LR ja Google Drive

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
solbrygga
Viestit: 35
Liittynyt: Joulu 26, 2007 11 : 20

LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja solbrygga »

Kun erillinen kovalevy ei enää minulle riitä kuvien turvaamiseksi laitevaurion varalta, näyttäisi tuollainen 200 G Google Drive olevan edullisin vaihtoehto aloittaa kun kuvia on ehkä 100 G. Applellekin maksan koko ajan, kun sitäkin käytän, mutta en haluaisi kaikkea panna sinne, kun en tiedä mikä tulevaisuus on näiden Googlen, Adoben ja Applen kilpaillessa sielustani. Onko käyttövinkkejä ja jos LR:llä lukee näitä "pilvestä" kuten kuvittelen, niin menevätkö kuvat pilveen muokattuina vai vain raakatiedostoina. Jos muokkaukset ovat jotenkin vain LR:n kautta tiedoston osana, niin silloin kai niitä on vaikea muualta lukea.
Padilla käytän LR versiota iCloudissa oleviin kuviin ja yhdistelmä on hieno. Pääseekö samaan pöytäkoneella ja Drivella?
Suhtautukaa maltilla, jos kysymykset paljastavat jotain erityisen noloa :-)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Pilven käyttö on myös hidasta. Riittävä määrä riitävän isoja ulkoisia kiintolevyjä ja varmistukset niille. Yks sata gigaa menee teran USB-kovolle jotta heilahtaa.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Whig
Viestit: 828
Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00

Re: LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja Whig »

rolsen kirjoitti:Pilven käyttö on myös hidasta. Riittävä määrä riitävän isoja ulkoisia kiintolevyjä ja varmistukset niille. Yks sata gigaa menee teran USB-kovolle jotta heilahtaa.
Kunhan vain muistaa pitää sen USB-kiintolevyn irti koneesta ja kytkeä riittävän usein varmuuskopioiden ottamiseksi taas takaisin kiinni.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
Ara
Viestit: 49
Liittynyt: Helmi 24, 2003 17 : 23

Re: LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja Ara »

Kuinka iso riski tuo ulkoisen varmuuskopiointikiintolevyn jatkuva kytkentä on?
Useimmiten kai se on pysyvästi kiinni ja varmuuskopiointi ajastettu toimimaan automaattisesti.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Ara kirjoitti:Kuinka iso riski tuo ulkoisen varmuuskopiointikiintolevyn jatkuva kytkentä on?
Useimmiten kai se on pysyvästi kiinni ja varmuuskopiointi ajastettu toimimaan automaattisesti.
No jos sattuu ukkosella huono tuuri, niin silloin on hyvä mahdollisuus saada jotain rikki. Paha sanoa mitään tieteellisen tarkkaa, niitä levyjä hajoaa aina joskus milloin mistäkin syystä. Itellä on ulkoisia kolme, yksi on ns. työlevy kun ei näissä SSD-vehkeissä ole levytilaa ja kaksi on varmistusta varten.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
odzmo
Viestit: 280
Liittynyt: Loka 18, 2009 2 : 34

Re: LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja odzmo »

Ara kirjoitti:Kuinka iso riski tuo ulkoisen varmuuskopiointikiintolevyn jatkuva kytkentä on?
Useimmiten kai se on pysyvästi kiinni ja varmuuskopiointi ajastettu toimimaan automaattisesti.
"Pysyvästi" kiinni oleva levykin todennäköisesti huilaa väliajat, ellei (ulkoista) ohjainta saa käskettyä levyä jatkuvasti pyörittämään. Käytännössä tulee samat "käynnistyspiikit" riippumatta siitä, että irroitetaanko levyä välillä vai ei. Itse liittimet kuluvat toisessa tavassa enemmän.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Ara kirjoitti:Kuinka iso riski tuo ulkoisen varmuuskopiointikiintolevyn jatkuva kytkentä on?
Useimmiten kai se on pysyvästi kiinni ja varmuuskopiointi ajastettu toimimaan automaattisesti.
Jos sattuu tietokoneeseen pääsemään levyt kryptaava virus on kaikki menetetty ellei satu olemaan koneesta irti oleva levy johon on tallennettu järjestelmälevyn levyimage ja kaikki varmuuskopioilla olevat tiedostot.
solbrygga
Viestit: 35
Liittynyt: Joulu 26, 2007 11 : 20

Re: LR ja Google Drive

Viesti Kirjoittaja solbrygga »

Kiitos kommenteista. Otin yhdelle ulkoiselle levylle Time Machinen käyttöön ja toisella lataan aika-ajoin kaikki kuvat. Pilvipalvelu olisi voinut olla hyvin hidas.
Vastaa Viestiin