

Kuva

Kuva
malmar
Viestit: 888
Liittynyt: Tammi 27, 2011 10 : 33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja malmar »

Hipstamatic kameran valmistajan lahja laiskalle kuvaajalle, kun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin painaa laukaisinta, niin se on siinä, valmiiksi sotkettu kuvautus?

Minusta silloin kun japanilaisinsinööri on kameraan valmiiksi laatinut ohjelman kuvan huonontamiseksi, niin on pihalla, kuin lumiukko heinäkuu helteillä.

Inhoni koko hipstamaticia kohtaan lisää vielä se, että sen varjolla tungetaan kaikkea mahdollsita shittiä taiteelisina otoksina esile, sehän kun on muotia, kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua, jos niitä ei olisi ehdoin tahdoin ohjelmallisesti sotkettu?

Niin ja tuosta sotkemisesta vielä se, että siinä ei ole kuvaajan taiteellisella näkemyksellä mitään tekemistä, sen kun tekee kameran automatikka, ei kuvaaja
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

malmar kirjoitti:Hipstamatic kameran valmistajan lahja laiskalle kuvaajalle, kun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin painaa laukaisinta, niin se on siinä, valmiiksi sotkettu kuvautus?

Minusta silloin kun japanilaisinsinööri on kameraan valmiiksi laatinut ohjelman kuvan huonontamiseksi, niin on pihalla, kuin lumiukko heinäkuu helteillä.

Inhoni koko hipstamaticia kohtaan lisää vielä se, että sen varjolla tungetaan kaikkea mahdollsita shittiä taiteelisina otoksina esile, sehän kun on muotia, kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua, jos niitä ei olisi ehdoin tahdoin ohjelmallisesti sotkettu?

Niin ja tuosta sotkemisesta vielä se, että siinä ei ole kuvaajan taiteellisella näkemyksellä mitään tekemistä, sen kun tekee kameran automatikka, ei kuvaaja
Just tuon takia, kun tiedän teikäläisten suvaitsemattomat mielipiteet, en postannutkaan edelle hipstamatic-kuvia.

Tekstissäsi on kuitenkin vilisemällä asiavirheitä (ja asennevirheitä myös). Ensinnäkään, ei Hipstamatic vapauta kuvaajaa vastuusta. Kyllä senkin kanssa pitää sommitella ja miettiä valoa siinä missä muillakin kameroilla. Itseasiassa vähän huolellisemmin koska kuva ei teknisellä laadullaan loista.

Toiseksi, kyllä kuvaaja Hipstassa paljon vaikuttaa kuvaan. Pitää valita objektiivi, filmi ja mahdollisesti myös salama. Toiinta on huomattavasti manuaalisempaa kuin useimmilla pokkareilla tai järkkärillä P-moodissa.

Kolmanneksi, jos olet niin huolissasi tästä efektitouhusta, niin miksi et suuntaa kritiikkiäsi entry-level järkkärisi taidefilttereihin. Ihan samaa tämäkin on, tosin monipuolisempana.

Neljänneksi, ei Hipstamatic ole mikään yksi ja erikoinen muodinoikku. Se on vain yksi tämäntyyppinen iPhone aplikaatio. Ja kokonaisuudessaan nämä liittyvät lomoiluun, joka on suhteellisen laaja ja vakiintunut valokuvauksen trendi. Et kai lomoilua kokonaisuudessaan halua teilata?

Jos ei kykene rakentavaan keskusteluun, niin kannattaisi keskittyä siihen omaan tekemisen sijaan että teilasi toisia.
karikoo
Viestit: 108
Liittynyt: Joulu 06, 2004 12 : 43
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karikoo »

malmar kirjoitti:
Inhoni koko hipstamaticia kohtaan lisää vielä se, että sen varjolla tungetaan kaikkea mahdollsita shittiä taiteelisina otoksina esile, sehän kun on muotia, kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua, jos niitä ei olisi ehdoin tahdoin ohjelmallisesti sotkettu?

Niin ja tuosta sotkemisesta vielä se, että siinä ei ole kuvaajan taiteellisella näkemyksellä mitään tekemistä, sen kun tekee kameran automatikka, ei kuvaaja
Ihanan Persua ajattelua :-D

Kyllä sitä tekotaiteellista shittiä tehdän vielä enemmän "oikeilla"
kameroilla. Kuten Nomad sanoi tämä on enempi Lomoilua, hymyä elämään ja valokuvaukseen, ei kaiken tarvitse olla otsa rypyssä tehtyä.
malmar
Viestit: 888
Liittynyt: Tammi 27, 2011 10 : 33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja malmar »

karikoo kirjoitti:
malmar kirjoitti:
Inhoni koko hipstamaticia kohtaan lisää vielä se, että sen varjolla tungetaan kaikkea mahdollsita shittiä taiteelisina otoksina esile, sehän kun on muotia, kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua, jos niitä ei olisi ehdoin tahdoin ohjelmallisesti sotkettu?

Niin ja tuosta sotkemisesta vielä se, että siinä ei ole kuvaajan taiteellisella näkemyksellä mitään tekemistä, sen kun tekee kameran automatikka, ei kuvaaja
Ihanan Persua ajattelua :-D

Kyllä sitä tekotaiteellista shittiä tehdän vielä enemmän "oikeilla"
kameroilla. Kuten Nomad sanoi tämä on enempi Lomoilua, hymyä elämään ja valokuvaukseen, ei kaiken tarvitse olla otsa rypyssä tehtyä.
Juu tehdään , mutta jos luit edes osan, niin siinä kirjoitin, ettei ole kuvaaja, joka tuon hipsmaticin luo, vaan kamera, eli siinä ei ole mitään tekijä taitelisuudesta tietoa, sekä suora lainaus tuolta "kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua,"

En minä vänkää sen takia, että joku vääntää kuviaan taiteeksi, sillä se on tekijänsä kädennjälki, vaan sitä vastaan että annetaan kameran ohjelmalle valta tehdä "taidetta"

Ja mitä tulee kameroiden efektien käyttöön, niin hakemalla saa hakea minun kuvista niiden käyttöä, kyllä niissä minulle riittää ihan perus säädöt jotkat on ainoat mitä niille teen ja nekin PhotoShopissa, tai Gimpissä. Vaikka en ole mikään hyvä kuvaaja, niin en myöskään alennu noihin efekteihin, kuin korkeintaan leikkimään niillä joskus? Tuo nykyinenkin digipokkari on olllut vuoden ja en ole edes hakenut siitä mitään efektien tekoon olevaa muotoa, joten se siitä ....
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
jvuotila
Viestit: 692
Liittynyt: Helmi 12, 2006 17 : 58
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Kuva

malmar: Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta jotenkin tulee tunne että mielipiteesi on totuus.
malmar
Viestit: 888
Liittynyt: Tammi 27, 2011 10 : 33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja malmar »

jvuotila kirjoitti:
malmar: Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta jotenkin tulee tunne että mielipiteesi on totuus.
Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

malmar kirjoitti:
jvuotila kirjoitti:
malmar: Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta jotenkin tulee tunne että mielipiteesi on totuus.
Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...
Kuuleppas nyt, harvalle Hipstamaticin käyttäjälle tämä nimenomainen ohjelma on se ainoa kamera. Kännykässä saattaa olla kymmeniä muitakin kuvausaplikaatioita ja lisäksi "oikeat kamerat" ovat ahkerassa käytössä. Ei Hisptamatic ole mikään yksi ja ainoa totuus, vaan enemmänkin vain vaihtelua siihen vakavampaan valokuvaamiseen.

Mutta jotta päästäisiin itse aiheeseen, niin mikä on se "hyvä kuva kohteesta"? Tämmöisestähän sinä edellä kirjoittelet...En ymmärrä ollenkaan???

Konkretisoidaanpa vielä. Jos katsotaan tuossa edellä hietsu79:n panoraamoja (joita ei siis ole otettu Hipstamaticilla, vaan muilla aplikaatioilla), niin ovatko ne hyviä vai huonoja?
jvuotila
Viestit: 692
Liittynyt: Helmi 12, 2006 17 : 58
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Minä en vaan nyt sisäistä sitä että miksi kuva olisi parempi tai huonompi riippuen siitä millä tavalla lopputulos on saavutettu? Jos kuva on katsojan silmissä hyvä niin se on onnistunut.

Jos kuva on hyvä, mutta saatu aikaan jollain teknisellä vimpaimella jota syystä tai toisesta friikahtanut katsoja ei voi sietää niin silloin ongelma on minusta aivan hänen itsensä korvien välissä. Tällaiset kiukunpurkauset saavat aikaa lähinnä säälivää hymähtelyä. Kuinka moni tällaisia neuvoja "kuinka harrastaa oikein" kaipaa?
malmar
Viestit: 888
Liittynyt: Tammi 27, 2011 10 : 33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja malmar »

nomad kirjoitti:
malmar kirjoitti:
jvuotila kirjoitti:
malmar: Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta jotenkin tulee tunne että mielipiteesi on totuus.
Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...
Kuuleppas nyt, harvalle Hipstamaticin käyttäjälle tämä nimenomainen ohjelma on se ainoa kamera. Kännykässä saattaa olla kymmeniä muitakin kuvausaplikaatioita ja lisäksi "oikeat kamerat" ovat ahkerassa käytössä. Ei Hisptamatic ole mikään yksi ja ainoa totuus, vaan enemmänkin vain vaihtelua siihen vakavampaan valokuvaamiseen.

Mutta jotta päästäisiin itse aiheeseen, niin mikä on se "hyvä kuva kohteesta"? Tämmöisestähän sinä edellä kirjoittelet...En ymmärrä ollenkaan???

Konkretisoidaanpa vielä. Jos katsotaan tuossa edellä hietsu79:n panoraamoja (joita ei siis ole otettu Hipstamaticilla, vaan muilla aplikaatioilla), niin ovatko ne hyviä vai huonoja?
Ja vielä kerran, minusta jokainen saa käyttää ihan mitä hiton himphamppu ohjelmaa tahansa, arvostelen sitä että kuva huononnetaan tarkoituksellisesti. Nuo panoraama kuvaukset ei huononna kuvaa ja niisä joudutaan tekemään myös itse töitä sen eteen, että kuva onnistuu, mutta tällä hipsimaticilla ei ole muuta, kuin paina nappia itsellä osuutta asiaan. Ja vielä kerran se, että monta hipsmatic kuvaa vois kehua hyviksi, jos niitä ei olisi pilattu tuolla tuhruvirityksellä

Ja vielä kerran tämä on siis mielipide, eikä mikään fakta, jota jokaisen pitää noudattaa, mutta en myöskään aio vain sen takia, että joku on hurahtanut hipsmatik ominaisuuden kameraansa ostamaan, alkaisin niitä ihannoimaan, ei hemmetti sentään.... Minulla onihan yhtälainen oikeus olla pitämättä niistä ja yhtälainen oikeus arvostella niitä, niin kuin minunkin kuviani on täällä arvosteltu....
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Ollaanko tässä nyt arvioimassa hipstamaticcia vai keskustelemassa edelle postatuista kuvista? Vai onko kyse kännyköiden valokuvaus-aplikaatioista yleensä? Vai lomoilusta yleensä?

Ja koska et näytä asiaa tietävän, Hipstamatic on _kännykän ominaisuus_. Kameraan sitä ei saa, kuten edellä kirjoittelet.

Panoraamaohjelmia on taas kovin monenmoisia. Joissakin niissä kuvaaja voi vaikuttaa lopputulokseen, useimmissa ei paljoakaan (jos sommittelua ei lasketa). Toisaalta esim. edelle postaamani noin 10 kuvasta kännykässä kasatut kuvat ovat kyllä saaneet tietsikalla aika vahvan käsittelyn ennen nettiin viemistä.

Hipstamatic-kuviakin käsittelen toisinaan. Niitä voi käsitellä joko kännykän kuvankäsittelyssä tai sitten tietokoneella. Ei hipstamatic tiedostot ole mitenkään "lukittuja", vaan ihan tavallisia jpg tiedostoja.
malmar kirjoitti:
nomad kirjoitti:
malmar kirjoitti: Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...
Kuuleppas nyt, harvalle Hipstamaticin käyttäjälle tämä nimenomainen ohjelma on se ainoa kamera. Kännykässä saattaa olla kymmeniä muitakin kuvausaplikaatioita ja lisäksi "oikeat kamerat" ovat ahkerassa käytössä. Ei Hisptamatic ole mikään yksi ja ainoa totuus, vaan enemmänkin vain vaihtelua siihen vakavampaan valokuvaamiseen.

Mutta jotta päästäisiin itse aiheeseen, niin mikä on se "hyvä kuva kohteesta"? Tämmöisestähän sinä edellä kirjoittelet...En ymmärrä ollenkaan???

Konkretisoidaanpa vielä. Jos katsotaan tuossa edellä hietsu79:n panoraamoja (joita ei siis ole otettu Hipstamaticilla, vaan muilla aplikaatioilla), niin ovatko ne hyviä vai huonoja?
Ja vielä kerran, minusta jokainen saa käyttää ihan mitä hiton himphamppu ohjelmaa tahansa, arvostelen sitä että kuva huononnetaan tarkoituksellisesti. Nuo panoraama kuvaukset ei huononna kuvaa ja niisä joudutaan tekemään myös itse töitä sen eteen, että kuva onnistuu, mutta tällä hipsimaticilla ei ole muuta, kuin paina nappia itsellä osuutta asiaan. Ja vielä kerran se, että monta hipsmatic kuvaa vois kehua hyviksi, jos niitä ei olisi pilattu tuolla tuhruvirityksellä

Ja vielä kerran tämä on siis mielipide, eikä mikään fakta, jota jokaisen pitää noudattaa, mutta en myöskään aio vain sen takia, että joku on hurahtanut hipsmatik ominaisuuden kameraansa ostamaan, alkaisin niitä ihannoimaan, ei hemmetti sentään.... Minulla onihan yhtälainen oikeus olla pitämättä niistä ja yhtälainen oikeus arvostella niitä, niin kuin minunkin kuviani on täällä arvosteltu....
malmar
Viestit: 888
Liittynyt: Tammi 27, 2011 10 : 33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja malmar »

nomad kirjoitti:Ollaanko tässä nyt arvioimassa hipstamaticcia vai keskustelemassa edelle postatuista kuvista? Vai onko kyse kännyköiden valokuvaus-aplikaatioista yleensä? Vai lomoilusta yleensä?

Ja koska et näytä asiaa tietävän, Hipstamatic on _kännykän ominaisuus_. Kameraan sitä ei saa, kuten edellä kirjoittelet.
Tiedän kyllä että se on vain kännykkään lisätty ominaisuus, eli ei mikään ns. todelinen kameran lisäohjelma, mutta jos olisin siitäkin korostanut, niin olisin vielä lisää saanut kyseisen kännykän omistaja varpailleen.

Mutta kerro nyt, miksi noista on kaikkien pidettävä, kun jos yksinkin vastustava ääni nousee, niin samalla nousee armoton vääntö noiden kuvien puolesta ja mikään selvitys siitä, että se on vain mielipide kelpaa enne kuin pukeutuu säkkiin ja kaataa päälleen tuhkaa, sekä tulee huutamaan eduskuntatalon portailla että häpeän sitä, etten pidä näistä hipsmatic kuvien sottaamis efektistä?
Viimeksi muokannut malmar, Heinä 11, 2011 13 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
pforsell
Viestit: 840
Liittynyt: Elo 31, 2009 12 : 31

Viesti Kirjoittaja pforsell »

malmar kirjoitti:
nomad kirjoitti:Ollaanko tässä nyt arvioimassa hipstamaticcia vai keskustelemassa edelle postatuista kuvista? Vai onko kyse kännyköiden valokuvaus-aplikaatioista yleensä? Vai lomoilusta yleensä?

Ja koska et näytä asiaa tietävän, Hipstamatic on _kännykän ominaisuus_. Kameraan sitä ei saa, kuten edellä kirjoittelet.
Tiedän kyllä että se on vain kännykkään lisätty ominaisuus, eli ei mikään ns. todelinen kameran lisäohjelma, mutta jos olisin siitäkin korostanut, niin olisin vielä lisää saanut kyseisen kännykän omistaja varpailleen.

Mutta kerro nyt, miksi noista on kaikkien pidettävä, kun jos yksinkin vastustava ääni nousee, niin samalla nousee armoton vääntö noiden kuvien puolesta ja mikään selvitys siitä, että se on vain mielipide kelpaa enne kuin pukeutuu säkkiin ja kaataa päälleen tuhkaa, sekä tulee huutamaan eduskunattalon portailla että häpeän sitä, etten pidä näistä hipsmatic kuvien sottaamis efektistä?
Tämä oli nyt jo viides viesti, jossa jankutat samaa asiaa. Joko helpotti?

Vinkki: pääset vähemmällä kirjoittamisella, kun linkität omaan viestiisi yhä uudelleen ja uudelleen.
-Peter
Vastaa Viestiin