l00gen kirjoitti:Muutaman kerran vuodessa iskevää kuvaamisen turnausväsymystä havaittavissa, jonka seurauksena pohdituttaakin jälleen kerran kuvien sisällöt.
Jos tuollaista ottelukuvasarjaa miettii, niin mistä sen pitää kokonaisuutena koostua jotta se edes jotenkin jaksaisi kiinnostaa vai voiko se yleensäkään ottelu toisensa jälkeen kiinnostaa?
Hyvää mietintää jota olen pähkäillyt paljonkin. Ihan ykkösjuttu mielestäni on se miksi- ja kenelle kuvaat. Ovatko kuvat dokumenttia pelistä, urheilulajista, tilanteesta, joukkueesta vai ihmisistä? Vai onko kuvaus harrastuksesi ja pelaajat hyviä harjoitusmaaleja ennen tosi actionia. Itse kuvaan enimmäkseen pelaajille. Kuvien tarkoitus on olla henkilöille muistoja pelaamisesta ei niinkään tietyn ottelun dokumentteja. Tilannekuvausta parhaasta päästä. Tuossa hommassa ei todellakaan tule turnausväsymystä.
Toinen juttu on se kun pitää saada oikeita ottelukuvia joita seura levittää. Tuo pikkuisen väsyttää.
l00gen kirjoitti:
Jos samoja joukkueita kuvaa niin nuo henkilökuva tyyppiset kuvat jossa yksittäinen pelaaja näyttää "lajilta parhaimmillaan" on aika äkkiä otettu. Tiivistää tietenkin kovastikin pitäisi ja valita ne sisällöllisesti ja laadullisesti parhaat mutta mitä muuta voisi tuon kokonaisuuden eteen tehdä.
No ei todellakaan ole äkkiä otettu. Onhan siellä myös se vastustaja. Ihan samanlaisia ihmisiä nekin ovat ihan venäjän maajoukkuetta myöten :-) Itse jaan kuvat niin, että kaikki tietävät mistä ne löytyy. Tullut hyvää palautetta myös vierailta.
Varsinainen pelien dokumentointi meillä tapahtuu videoimalla jokainen matsi.
Itse laitoin liiton naamakuviin pelaajille nimet ja tein henkilökortin Picasaan. Picasan kasvontunnistus kahlailee nyt kuvia läpi ja jokaisella henkilöllä on jo paljon kuvia. Ajattelin tehdä jokaiselle omalle pelaajalle kauden lopuksi oman levyn jossa hänen kauden kuvansa. Onko hyvä idea?