Lenspen SensorKlear II

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
aikaarska
Viestit: 12043
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Lenspen SensorKlear II on varmaan monelle täällä tuttu kennon puhdistusväline, mutta täytyy vielä kehua ja suositella kyseistä tuotetta.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... orKlear-II

...Tänään puhdistin rutiininomaisesti Sony A7RII kennoa rocketblower ilmapumpulla ja tarkistin luupalla kennon puhtauden. Perhena, siellä oli yksi jämähtänyt pölyhiukkanen joka ei lähtenyt ilmapumpulla mihinkään. ..Kenno oli kuitenkin muuten ihan puhdas.
Ei yhtään huvittanut putsata märkälastalla koko kennoa mokoman pölyhiukkasen takia!
Silloin kuvaan astui lenspen....Pienellä varovaisella hipaisulla pölyhiukkanen hävisi Lenspenin tassuun. Siinä se! Helppo ja nopea toimenpide edullisella työkalulla.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama
Viestit: 10048
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja temama »

thänx for the reminder!

En olekaan putsannut kennoa herran aikaan. Ja tää pikku kynä vaikuttaa varsin kelvokkaalta sitkeäämän pölyn pikaputsaamiseen!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
©pjm
Viestit: 6053
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Putsaako se pää itse itsensä vai mitä siihen kertyneelle shitille tapahtuu?
aikaarska
Viestit: 12043
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

©pjm kirjoitti: Helmi 16, 2024 14 : 45 Putsaako se pää itse itsensä vai mitä siihen kertyneelle shitille tapahtuu?
Hyvä kysymys.

Kynä puhdistustassua suojaa korkki. Korkin sisällä on ilmeisesti joku pinta jonka tarkoitus kerärä pölyhiukkasia kun sitä kiertää kynään kiinni. Muuta en ole keksinyt.
...Mitään isoja määriä pölyä tällä tuskin tarkoitus poistaa, vaan yksittäisiä pölyhiukkasia. Mun mielestä lähinnä täydentää ilmapumppua.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
jopisalo
Viestit: 944
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

Tervehdys
Mulla on ollut isommanmallinen lenspen pitkälti yli 10 vuotta, lähinnä olen käyttänyt kaukoputki ja mikroskooppiokulaarien puhdistukseen. Ne kun ylöspäin sojottavina keräävät kaiken mahdollisen mikä sitten ripsirasvalla liimataan kiinni. Tassu on kulunut varsin rahjäiseksi mutta kaikki töhnä on kadonnut sinne korkkiin. Pitänee jossainkohtaa tuhota ja laittaa sisältö mikroskoopin alle.
Kameralaukussa on nykyään kaksi uudempaa, isompi ja pikkuisempi. Kennoa en ole koskaan puhdistanut, millään (olympuksia) . Täytyy ottaa ohjelmaan f22 valkoinen seinä-kuvaus.
Kiitos vinkistä että arvaapi kennoonkin käyttää, tai mikäpä ettei, samat pinnoitteet siinä kait on kuin optiikassakin.
JL Anttola
Viestit: 1233
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Jopisalolle vinkki: Jos luulee, että kenno on puhdas, niin laittaapi neulanreikäopiskan kameraan kiinni, kuvaa useitten sekuntien valotusajalla valkosta kaapinovea samalla kameraa liikutellen. Niin totuuspa paljastuu, ja varsin tarkkojen kuvien kanssa vielä; erottuu kennolla olevien palleroitten korvat ja hännät ja kaikki!

Ite kyllä sitä mieltä, että lisämausteena ne pienet pallerot kuvissa on, ei kannata niuhottaa...
aikaarska
Viestit: 12043
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

jopisalo kirjoitti: Helmi 16, 2024 17 : 27 Kiitos vinkistä että arvaapi kennoonkin käyttää, tai mikäpä ettei, s.
Joo, kyllä voi. Siihenhän se on tarkoitettukin "SensorKlear", mutta ainakaan itse en hinkkaa sillä kennoa enempi - vaan nimenomaan pyyhkäisen varovasti yksittäisiä pölyhiukkasia pois, niitä mitkä ei ole lähtenyt normaali käsipumpulla.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
©pjm
Viestit: 6053
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Lenspen SensorKlear II

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Aikaarskalle ja jopisalolle kiitokset asiallisista tiedoista. 🙏
Vastaa Viestiin