Ruokailulla ilta-auringossa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Älä puuhis murehdi, sähän olet jo hemmetin hyvä valokuvaaja. Jokaisella on "heikkoutensa", sitaatit siksi, että jos päästä kasvava tolppa ei sua juili, niin eihän sulla ole mitään ongelmaa. Senkun kuvaat niin kuin hyvältä tuntuu.

Jos sen sijaan haluat oppia hyvän kuvan reunaehdot, noin niin kuin kulttuurisesti, kannattaa opiskella taidehistoriaa. Sieltä kuvakompositioiden ja perspektiivien, valon sun muiden perusjuttujen kehittymisen oppii alusta saakka - ja sitä kautta noi tolpat päässä -jutut tulee nopeasti selkäytimeen.

Ihan perustarinat siitä, miten perspektiivi on meillä syntynyt - ja vaikka antiikin Egyptissä jäänyt syntymättä - ovat ainakin mulle avanneet kuvanlukusilmiä kun aihetta pakersin yliopistolla. Mutta mistään välttämättömyydestä ei ole kyse, ainakaan sulle, kun jo omaat niin vahvan tatsin kameraan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
camcam

Viesti Kirjoittaja camcam »

Useamman kerran kuvan katsottuani tolpat eivät edelleenkään häiritse minuakaan. Asia voisi olla eri, jos lankoja ei olisi. Sillon ei olisi heti selvää, mitä ja missä tolpat ovat.
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Kiitos kannustuksesta! Pitää seuraavan kiirettömän hetken koittaessa palata ihan sen "munan" äärelle ja perehtyä vaikka tuohon taidehistoriaan. Onko hyviä vinkkejä kotimaan kielellä kirjoitettuihin teoksiin tai sähköisiin sellaisiin...mielellään ei kovin raskassoutuisia näin alkuun ja sellaisia missä asioita kerrotaan mahdollisimman kansantajuisesti.
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
-Antti-

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

puuhapete kirjoitti:Kyllä mua tottapuhuen vähän sekä hämmentää että huolestuttaa voiko musta tulla hyvää valokuvaajaa jos kerran en useista katselukerroista huolimatta näe tuota tolppa-asiaa häiritsevänä/virheenä.
Peruspsykologiaa, mutta huolestuttavampaa on että et näe asiassa positiivista ideaa ja huumoria.
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Pikkusen sellanen fiilis että välillä tällä foorumilla unohtuu että saa toi kuvaaminen hauskaakin olla, ja jokainenhan voi aina vielä kehittyä. Kritiikki on tietty hyvästä että kehittyy :)

Mähän en taiteesta mitään oikeesti tiedä, enkä o kummonen kuvaajakaan, mutta ao linkin takaa löytyvistä kirjoista mulla on se ensimmäinen. Siinä on ihan fiksuja juttuja joita pensseli kädessä heiluvat on hyödyntäneet vuosisatoja. itse ajattelen näiden oppien sopivan sovellettavaksi kuvaukseenkin.

http://www.kp-art.fi/artbook/
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Kiitos vinkistä!
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Tästähän juttua piisaa ;) ei vaan mun kuvista ikinä. Pitää varmaan alkaa postaamaan toisella tavalla valittuja kuvia, jotta keskustelua syntyy.

Aiemmin oli puhe ja vertaus musiikkkiin. Mulla on pari kaveria, jotka soittavat itse ja harrastavat vakavahenkisesti musiikkia (ja sitten yks kaveri, joka on Sibeliusakatemiassa opettajana, mutta ei sotketa häntä tähän). Joka tapauksessa näiden kavereiden kanssa ei musiikista eikä varsinkaan levytyksistä keskustelemisesta tule mitään. Esimerkiksi toinen kaveri kieltäytyy järjestään kuuntelemasta määrätyn tuottajan levyjä, koska kitarat on miksattu väärin. Mulla on absoluuttista nollapistettä lähentelevä musiikkikorva ja koulun musiikissa vitonen ( vanhalla asteikolla). Muhun se musiikki uppoaa kuin veitsi voihin, jos vain genre sattuu kohdalle.

Eli mielestäni väärin miksatut kitarat on ihan ok, eikä muita mielipiteitä tarvita. Ja vaikka tämä minun kaveri kuinka osoittaa ne kohdat, missä miksaus on mennyt pieleen, tai missä soitto kulkee väärin, en silti pysty sitä kuulemaan.

Kumpi on väärässä? Ei varmaan kumpikaan, mutta se ei poista sitä faktaa että väärin soitettu on väärin soitettu.

Mun mielestä Isosceles kirjoitti hyvin niistä tietoisista päätöksistä, joita pitäisi tehdä kun kuvan ottaa. Valitettavasti oma kuvaus tuppaa yleensä olemaan sitä, että ainoa tietoinen päätös prosessissa on se, että on yleensä lähtenyt kuvaamaan. Muu onkin sitten päätöntä räpsimistä ja lopussa katsotaan, mitä kävi.
Beatle

Viesti Kirjoittaja Beatle »

Lehmäkuva OK -

Sommittelu epäonnistunut.
Vastaa Viestiin