Teema: Lintukuvat
-
-
Tällaisten kuvien toivossa hankin kameran jossa on kääntyvä takanäyttö.

Kuvaaminen tosin ei ole niin helppoa kuin kuvittelin.

Kuvaaminen tosin ei ole niin helppoa kuin kuvittelin.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viesti:
Kääntyvän näytön tai kulmaetsimen avulla maan/veden tasosta on huomattavasti ergonomisempi kuvata kuin ilman. Mutta varmasti tuo onnistuisi ilman kääntyvää näyttöä tai kulmaetsintä, ihan niinkuin perseenkin voi pyyhkiä hiekkapaperilla.hassel kirjoitti:No ei ainakaan kääntyvästä näytöstä ollut paljoa apua.
Mukavan tylsä pönökuva, saattaisi onnistua ilman kääntyvääkin näyttöä?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Tuota hiekkapaperia pyyhkimessä en ole vielä kokeilut, miltäs se tuntui?kribe kirjoitti:Kääntyvän näytön tai kulmaetsimen avulla maan/veden tasosta on huomattavasti ergonomisempi kuvata kuin ilman. Mutta varmasti tuo onnistuisi ilman kääntyvää näyttöä tai kulmaetsintä, ihan niinkuin perseenkin voi pyyhkiä hiekkapaperilla.hassel kirjoitti:No ei ainakaan kääntyvästä näytöstä ollut paljoa apua.
Mä nyt en tiedäkkään mitään lintukuvauksista, mutta aina on kiva oppia uutta, mutta perseen pyyhkiminen hiekkapaperilla...
-
Ei mitenkään olisi onnistunut tuosta paikasta.hassel kirjoitti:No ei ainakaan kääntyvästä näytöstä ollut paljoa apua.
Mutta ei se sentään ollut pönöttävä naurulokki..
-
Kuvan katsojana kameran ergonomia ei kiinnosta minua.kribe kirjoitti:Kääntyvän näytön tai kulmaetsimen avulla maan/veden tasosta on huomattavasti ergonomisempi kuvata kuin ilman. Mutta varmasti tuo onnistuisi ilman kääntyvää näyttöä tai kulmaetsintä, ihan niinkuin perseenkin voi pyyhkiä hiekkapaperilla.hassel kirjoitti:No ei ainakaan kääntyvästä näytöstä ollut paljoa apua.
-
- Viesti:
En ole minäkään kokeillut, mutta voisin kuvitella että se on kutakuinkin yhtä mukavaa kun maanrajasta kuvaaminen etsimen kautta ilman kulmaetsintä. Se ei ainakaan ole mukavaa.hassel kirjoitti:Tuota hiekkapaperia pyyhkimessä en ole vielä kokeilut, miltäs se tuntui?
Mä nyt en tiedäkkään mitään lintukuvauksista, mutta aina on kiva oppia uutta, mutta perseen pyyhkiminen hiekkapaperilla...
Ei varmasti. Hassel sen nosti esille.nomad kirjoitti:Kuvan katsojana kameran ergonomia ei kiinnosta minua.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Kyllä minä tuollaista olin hakemassa. Ekaa kertaa kuvaamassa tuolla tavalla niin pelkästään tarkennuksen ja seurannan kanssa oli ongelmia ja opeteltavaa.elmar kirjoitti:Aivan liian ylhäältä. Etulinssin alareunan pitää hipaista vedenpintaa niin saat kuvaan "sen" mitä olit hakemassa.Avokid kirjoitti:Tällaisten kuvien toivossa hankin kameran jossa on kääntyvä takanäyttö.
Seuraavalla kerralla sitten paremmin.
-
Juu, pelkästään sellaisen rannan löytäminen jossa pääsee aivan veden tasoon on usein hankalaa, saati että myös ne kohteet pörrää juuri siinä. Kujala on noiden taituri > http://lassikujala.1g.fi/kuvat/LINNUT+- ... %84T+2010/Avokid kirjoitti:Kyllä minä tuollaista olin hakemassa. Ekaa kertaa kuvaamassa tuolla tavalla niin pelkästään tarkennuksen ja seurannan kanssa oli ongelmia ja opeteltavaa.
-
Joo, tuossa oli juurikin sellainen savinen puolen metrin töyräs jossa roikotin kameraa niin alhaalla kuin yltyin.elmar kirjoitti:Juu, pelkästään sellaisen rannan löytäminen jossa pääsee aivan veden tasoon on usein hankalaa, saati että myös ne kohteet pörrää juuri siinä. Kujala on noiden taituri > http://lassikujala.1g.fi/kuvat/LINNUT+- ... %84T+2010/Avokid kirjoitti:Kyllä minä tuollaista olin hakemassa. Ekaa kertaa kuvaamassa tuolla tavalla niin pelkästään tarkennuksen ja seurannan kanssa oli ongelmia ja opeteltavaa.
Kujalahan kuvaa ( ainakin nykyään ) kelluvasta kojusta.
Oikeasti tuolla liveview tarkennuksella oli aivan hirveää tarkentaa liikkuvaan kohteeseen. Lisäksi kohteen etsiminen ruutuun ja pitäminen siinä on vaikeaa.
-
- Viesti: