Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
©pjm
Viestit: 6016
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kuka järkevä ihminen Prestaa käyttäisi!?!?

Yhden auton käsittelyn teetin Prestalla ja se oli myös viimeinen käsittely sillä.

Aika monta autoa olen nähnyt maalattavan ammattipajoissa ja en kyllä ole kuullut maalareiden kertovan tuosta gummiongelmasta. Nuorempana menin löträämään ihan turhaan silikonia tiivisteisiin ja niistä autoista osan maalautin ammattilaisilla, kuivaus uunissa, ei mitään ongelmia kun oli paikat puhdistettu.

Mutta palataan aiheeseen, silikoni ei ole tarkoitettu metalliosien voiteluun. Siihen löytyy kyllä oikeat aineet. Jalustasta kun silikoni siirtyy sormien, käsineiden jne välityksellä kuvauskalustoon niin vitsit on kyllä vähissä!!!!!!!

Muistakaa että se aine siirtyy veden eli sateen mukana ihan kaikkiin mahdollisiin pintoihin...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Explorer
Viestit: 41
Liittynyt: Kesä 16, 2016 16 : 17

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja Explorer »

Aihetta sivuten.. Uskaltaisiko kameran virtakytkintä rasvata millään aineella? Vai puhaltelua ilmalla vaan? Kun tuntuu ihan hitusen takkuavan niin mikä olisi turvallinen keino saada tuo liikkumaan vähän sutjakammin?
©pjm
Viestit: 6016
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

En itse mitään öljymäistä sinne yrittäisi laittaa. Kaikella rasvalla melkein sama ominaisuus, siihen TAATUSTI TARTTUU LIKA!

On kyllä erikoisaineita, kannattaa kysyä elektroniikkahuolloista. Pieni suhaus heidän tiskillään tuskin mansikoita maksaa.

Tuolla itse kokeilisin, ehkä.. https://www.motonet.fi/fi/tuote/606084/ ... ray-250-ml" onclick="window.open(this.href);return false;


HUOM! Mikään aine ei korjaa kulumisesta aiheutuvaa ongelmaa, siirtää vaan ja saa ehkä aikaan isomman vian. Kamerahuoltoliike olisi se oikea paikka siun kameralle. ;)
Mikael K.
Viestit: 2567
Liittynyt: Helmi 23, 2005 16 : 25
Viesti:

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Kontakt PRF 7-78 on toimiva puhdistusaine. Olen käyttänyt sitä puolet elämästäni. Sen, jonka vietin äänipöytiä ja muita laitteita käyttämällä ja huoltamalla. Oman kamerani laukaisija ja takarulla & napit ovat tälle myös hyvä kohde. Se voitelee kytkimet juuri sopivasti eikä johda sähköä. Jos rasvaisuus pelottaa niin 6-68 tekee saman mutta ei voitele. Liukukytkimet muuttuvat karheiksi jos niissä ei ole yhtään voiteluainetta.
Maffer
Viestit: 21589
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Siksi virtakytkimen tulisi olla kunnon kampi eikä mikään aneeminen liipasimen ympärille viritetty himmeli.
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Minulla ei virtakytkimelle ole muuta käyttöä kuin se, että kennon puhdistuksen jälkeen saa verhot kiinni, eli korkeintaan kerran vuodessa. Muutoin se vipu on kyllä aina ON-asennossa. Tietysti, jos joku pitää kamerassa päällä GPS:ää, WiFiä ja Bluetoothia, niin virtakytkimellä saa säästettyä akkua. Paikka laukaisimen ympärillä ei ole hyvä, vaikka onhan siinä silti syvyystarkkuuden vipukin samassa.

Se, että se tarvisi voitelua, tuntuu hieman oudolta. Olisiko vain jotain pientä roskaa tai pölyä mennyt väliin?
Maffer
Viestit: 21589
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kyllä minullakin K-1 mk2:n virtakytkin jo rahisee kuivuuttaan. Ei ole edes hiekkaa välissä. Herranjestas tuokin kamera on jo kolme vuotta kohtapuoliin vanha.
varjo57
Viestit: 30
Liittynyt: Marras 29, 2005 17 : 10

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja varjo57 »

Mulla olis sellanen vanha alu 055 jalka ylimääräisenä jos kiinnostaa jotakuta ... 50€ . siinä on se vanha 128 videopää kiinni.
aikaarska
Viestit: 11994
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Älkää rasvatko jalustaa (huolimattomasti)...

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

varjo57 kirjoitti: Maalis 30, 2021 17 : 19 Mulla olis sellanen vanha alu 055 jalka ylimääräisenä jos kiinnostaa jotakuta ... 50€ . siinä on se vanha 128 videopää kiinni.
laitoin YV

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin