Nöäytönohjaimen valintaa

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Vastaa Viestiin
oikosulku
Viestit: 112
Liittynyt: Tammi 31, 2011 13 : 15

Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja oikosulku »

Moikka. Pöytäkoneen päivittäminen olisi ajankohtainen. Käyttiksenä win10 ja lightroom cc/photoshop cc. Muilta koneen osin aika selvät suunnitelmat mutta mites näytönohjain? Koneella en pelaa ollenkaan mutta harrastelijatason kuvankäsittelyä ja videoitakin tulee katottua paljon. Videoeditointiin en ole perehtynyt mutta ei sekään ole mahdotonta ettei sitäkin tulisi harjoiteltua. Joten olisiko heittää ehdotuksia sopivista näytönohjaimista, hintaluokka mieluiten alle 300e (en kuitenkaan ehdoton raja) ja käsittääkseni saisi olla mieluiten 6Gb muistilla. Photarissa meinaa pikamaski tökkiä, uskoisin että näytönohjain on pullonkaulana (gtx 760)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Tässä lisätietoa GPU:sta Photoshopissa
https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/ph ... SJ73ughqp4" onclick="window.open(this.href);return false;
petterik
Viestit: 118
Liittynyt: Touko 11, 2003 12 : 07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja petterik »

Sanoisin että GTX 1660 perusversio tai TI versio voisi olla riittävä. Ja vain pystyt venyttämään budjettia niin menisin RTX sarjaan, käytettynä noita voisi saada 400€ hintaluokkaan.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Tämän olet varmaan katsonut. Itse testipätkän kommenteissa näkyy uudemmalla fotarille ja eri yhdistelmillä tehtyjä käyttäjien testiajoja.

https://www.pugetsystems.com/labs/artic ... 0-XT-1552/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli ihan hirveää eroa ei vaikkapa GTX 1660:n ja huippumallien välillä ole, joten ehkä enempää tohon ei edes kannata satsata. Toki toisten palkka on isompi kuin toisten, joten 3% voi tuntua merkittävältä jos tienaa muutaman miltsin kuukaudessa jolloin ton hintaeron säästää hetkessä. Tosin quick-mask ei kait ole edes kiihotettu joten hyöty saattaa olla vieläkin pienempi.
oikosulku
Viestit: 112
Liittynyt: Tammi 31, 2011 13 : 15

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja oikosulku »

hmm.. oon nyt tutkinut tarjontaa ja kallistumassa seuraavaan: Asus GeForce GTX 1660 Super - DUAL EVO OC Edition -näytönohjain, 6GB GDDR6, hinta 250-280 paikasta riippuen ja photari tukee. Tuntuva parannus nykyiseen ja edullinen. Kuitenkin kyse harrastelijatason touhusta mutta nykyisellä näytönohjaimella käyttö ei ole jouhevaa.
poweri
Viestit: 407
Liittynyt: Helmi 03, 2008 11 : 57
Viesti:

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja poweri »

Tämmönen olisi napin takana...onko suosituksia

https://verk.com/cart/CMhprLVMEwqVLA2IV ... 5U3NKXDaI5" onclick="window.open(this.href);return false;
kuka ampus? Who's shooting?



6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
Pan
Viestit: 1457
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja Pan »

Tuo näppis on surkea. Funktionäppäinten käyttö edellyttää FN-näppäimen käyttöä samalla. Myös kosketuslevy on kuvankäsittelyyn sopimaton sen epätarkkuuden kanssa. Jos pöydällä on tilaa, niin joku muu langaton hiirellä. Mulla on näppis tasolla piirtopöydän takia niukalti tilaa, joten näppis on K360 ja erillinen langaton hiiri sekä A5-kokoinen piirtopöytä. Näppis tosin ei ole kirjoittamissen se paras, mutta siihen on kaapissa toinen isompi. Näin kaikki mahtuu vierekkäin.

Muistin määrän tuplaisin myös samalla, emollahan on 4 paikkaa
poweri
Viestit: 407
Liittynyt: Helmi 03, 2008 11 : 57
Viesti:

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja poweri »

Tämäkö?
Wacom Intuos Pro S
kuka ampus? Who's shooting?



6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
Pan
Viestit: 1457
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja Pan »

poweri kirjoitti:Wacom Intuos Pro S
Mulla on kiinalaisklooni eli Huion HS64. Tässä on suurempi paineentunnistus, sama resoluutio, mutta ei kynän kulman tunnistusta kuten Wacomilla, mutta hintaakin likimain neljännes, uutena. A5-koko riittää hyvin kuvankäsittelyyn ja siitäkin vain osa piirtoalueesta on linkattu näytöille. Mulla oli ensin käytettynä hankittu A4-kokoinen, mutta se ei mahtunut näppiksen kanssa samalle tasolle. Vaihto pienempää uuteen meni päittän kustannusten osalta.

Piirtämisessä ja digimaalaamisessa isommat taitavat olla käytännöllisempia, kaiketi. Paras olisi iso IPS-näytöllinen piirtopöytä, mutta hintakin on iso.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Nöäytönohjaimen valintaa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Pieni näppäimistö A5 Wide piirtopöydän kanssa kuvankäsittelyyn on mulla. Vasen käsinäppiksellä kun oikea piirtää. Mulla on numeronäppäimet erikseen. Näppikselle pikatoiminnot jolla saa vikkelästi asiat muuttumaan. Piirtopöydän nappulat on turhat.
Luulin tarvitsevani hiirtä DaVinchi Resolven kanssa, mutta käyttämättä se on jäänyt. En käytä sitä missään.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin