Pentaxissa pysyminen vai siirtyminen?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Lassi
Viestit: 53
Liittynyt: Helmi 27, 2004 19 : 23
Paikkakunta: Lahti

Pentaxissa pysyminen vai siirtyminen?

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Laitellaampa tänne viisaampien alle pohdiskelua kameran mahdollisesta vaihdosta. Lyhyesti noin 7vuotta on tullut järkkärillä kuvattua joskus enemmän, joskus vähemmän.

Koko tämän ajan kalustona on ollut Pentaxia. Nykyisenä mallina: Pentax K-30 + 18-50mm 1:2.8 Sigma. (yksi prime 50mm ja 50-200 manuaali putki)

Käyttöön on jäänyt oikeastaan 100% pelkästään tuo sigma. Välillä kamera lojuu pitemmän aikaa hyllyssä välillä taas on kovassakin käytössä. Yleensä kuvauksen kohteena on autot, eläimetkin joskus. Kelkkojen kuvailu yms joskus myös mietteissä, mutta kameran kuljetus kokonsa takia tuolla reissuilla jättää monesti sen puolen ja kännykkäkamera astuu kuvaan.

Mietin tässä kun olen täysin tippunut kyydistä, jos lähtisin vaihtamaan kameraa niin mitä suosituksia tulisi.

4k videointia en tarvitse, kaikelle muulle avoimin mielin. Ehkäpä merkin/mallin tms vaihto saisi taas innostuksen paremmin alkamaan, nyt kun aikaakin voisi taas kuvailulle järjestyä.

Kaikkea saa ehdottaa, mutta mielellään hieman perusteluja mihin suuntaan lähtisi ja miksi. Budjettina melko kohtuullinen eli ei hirveitä sijoituksia sen jälkeen jos nämä nykyiset pitäisi muuttaa rahaksi, toki jotainhan se vaihto aina maksaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Mihin olet tyytymätön nykyisessä kalustossasi? Mainitsit lähinnä sen, että se on vanha, mutta onko se oikeasti vika?

Ymmärsin, että et halua isoa, etkä vaadi action-AFää. Voisi olla peilittömän paikka.
Hannu
laamama
Viestit: 49
Liittynyt: Tammi 14, 2003 11 : 04

Re: Pentaxissa pysyminen vai siirtyminen?

Viesti Kirjoittaja laamama »

Itse aloitin Pentaxin käytön 1960 luvulla. Tavaraa kertyi vuosien mittaan runsaasti myös digirunkoja istD mallista alkaen. loppujen lopuksi kyllästyin kantamaa painavia varusteita (400mm n 4 kg ja jalusta lisäksi).
Palasin ensimmäiseen omilla rahoilla ostamaani kameramerkkiin eli Olympukseen. Nyt omistan omd5 mark 2:sen ja kolme pro sarjan objektiivia. Olen tyytyväinen
Vastaa Viestiin