Adobe Photoshop 14

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Vastaa Viestiin
aitomurre
Viestit: 7
Liittynyt: Tammi 11, 2019 15 : 28

Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja aitomurre »

Voisiko joku auttaa minua adobe 14 ongelman kanssa(tutut nörtit ja jopa rahaa lypsävät ammattilaiset eivät ole osanneet antaa neuvoja)? Avatessani kuvan adoben ruutuun(show full screen) kuva ei ole niin tarkka kuin pitäisi.Joka kerta avatessani uuden kuvan,minun pitää zoomata kuvaa aivan hiukkasen(liikuttaa hiiren scrollilla) jolloin kuva tarkentuu aivan tarkaksi ja siihen ilmestyy paljon lisää yksityiskohtia ja esim.yötaivaskuvaan ilmestyy tuhansien tähtien seuraksi miljoonia lisää.Jos katson autom.kuvaesitystä ruudulta kuvat eivät siis ole tarkkoja,tuttaa tällainen juttu.Ehkä enemmän se kun en itse ymmärrä adoben asetuksista ja niitä olen monta iltaa kokeillut.Olisin enemmän kuin tyytyväinen jos joku ymmärsi tästä sekavasta selityksestä ja voisi neuvoa mitä tekisin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
odzmo
Viestit: 279
Liittynyt: Loka 18, 2009 2 : 34

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja odzmo »

Olisikohan kyse kuvan kokonäyttöön skaalaamisesta eli esim. 4500x300 pikselin kuva ei 1920x1080 näytössä näy kokonaisena ilman pikselien "runttausta". Kokemusta asiasta on esim. wanhan Photoshopin editointiikkunasta. Kun skaalaa kuvaa, muut kuin kahdella jaolliset suhteet näyttävät kuvan (tai kuvan osan) suttuisempana. Prosentteina 100, 50, 25 tai 12,5 ovat ns. tarkempia.
aitomurre
Viestit: 7
Liittynyt: Tammi 11, 2019 15 : 28

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja aitomurre »

Kiitos vastauksesta,skaalauksen muuttamiset eivät ratkaisseet ongelmaa,siis olen edelleen ongelmani kanssa eikä apua saatavissa.Itse olen täysin nolla tietsikka ohjelmien kanssa mutta ihmettelen kun kukaan alan harrastaja tai asiantuntija ei osaa auttaa.Jatkan silti odottelua jos joku sittenkin auttaisi asiassa.Yksi vaihtoehto on olemassa,nimittäin vaihtaa läppäri iMaciin.Siellä toimii ongelmitta kuvankäsittely,mutta se maksaa enkä haluaisi vielä romuttaa Asustani koska se on toiminut muuten ihan hyvin.I7gtx960).
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kokeilepa ottaa OpenGL grafiikkakiihdytys pois Photoshopin asetuksista (Preferences -> Performance) ja katso esiintyykö ongelma sen jälkeen. Jos ongelma poistuu, syy lienee OpenGL ajureissa. Joka tapauksessa kannattaa kokeilla GPU-ajureiden päivittämistä ajan tasalle, elleivät jo ole.
Sapere aude.
---
flickr
aitomurre
Viestit: 7
Liittynyt: Tammi 11, 2019 15 : 28

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja aitomurre »

Kiitos vastauksesta Kryptos.Photoshopin asetuksista preferences/performance en löytänyt mitään mainintaa OpenGL asetuksista.Mistähän muualta asetuksista saisin sen grafiikkakiihdytyksen pois päältä.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Onko tässä kyseessä Photoshop Elements 14?
aitomurre
Viestit: 7
Liittynyt: Tammi 11, 2019 15 : 28

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja aitomurre »

Kyllä,Photoshop Elements 14.Jos en saa kuosiin tätä ongelmaa,niin oikeastaan olen tyytyväinen päästessäni eroon adoben tuotteesta.Täytyy alkaa haeskelemaan jotain korvaavaa ohjelmaa.Arvasin kyllä ,että kukaan ei pysty auttamaan minua tässä jutussa ,niin paljon kuin asiantuntijoita löytyy käyttäjissä,ihmettelen.Muutama tuttu jotka tekevät työkseen tietsikkahommia,tuli käymään henkseleitä paukutellen ja vakuutellen saavansa ongelman pois päiväjärjestyksestä,mutta niinpä he lähtivät parin tunnin päästä henkselit roikkuen maassa ja kaulukset pystyssä.Taidan nyt heittää pyyhkeen nurkkaan.Kiitos silti avusta kaikille.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ongelma on Adoben tuote tai tarkemmin heidän tapansa käyttää näytönohjainta grafiikan "kiihdytykseen". Kyseessä oleva kuvan skaalausongelma on ollut on/off Photoshopissa jo usean version ajan alkaen versiosta 11. Regressiolla se on tullut takaisin väliajoin kun testaus on jäänyt puolitiehen.

Photochop esitti kaiken alle 100% zoomauksen suttuna (layerin esikatselu) ja 8bittisenä sotkuna vielä muutama vuosi sitten mutta en ole sen jälkeen jaksanut pohtia asiaa. Joku esihistoriallinen rajoitus kun koneet ei jaksaneet vääntää.

GPU kiihdytyksen poisto ratkoo ongelman nopeasti, mutta sekin asetus on vaihdellut vuosien mittaan nimeltään. Mieleen tulee tällä hetkellä sellainen englanniksi kuin "Use Graphics Processor". Poisto vaan aiheuttaa sen, että käyttöliittymästä tulee todella tökkivä ja jotkin elementit eivät välttämättä näy ollenkaan tai oikein.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Joo, tämä ei tosiaankaan ole mikään uusi ongelma, mutta se voi ihan hyvin olla, ettei Adobe tuota edes korjaa Elementsiin. Lightroomin ja täyden Photoshopin saa kuukausimaksullisena jo n. 13e/kk ja ne pelaavat ainakin Macissa ok, Windowsista en osaa sanoa mitään.
aitomurre
Viestit: 7
Liittynyt: Tammi 11, 2019 15 : 28

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja aitomurre »

Kiitos kaikille apua antaneille.Teen juuri varmuuskopiota kuvistani ja sen jälkeen adobe lähtee poistettujen ohjelmien taivaaseen(helvettiin).Se oli sitten siinä.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Grafiikkakorttisi ajureiden päivittäminen ei ilmeisesti auttanut?

Maceissä ei liene vastaavaa ongelmaa — en ole omalla kohdallani koskaan törmännyt siihen. Ja kuten rolsen sanoi, €12,39/kk saa mojovan paketin:

Lightroom CC (uusi pilvipalvelupohjainen Lightroom, ei vielä vastaa ominaisuuksiltaan kaikilta osin Lr Classic CC:tä)
Lightroom Classic CC (se vanha, tuttu työpöytäversio)
Photoshop CC
20 gigatavua pilvitallennustilaa.
https://www.adobe.com/fi/creativecloud/plans.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sapere aude.
---
flickr
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

aitomurre kirjoitti:Voisiko joku auttaa minua adobe 14 ongelman kanssa(tutut nörtit ja jopa rahaa lypsävät ammattilaiset eivät ole osanneet antaa neuvoja)? Avatessani kuvan adoben ruutuun(show full screen) kuva ei ole niin tarkka kuin pitäisi.Joka kerta avatessani uuden kuvan,minun pitää zoomata kuvaa aivan hiukkasen(liikuttaa hiiren scrollilla) jolloin kuva tarkentuu aivan tarkaksi ja siihen ilmestyy paljon lisää yksityiskohtia ja esim.yötaivaskuvaan ilmestyy tuhansien tähtien seuraksi miljoonia lisää.Jos katson autom.kuvaesitystä ruudulta kuvat eivät siis ole tarkkoja,tuttaa tällainen juttu.Ehkä enemmän se kun en itse ymmärrä adoben asetuksista ja niitä olen monta iltaa kokeillut.Olisin enemmän kuin tyytyväinen jos joku ymmärsi tästä sekavasta selityksestä ja voisi neuvoa mitä tekisin.
Siis et kai käytä ko. ohjelmaa kuvien katseluun? Siihen on parempia ohjelmia, kuten Irfanview. Elements 14 on ihan hyvä kuvien muokkaamiseen. Niin tuossa on joku organizer mutta se on aina aska. En ikinä ole käyttänyt sitä. Käytän ohjelmaa, kun pitää tehdä jotain, johon Irfanview ei riitä.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Tajuaako Irfanview nykyään jotain kuvan väriprofiileista? Ainakaan ennen ei tajunnut. Joten kaikki sRGB:n jälkeen oli pelkkää haaleaa tuhnua.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Näyttäisi tukevan JPG ja TIFF-tiedostoissa.
https://www.irfanview.com/main_what_is_engl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Sapere aude.
---
flickr
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Hienoa! Se onkin kevyt ja NOPEA.
ookke66
Viestit: 186
Liittynyt: Huhti 10, 2017 21 : 00

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja ookke66 »

Onko näytönohjaimen asetuksissa antialiasign päällä ja kuinka suurella?
ookke66
Viestit: 186
Liittynyt: Huhti 10, 2017 21 : 00

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja ookke66 »

Tämmösen ratkaisun löysin :
"Thank you very much for respond. Yes I have only GTX 960. I've look around and found the way to fix this error: Change "sniffer.exe" in PS directory to "~sniffer.exe". Now everything is fine."

Koskee juuri photoshop 14 -versiota
ookke66
Viestit: 186
Liittynyt: Huhti 10, 2017 21 : 00

Re: Adobe Photoshop 14

Viesti Kirjoittaja ookke66 »

Kokeile ennenkuin laitat ps:n kokonaan hylkyyn.
Vastaa Viestiin