Kännykkäkamerat / smartphone photography

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Yksikään selfiekepin BT ei ole toiminut tän huihain kanssa. Merkin oma kokeilematta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jopas52
Viestit: 4
Liittynyt: Huhti 28, 2016 7 : 28

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja jopas52 »

Benron BK 10 tripod/selfietikku ainakin toimii.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Sony Räks-Poks sarjan kuolema alkoi:
https://www.io-tech.fi/uutinen/xiaomi-e ... ekingissa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Melkein tuuma ja 108MP.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Sony Räks-Poks sarjan kuolema alkoi:
https://www.io-tech.fi/uutinen/xiaomi-e ... ekingissa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Melkein tuuma ja 108MP.
No joo:

The 108 MP camera will shoot normally at 27MP resolution, using pixel binning. It's not clear if you could actually take 108 MP shots (with a mind-boggling resolution of 12032x9024), perhaps through the Camera app's Pro mode, but even if you can, you probably shouldn't - so far, Quad Bayer sensors have been designed and engineered to shoot at 1/4 of their native resolution, 'turning' 4 pixels into one for added detail.

Eiköhän Sony vastaa näihin tekniikoihin jollakin kilpailukykyisellä tavalla...

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Räntä
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 28, 2019 17 : 51

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja Räntä »

Maffer kirjoitti:Melkein tuuma ja 108MP.
No joo. 20 Mp 1"-kennolla jälki on skarpeimmillaan aukolla n. f/3.5-4. 108 Mp:llä menee jo pakkasen puolelle... :)
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kilpailukykyinen tapa on lopettaa minipokkareiden teko kokonaan. Ei niistä sen paremmin otetta saa kun taskulaatasta. Sen sijaan huomio ykkösjärjestelmään eli seiskaan ja ysisarjaan täyspäiväisesti.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti:Kilpailukykyinen tapa on lopettaa minipokkareiden teko kokonaan. Ei niistä sen paremmin otetta saa kun taskulaatasta. Sen sijaan huomio ykkösjärjestelmään eli seiskaan ja ysisarjaan täyspäiväisesti.
Ihan en isokätisenä allekirjoita, nimittäin oli pakko kaivaa naftaliinista vanha Ixus ja toden totta, pienempi kooltaan (toki paksumpi) kuin Huawei, mutta huomattavasti näppärämpi ottaa kuvaa.

Huaweissa pitää aina varoa ettei nakit eksy linssin eteen tuollaisen ohuen lituskan kädessä pitäminen on sellaista sievistelevää pikkurilli pystyssä kiinnipitämistä.

Sen verran jäykkä tuo äänenvoimakkuusnamiskuukkeli, että jos aikoo saada heilahtamatonta kuvaa, niin pakko tyytyä siihen varsinaiseen kuvausnamiskuukkeliin ja jahka talvi saapuu, niin ollaan jännän äärellä mitenkäs hanskat kädessä...

Niin, se Ixus ollut naftaliinissa varmaan sen toistakymmentä vuotta ja kun laitoin virrat päälle, kuului jäätävä mökä ja laite jymähti tiettyyn asentoon surraten kuin ziljoona kimalaista, iskin pari kertaa pöydän kulmaan, jolloin lopetti surinan ja samalla koko toiminnan, ei mun pelle peloton korjaus ottanut tuulta purjeisiinsa, kuollu mikä kuollu ja roskis kutsui =)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
temama
Viestit: 10016
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

puhelin-galluppi; rikkoutumisherkin luuri!

Viesti Kirjoittaja temama »

Ja tähän viikonlopun saumaan otetaan foorumin ikioma puhelingalluppi # 1

Mikä puhelinmerkki (ja mahdolllisesti malli) on rikkoutumisherkin?

Mä voin aloittaa; Bigger than bigger, mun iPhoone 6 Plussa oli onnettomin pudotessaan. Ei ihmeellistä tarvinnut kun screeni meni pilÄun päreixi. ja kas kummaa; frendillä kävi aivan samalla tavalla. Siihen loppu mun lyhyt ja vmäinen iPhoone historiikki. Mikään android luurini ei ole ollut noin onneton. Nykyinen oneplus 6 on tippuilut ehkä 10 kertaa, ja mitään muuta ei oo kun kolhuja sivuosassa.

ELI gallupin tilanne tällä hetkellä;

KESTÄVIN; ONEPLUS 6

HEIKOIN ; Bigger than bigger, iPhoone 6 Plus
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ainoa puhelin joka on mennyt säpäleiksi oli Sonyn Xperia Z1. Iso, painava ja lasia turhassa paikassa eli myös takana. Se jäi puristuksiin reisitaskussa kun satuin kyykistymään ja räsähti halki takakuorestaan. Särö kiersi etupuolelle kun luuri putosi jorpakkoon jalan mennessä läpi lahosta puusillasta.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Ainoa, joka on mennyt rikki rikki oli Nokia 920, mutta sitä ei varmaan tälle listalle tarvitse laittaa.

Tällä hetkellä pari vuotta vanha Sony Xperia XZ1 Compact, joka on kestänyt suihkussa olon ja kivilattialle putoamiset yms.

Kännyhuomiot: 1) merkistä ja mallista riippumatta, lasinen takakuori on pöljä 2) harmillisen vähän tehdään järkevän kokoisia puhelimia (kunnollisilla sisuskaluilla)
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Minulla oli kanssa joskus tuo Z1 (ja itseasiassa hommasin sen silloin myös murrosikäikäiselle pojalleni). Hyvä luuri silloin, vaikka lasinen takaosa ei minusta ole käytännöllinen mihinkään luuriin. Onnistuttiin pitämään Z1:t ehjänä.
Edelleen minulla on jonkinsortin varakännykkänä Sony Xperia Z3 Compact joka on ollut erityisen kestävä.
Nykyisenä varsinaisena käyttöluurina minulla on Huawei P20Pro jonka olen varustanut panssarilasilla. Yhden kerran olen joutunut uusimaan panssarilasin kun siihen tuli särö. Itse puhelin on pysynyt ehjänä muutamasta pudotuksesta huolimatta.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Varsinaisista älyluureista kokemusta seuraavista muistamistani luureista (listasta uupuu jo unohtamani muutama työluuri, joita ollut androideja + i-luureja)

- Sony Experia Z3 (siviili)
- Samsung Xcover 3 ja 4 mallit (työ)
- Samsung 5 (muistini mukaan malli tuo) (työ)
- Samsung Galaxy S7 Edge (siviili)
- iPhone 4 (siviili)
- iPhone 6 (siviili)
- Huawei P30 Lite (siviili/työ koska tupla-sim)

Huonoin noista oli Sony Z3, joka säröille heti ensimmäisestä tipahtamisesta lonkan korkeudelta asfalttiin ja muutoinkin melko nitesevä/taipuisa konstruktio äärettömän huonolla kameralla.
Samsungin kumpikin Xcover siitä onnettomia, että vaikka ns. "työmies-malli, aina pudotessaan akkukansi + akku irtosivat ja pisteenä i:n päälle, nelos-malli lopetti toimintansa kokonaan 1,5 vuoden käytön jälkeen.
Samppa 5 niin vähän aikaa käytössä (3kk), ettei sen enempää poikkipuolista sanaa.
Sampan Galaxy S7 Edge yli 3-v käytössä, uudesta asti suojakuorissa, muutamat pudottamiset ja yhä edelleen toiminta/kunto kaikin puolin kuin uudessa.
iPhone 4 vuosia käytössä, edelleen virheettömänä jossain laatikossa.
iPhone 6 vuosia käytössä, edelleen virheettömänä jossain laatikossa.
Huawei sen verran uusi, ettei vielä voi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa, yleisellä tasolla pidän tuotteesta. Melko hyvä hinta/laatusuhde.

Mutta summa summarum, kun koko perheen saldoa peilaan taaksepäin, kun ollut useampia luureja, Samsungeja, yksi Honor, edelleen 2 kpl One Plus 5T, iPhone 7+ sekä muita i-luureja joita en edes muista, ym, ym, niin aivan höpö höpöä väittää että iPhonet olisivat sen huonompia kuin muutkaan.

Vaimolla edelleen käytössään tuo yli kolmevuotias iPhone 7+ ja ollut kaikin puolin aivan loistava kampe, niin kuin tuo oma Samsung Galaxy S7 Edgekin, kestäneet mokomat käyttöä siellä sun täällä ja ostettu semi samaan aikaan ja kumpikin toimii kuin uutena konsanaan.

Niin ja listastani unohtui lukuisat työluurit mitä omistanut vuosien varrella, niin i-luureja kuin androidejakin, elikäs kun käyttänyt kaikkea ja kaikkialla ja oman tyyppisessä duunissa (plus aktiiviliikunnassa), jossa luurin pinnalta saa pyyhkiä suurimmat kosteudet pois imukykyisillä liinoilla, kun hiki/sade kastelleet mokomat umpimäriksi ja samalla lipsauttanut märän luurin kädestään ties mille alustalle, niin ei ole olemassa toistaan huonompaa tai parempaa tuotetta, kaikki hajoaa tai kestää, merkistä/mallista riippumatta, ei ole olemassa mitään vakioiden summaa eri tuotteiden kesken.

En jaksa käsittää noita joidenkin merkkien fanittamista/haukkumista, ihme käsittämätöntä urvellusta aikuisilta ihmisiltä, jonka voisi ymmärtää henkisen kehityskaarensa alkutaipaleelta olevalta teiniyksilöltä, joka kuten todettua, ei ajatusmaailmaltaan vielä täysin kehittynyt, mutta aikuiset ihmiset (tai niin no, toiset eivät kehity koskaan...), huh huh.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja habannaama »

aikaarska kirjoitti:Minulla oli kanssa joskus tuo Z1 (ja itseasiassa hommasin sen silloin myös murrosikäikäiselle pojalleni). Hyvä luuri silloin, vaikka lasinen takaosa ei minusta ole käytännöllinen mihinkään luuriin. Onnistuttiin pitämään Z1:t ehjänä.
Edelleen minulla on jonkinsortin varakännykkänä Sony Xperia Z3 Compact joka on ollut erityisen kestävä.
Nykyisenä varsinaisena käyttöluurina minulla on Huawei P20Pro jonka olen varustanut panssarilasilla. Yhden kerran olen joutunut uusimaan panssarilasin kun siihen tuli särö. Itse puhelin on pysynyt ehjänä muutamasta pudotuksesta huolimatta.
Hyvällä ystävällä tuo Sony Z3 Compact ja tilasi viikko takaperin uuden Z5:n (merkkiuskollinen), kun tiputti edellis viikolla omansa sen ensimmäisen ja ainoan kerran mökkimme kuistille pöydän kulmalta ja lasi aivan säröille.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja talonherra »

En ole puhelimia onnistunut särkemään tiputtelemalla koskaan, pidän aika huolella.. raudan kanssa ongelmia on ollut ainoastaan sonyn kanssa z5compakki.. se oli kokoajan romuna. Parhaimpia luureja ollut ehkä 1020lumia ja s8, s9.. caterpillar s60 hajos jo ensipuraisulla muistikortti telakka 2kertaa..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
jaava
Viestit: 1996
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja jaava »

Mä olen onnistunut ainoastaan saamaan jonkun vanhan Nokian peruskännyt "löysäksi" liitännöiltään, kun jouduin ajamaan purjeveneellä muutamia päiviä konevoimalla ja känny tärisi sitloorassa (pehmustamattomalla) penkillä.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

talonherra kirjoitti:. raudan kanssa ongelmia on ollut ainoastaan sonyn kanssa z5compakki.. se oli kokoajan romuna...
Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmaa oli raudan kanssa?

Mulla oli raudan kanssa ongelmia erityisesti Google Nexus 5X kanssa (LG valmistama) Siinä vain hardware ei kestänyt vajaata vuotta enempää. Alkoi sekoilemaan ja buuttailemaan itsekseen. Onneksi meni takuuseen, mutta takuulaiteakaan ei kestänyt kuin sen vajaan vuoden kun alkoi samat ongelmat.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja talonherra »

aikaarska kirjoitti:
talonherra kirjoitti:. raudan kanssa ongelmia on ollut ainoastaan sonyn kanssa z5compakki.. se oli kokoajan romuna...
Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmaa oli raudan kanssa?

Mulla oli raudan kanssa ongelmia erityisesti Google Nexus 5X kanssa (LG valmistama) Siinä vain hardware ei kestänyt vajaata vuotta enempää. Alkoi sekoilemaan ja buuttailemaan itsekseen. Onneksi meni takuuseen, mutta takuulaiteakaan ei kestänyt kuin sen vajaan vuoden kun alkoi samat ongelmat.
Hmm.. muistaskin.. näyttö meni sekasin x2.. kamera, sammuili, kuumu, mikki,kaiutin..vaihdettiinkohan kerran koko piirilevykin tms.. vaikka hellällä pidolla oli, koskaan ei kastunut tai pudonnut.. 4 kertaa oli huollossa, sitten saimme uuden luurin samanmoisen, se pelas aikalailla ok, mutta sitäkin vaivas kuumeneminen..ja aika monesti jumi niin että ainoostaa boottaamalla käyntiin.. Sen kanssa meinas järki lähtä sen ensimmäisen =D.. ja huolto oli aina vähintään kk..
Nyt ollut Samsunkin s8 ja s9, noissa ei ole ollut mitää häikkää, ainoostaan pari päivitystä jonka jälkeen syönyt akkua, mutta nekin uudella päivityksellä kadonnut oireet.
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Ei pitäisi sano ei koskaan...

Testasin juuri vaimon uutta iPhone 11 Pro Maxia semi pimeässä olohuoneessamme jossa 5 m päässä olevien isojen lattiakaiuttimien elementtejä ei hämärän vuoksi erota ja ainut tilan valonlähde kauempana yläkerran portaikon juurella olevan ison kukan yllä oleva pieni huomiovalot joka valaisee kukkaa/porraskaiteita.

Ensin kuva Huawei P30 Lite llä, hyvä tuli, kylläkin oletuksena liiankin tumma muualta paitsi sieltä valon ympäristöstä, kohinaa, ei ollut, siistiä jälkeä, kylläkin sellaista yksityiskohtia hukkaavan "keinotekoisen muovista".

Samasta kohtaa iPhonelle ja suurentelemaan kuvaa ja voi morjens mikä ero.
Keinotekoisesta muovisuudesta ei jälkeäkään. Ensi kosketus i-luuriin melko mykistävä, pitänee syynätä tarkemmin, jahka tajuaa että mistä ihmeestä iPhonen pro-tilan saa päälle, jolloin pääsee kuvamaan rawia jotta pääsee ihmettelemään LR:llä.

Noh, on näillä luureilla hintaeroakin tonnin, mutta siltikin, olen mykistynyt...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
javal
Viestit: 1449
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja javal »

iPhonen kameran pro mode on ja taitaapi pysyä sen teräksestä työstettyjen kuorien sisällä. Tietenkin jonkun ei Apple appsein muodossa voi tulla joku pro mode, mutta todennäköisesti lopputulos on käytännössä lähes aina huonompi kuin alkuperäisellä kamera appsilla. Näin varsinkin kun se Deep Fusion ominaisuus tulee kuvioihin mukaan.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Haiskahtaa että habis on ny hoksannu luurien ylivoiman. Siit se lähtee.
Vastaa Viestiin