Valokuvamarsalkan karakuvaketju 2017

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

moonshine kirjoitti:Meditatiivisen tunnelmallinen tämä toinenkin pönö.
Tämä toinen kuva on kyllä otettu viime talvena Suuren Isänmaallisen Karakuvasodan yhteydessä, jolloin taistelin kuvillani muistaakseni ainakin tovereita tonskulusta ja Gammaa vastaan. Julkaisin tämän kuvan vuosi sitten pitkässä "Koskikaran valtakunta"-kuvaketjussa. Mutta toisaalta marsalkka spegen luonnonvalokuvat ovat ajattomia taideteoksia, joten tämän kuvan uudelleenjulkaisu tässä yhteydessä on varmasti perusteltua.

On mielenkiintoista havaita, että lähes 20 vuotta kestäneen Canon-urani aikana en saanut kuin pari kelvollista karakuvaa. Heti kun vaihdoin Nikonin kevytkalustoon, niin DC.netin kansaa miellyttäviä karakuvia on syntynyt parissa vuodessa jo pitkälti toistakymmentä kappaletta! Vieläkö joku pösilö uskaltaa väittää, että laatukarakuviin vaaditaan ehdottomasti Canon L-muusinuijaobjektiivi ja EOS (Erotic Optical System)-kamerarunko? ;)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Viesti Kirjoittaja habannaama »

spege kirjoitti:Vieläkö joku pösilö uskaltaa väittää, että laatukarakuviin vaaditaan ehdottomasti Canon L-muusinuijaobjektiivi ja EOS (Erotic Optical System)-kamerarunko? ;)
Ei tietystikään, mutta että joku uuvatti pösilö yrittää väittää, että koskikarakuvat onnistuvat pelkästään Nikonilla, voihyvääpäivää 😂😂😂

Jos nillittämään aletaan, niin kovin on YLIVERTAISELLA Nikonilla tumman pään sävyt tukossa ja ainakin ylimmässä kirkkaat sävyt sävyttömiä. Kuis nyt näin noinkin YLIVERTAISELLA KALUSTOLLA 😲😲😲😂😂😂
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

habannaama kirjoitti:
spege kirjoitti:Vieläkö joku pösilö uskaltaa väittää, että laatukarakuviin vaaditaan ehdottomasti Canon L-muusinuijaobjektiivi ja EOS (Erotic Optical System)-kamerarunko? ;)
Ei tietystikään, mutta että joku uuvatti pösilö yrittää väittää, että koskikarakuvat onnistuvat pelkästään Nikonilla, voihyvääpäivää 😂😂😂

Jos nillittämään aletaan, niin kovin on YLIVERTAISELLA Nikonilla tumman pään sävyt tukossa ja ainakin ylimmässä kirkkaat sävyt sävyttömiä. Kuis nyt näin noinkin YLIVERTAISELLA KALUSTOLLA 😲😲😲😂😂😂
Eikö tuo toinen ole otettu D7100 ja Tamron yhdistelmällä? No joka tapauksessa Nikonilla saa kelpo kuvia ja hinta pysyy sangen kohtuudessa. Ei aina tarvitse olla niitä kalleimpia pelejä jos haluaa harrastaa valokuvausta.
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

habannaama kirjoitti:
spege kirjoitti:Vieläkö joku pösilö uskaltaa väittää, että laatukarakuviin vaaditaan ehdottomasti Canon L-muusinuijaobjektiivi ja EOS (Erotic Optical System)-kamerarunko? ;)
Ei tietystikään, mutta että joku uuvatti pösilö yrittää väittää, että koskikarakuvat onnistuvat pelkästään Nikonilla, voihyvääpäivää 😂😂😂
Hyvä happonaama, yritin kyllä vuosia kuvata koskikaraa Canonin kalustolla, mutta tulokset olivat sangen laihoja ja v*tutus suurta.

Oikeastaan tämä kuva on ainut kunnollinen lähikuva karasta, minkä sain otettua Canonilla. Kalustona raskaalle jalustalle pultattu EOS-7D + 400/2,8L IS + 2x yhdistelmä. Selkänikamat huusivat hoosiannaa ja talvisodan kärsimykset tulivat elävästi mieleen, kun rymysin tämän Maxim-konekiväärin kokoisen ja painoisen yhdistelmän kanssa kovassa pakkasessa ja puolimetrisessä lumihangessa koskikaran perässä.

Kuva
habannaama kirjoitti:Jos nillittämään aletaan, niin kovin on YLIVERTAISELLA Nikonilla tumman pään sävyt tukossa ja ainakin ylimmässä kirkkaat sävyt sävyttömiä. Kuis nyt näin noinkin YLIVERTAISELLA KALUSTOLLA 😲😲😲😂😂😂
Tummat sävyt tukossa ja kirkkaat sävyttömiä? Osta hyvä mies kunnollinen näyttö ja pyydä jotakin osaavaa ihmistä kalibroimaan se oikein! Kuvat ovat nimittäin niin huolellisesti käsiteltyjä, ettei varmasti ole sävyt tukossa tai puhki, kuin korkeintaan tuossa Canon-kuvassa kameran surkean kennon takia.

Joka tapauksessa olen äärimmäisen vakuuttunut siitä, että Nikon D500 + 200-500/5,6 Nikkor-yhdistelmä on paras mahdollinen yhdistelmä koskikarakuvaukseen ja ylipäätään kaikenlaisten sorsien valokuvaamiseen. On riittävästi ulottuvuutta, nopeutta, huippu-AF ja ensiluokkainen kuvakenno, eikä yhdistelmän paino rasita selkää tai rajoita liikkumista, eikä käsivaralta kuvaamista.

Esimerkiksi tuo ensimmäinen kuva on otettu yli 30 metrin etäisyydeltä joesta nousevan vesihöyryn läpi melko huonossa valossa (ISO-herkkyys 3600). Kuvan kontrastia on nostettu voimakkaasti ja kuvaa on lisäksi rajattu paljon kuvankäsittelyssä, "polttoväli" kuvassa on jotakin 1200 mm luokkaa. Ja kaikesta tästä huolimatta lopputuloksena on riittävä tekninen laatu, niin että DC.netin kansa pystyy täysin rinnoin nauttimaan kuvan visuaalisesta laadusta!

Jos vain jaksan käydä lähijoella vähän useammin, niin olen melko varma siitä, että otan tällä Nikonin huippuyhdistelmällä vielä sellaisen koskikarakuvan, että pari tusinaa DC.netin luonnonvalokuvien ystäviä ajautuu nirvanaan tämän karakuvan mahtavan visuaalisen ja teknillisen laadun takia! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

emerik kirjoitti:Eikö tuo toinen ole otettu D7100 ja Tamron yhdistelmällä?
D7200 + 200-500 Nikkor.
emerik kirjoitti:No joka tapauksessa Nikonilla saa kelpo kuvia ja hinta pysyy sangen kohtuudessa. Ei aina tarvitse olla niitä kalleimpia pelejä jos haluaa harrastaa valokuvausta.
Juuri näin. On kerrassaan mielipuolista hakkuuttaa perintömetsiään sen takia, että saa muutaman DC.netin pikselirunkkarin seksuaaliset tarpeet tyydytettyä!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Viesti Kirjoittaja habannaama »

spege kirjoitti:...On kerrassaan mielipuolista hakkuuttaa perintömetsiään sen takia, että saa muutaman DC.netin pikselirunkkarin seksuaaliset tarpeet tyydytettyä!
Miten mulla tulee olo, että ne perintömettät on moto-divisioona jyrännyt jo aikoja sitten Sepen suurimman kalustorunk* huumassa... 😂😂😂
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

spege kirjoitti:Juuri näin. On kerrassaan mielipuolista hakkuuttaa perintömetsiään sen takia, että saa muutaman DC.netin pikselirunkkarin seksuaaliset tarpeet tyydytettyä!
Kieltämättä on. Se on sitten toinen asia mitä kannattaa tehdä oman onnen tunteen takia. Itsen ajaminen talousvaikeuksiin harrastuksen takia on kiistatta tyhmää, mutta niin on toinen ääripääkin, koska käärinliinoissa ei ole taskuja. Siinä välissä on valtavan laaja alue, josta hakea itselle toimivin kompromissi.

Muistaakseni mennä vuosina moni yritti kertoa arvon marsalkalle, että hyviä kuvia saa ilman 20 k€:n kalustoa, mutta marsalkka oli itse eri mieltä.[/i]
Hannu
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

hkoskenv kirjoitti:..

Muistaakseni mennä vuosina moni yritti kertoa arvon marsalkalle, että hyviä kuvia saa ilman 20 k€:n kalustoa, mutta marsalkka oli itse eri mieltä.
Jotkut oppii virheistä ja toiset ei sitten koskaan.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Oiskos siinä kolmentintinkarakuvassa käyny niin, että viattomat luontokappaleetkin on sääliä tunteneet? Kattoneet, että nyt se reppana on kaatanu viimisetkii pöllit, eikä oo niillä ennää saanu ko muovisen lilliputtihärpäkkeen. Säälitään sen verran, että asetuttaan riittävän pitkäks aikaa tähän mukavaan jonnoon, että saap ees yhen sommitelman kuvatuks, tulkoon sitte laadultaan mitä tahhaan tuhnua!
JL
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

JL Anttola kirjoitti:Oiskos siinä kolmentintinkarakuvassa käyny niin, että viattomat luontokappaleetkin on sääliä tunteneet? Kattoneet, että nyt se reppana on kaatanu viimisetkii pöllit, eikä oo niillä ennää saanu ko muovisen lilliputtihärpäkkeen. Säälitään sen verran, että asetuttaan riittävän pitkäks aikaa tähän mukavaan jonnoon, että saap ees yhen sommitelman kuvatuks, tulkoon sitte laadultaan mitä tahhaan tuhnua!
Käsittääkseni luonnoneläinten ei pitäisi tuntea kovin suurta empatiaa minua kohtaan. Canonismi-sairauteni riehuessa pahimmillaan vuosina 2006-2012 kaadoin nimittäin surutta metsää niin, että siinä monta liito-oravaakin liiskaantui metsäkoneiden ketjupyörien alle! Ja mitä tällä hulluudellani sain aikaiseksi? Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tämä karakuva on otettu Canon EOS-1Dx:llä, josta maksoin 6000 euroa. Vaikka kameran nokalla oli vielä tyyris L-objektiivi, niin uskallan väittää, että Nikonin "muovisella lilliputtihärpäkkeellä" saan teknisestikin vähintään 100 kertaa korkealaatuisempia karakuvia!

Kuva

Mitä tulee metsäomaisuuteeni, niin kieltämättä aivan liian monta kiintokuutiometriä kaatui puuta Canon-vuosieni aikana. Toisaalta, kun ostin lähes kaikki Canon-romut Turun Rahalasta, voi asiassa nähdä myös valoisia puolia. Voin nimittäin tuntea ylpeyttä siitä, että olen epäsuorasti ollut tukemassa hapannaaman hengissä pysymistä. Turusta olisi nimittäin voineet hyvinkin loppua kaupungin asukkaille myöntämät toimeentulotukirahat kesken, ellen olisi rahoittanut kaupunkia Rahalan kautta useilla kymmenillä tuhansilla euroilla! :)
Viimeksi muokannut spege, Tammi 18, 2017 13 : 30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Älä Spege huoli, ainuttakaan latia en ole toimeentulotukea saanut, lähinnä ollut 13-vuotiaana ekan kerran ansiotöissä (koko kesän juurikaspellolla) ja sama tahti joka vuosi siitä eteenpäin näihin päiviin työn tekemisen suhteen 💪

Katsos kun köyhän turun avustukset eivät mahdollistaisi näiden ökyhintaisten Canonien hankintaa, siispä itse on tahkoni kierrettämän...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

habannaama kirjoitti:Älä Spege huoli, ainuttakaan latia en ole toimeentulotukea saanut, lähinnä ollut 13-vuotiaana ekan kerran ansiotöissä (koko kesän juurikaspellolla) ja sama tahti joka vuosi siitä eteenpäin näihin päiviin työn tekemisen suhteen 💪

Katsos kun köyhän turun avustukset eivät mahdollistaisi näiden ökyhintaisten Canonien hankintaa, siispä itse on tahkoni kierrettämän...
Älä hapannaama jauha hevonpashaa! Jos olisit normaali työssäkäyvä ihminen, niin voisi ajatella, ettei sinulla olisi aikaa päivystää jatkuvasti täällä DC.net nimisessä hourulassa! Mielelläni näkisin myös valokuvan siitä sinun Canon-kalustostasi sen takia, koska epäilen suuresti, että kyseessä on puhtaasti mielikuvituskuvauskalusto :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Tapoihini ei kuulu jauhaa hevonpashaa, vaan kun työni luonteesta johtuen minulle avautuu silloin tällöin mahdollisuus roikkua täällä dc-netissä sinun iloksesi 😜😂
Ei kalustoni nyt niin kummoista ole että siitä aikakirjoihin kannattaa raapustaa (6D, pari ällää, yksi stm videoon ja oheistarvikkeina salamaa, jalustaa, softboxia ym vst...), mitä nyt heitin tuon aiemman versus Canoneista kalliina haukuttaessa...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

Jos palataan takaisin ketjun pääaiheeseen, eli koskikarakuviin, niin mieltäni vaivaa hieman seuraavanlainen asia. Osaako DC.netin kansa olla kaikenlaisen nälvimisen sijasta kiitollinen siitä, että julkaisen uusia korkealaatuisia karakuvia talvi toisensa perään? Jos minä en työskentelisi ahkerasti tämän aiheen parissa, värjöttelisi vuodesta toiseen talvipakkasilla sulapaikkojen äärellä Nikon tanassa, niin kuka teille tarjoilisi jokatalviset karakuvat?

Ilman minua olisitte jonkun tonskuluksen kaltaisen väsyneen miehen armoilla, eikä olisi lainkaan varmaa, että saisitte nauttia joka talvi tuoreista ja vielä korkealaatuisella Nikon-kalustolla otetuista valokuvista tästä yhdestä Suomen hienoimmista linnuista ja vielä sawolaisten sulavesipaikkojen ääreltä!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Laita ihmeessä Spege karoja esille, mielellään minä ainakin kattelen. Otetaas nyt esille vaikka tän topikin alotus, eli tuo kolme tinttiä ja kara. Se on hieno kuva. Kuvaaja on osannu käyttää tarjotun tilaisuuden, tintit ja ja kara on kivassa rytmissä jonossa.

Mutta kuvan laatuun. Tuon kuvan hienous on tuossa sommittelussa. Ja sen sommittelun ovat tehneet linnut. Kuvaaja on ollut sikäli ammattilainen, että on ehtinyt ja osannut tarttua tilaisuuteen!

Mutta voiko tuolla nillittää nikonia? Yksikään lintu ei ole tarkentunut oikein. Joku kohta penkkaa on. Kuvassa on kohteita monessa tasossa, eikä syväterävyys riitä alkuunkaan kaikkiin.

Minä en ole ottanut koskaan yhtään kuvaa karasta. Vaikka jonkunlainen kamera on jököttänyt olohuoneen ikkunan eessä lintulautaa kohti jalustalla jo kahtena talvena, ei ole kara käynyt laudalla... Tinteistä on satoja kuvia, ja jotkut niistä ovat bridgen 1/2.3 kennolla tarkempia kuin nuo spegen tintit tuossa kuvassa.

Jos nuo kaikki jonossa olevat linnut olisivat tarkkoja, tuo olisi kameran mainos. Nyt se on kuvaajan tilannenopeuden mainos, ei muuta. Voi olla, että tuolta matkalta ei millään kalustolla olisi parempaan kyennyt, mutta sitä me ei tiedetä. Toisin päin on sama tilanne, jos otan hyvässä valossa kännykällä kesystä tintistä kuvan 15 sentin päästä...

Minä pidän Spegen kaltaisesta huulen heittäjästä keskustelupalstoilla. Jos on tarjota vain yksi vitsi, mitä toistaa vuodesta toiseen, saattavat palstan muut vakituiset pitkästyä kuitenkin. Ja jos itse kirjoittaa tuolla tyylillä, kannattaa varautua kestämään sitä nälvimistä...

Se, mitä itse kukin uhraa kalustoonsa, on taas jokaisen oma asia. Meiltäkin kaadettiin pihasta autokatoksen tieltä 2 mäntyä. Ja samana vuonna ostin uuden kameran. Noita mäntyjä ei tosin sahuri hakenut ees ilmaiseksi, ja jouduin tekemään ne takkapuiksi rätisemmään...

Ugh, tuli kirjotetuks...

JL
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Kappas vaan, katsoin kuvaa ensimmäisen kerran duuni-läppäriltä sen enempää keskittymättä ja nyt oli pakko avata kuva oman Mac/Eizo yhdistelmän syväluotaavan analyyttiseen syleilyyn ja kas, melkomoisen tuhnu-foton oletkin Spege dc-netin kansalaisten iloksi näytille asettanut, jos teknisesti aletaan analysoimaan.
Siltikin kuva on mainio, mutta jotta kalusto joka antaa tuollaisen lopputuloksen, pitäisi antaa se kuuluisa onnen tunne, niin kovinpa mennään ankeilla leveleillä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

habannaama kirjoitti:...jotta kalusto joka antaa tuollaisen lopputuloksen, pitäisi antaa se kuuluisa onnen tunne, niin kovinpa mennään ankeilla leveleillä.
Tästä minä en ole samaa, tai yleensä mitään mieltä. Kuten kirjoitin, minä, tai kukaan muukaan spegen tinttikarakuvan katsoja, emme voi tietää niitä olosuhteita, missä spege on kuvansa laukonut. Minun ei sinällään tarvitse epäillä spegen omaa arviota, hänellä on varmasti tuhat kertaa enemmän kokemusta valokuvaajana kuin minulla, ja kokemusta erilaisesta kalustosta. Hyvinkin voi olla, että tuo kyseinen kuva on niissä olosuhteissa otettuna loistava näyte nikonin kyvyistä. Mutta meille, jotka katsomme lopputulosta sellaisena kuin se näkyy, se ei ole teknisesti kunnollinen kuva, eikä muutu sellaiseksi, vaikka siitä kirjoittaisi kirjan. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että ehdottomasti tuollainen kuva on julkaisemisen arvoinen, olisi, vaikka olisi vielä tuplasti tuhnumpi! Kuva on puhutteleva, hauska, vaikuttava ja harvinainen!

JL
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Kyllä nämä 2 viimesintä kuvaa hakkaa edeltävät mennen tullen👍👍
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

habannaama kirjoitti:Kappas vaan, katsoin kuvaa ensimmäisen kerran duuni-läppäriltä sen enempää keskittymättä ja nyt oli pakko avata kuva oman Mac/Eizo yhdistelmän syväluotaavan analyyttiseen syleilyyn ja kas, melkomoisen tuhnu-foton oletkin Spege dc-netin kansalaisten iloksi näytille asettanut, jos teknisesti aletaan analysoimaan.
Siltikin kuva on mainio, mutta jotta kalusto joka antaa tuollaisen lopputuloksen, pitäisi antaa se kuuluisa onnen tunne, niin kovinpa mennään ankeilla leveleillä.
Olen myöntänyt tässä ketjussa jo aikaisemmin, ettei tuon kuvan tekninen laatu ole huippua. Mutta yritä nyt hyvä hapannaama ymmärtää, että kuva on otettu kaukaa, vähässä valossa ja vielä leveän joen vesihöyryn läpi. Käsittelemätön RAW-kuva näytti niin ankealta, etten alun perin aikonut julkaista tätä ollenkaan, tuntien tiettyjen DC.netin sankarien taipumuksen pikselirunkkaukseen.

Joka tapauksessa oli suuri onni, että minulla oli tätä kuvaa ottaessani Nikon D500 ja 200-500 Nikkor-huippuyhdistelmä käytössäni. Nimittäin jos tuon kuvan olisi ottanut millä tahansa Canonin kameralla ja objektiivilla, kuvasta olisi tullut sellainen tuhnusuttu, että ette erottaisi kuvasta, mitkä linnut ovat koskikaroja ja mitkä talitiaisia! Saattaisitte jopa luulla, että kaikki neljä lintua ovat variksia! 😉
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Viesti Kirjoittaja habannaama »

spege kirjoitti:
habannaama kirjoitti:Kappas vaan, katsoin kuvaa ensimmäisen kerran duuni-läppäriltä sen enempää keskittymättä ja nyt oli pakko avata kuva oman Mac/Eizo yhdistelmän syväluotaavan analyyttiseen syleilyyn ja kas, melkomoisen tuhnu-foton oletkin Spege dc-netin kansalaisten iloksi näytille asettanut, jos teknisesti aletaan analysoimaan.
Siltikin kuva on mainio, mutta jotta kalusto joka antaa tuollaisen lopputuloksen, pitäisi antaa se kuuluisa onnen tunne, niin kovinpa mennään ankeilla leveleillä.
Olen myöntänyt tässä ketjussa jo aikaisemmin, ettei tuon kuvan tekninen laatu ole huippua. Mutta yritä nyt hyvä hapannaama ymmärtää, että kuva on otettu kaukaa, vähässä valossa ja vielä leveän joen vesihöyryn läpi. Käsittelemätön RAW-kuva näytti niin ankealta, etten alun perin aikonut julkaista tätä ollenkaan, tuntien tiettyjen DC.netin sankarien taipumuksen pikselirunkkaukseen.

Joka tapauksessa oli suuri onni, että minulla oli tätä kuvaa ottaessani Nikon D500 ja 200-500 Nikkor-huippuyhdistelmä käytössäni. Nimittäin jos tuon kuvan olisi ottanut millä tahansa Canonin kameralla ja objektiivilla, kuvasta olisi tullut sellainen tuhnusuttu, että ette erottaisi kuvasta, mitkä linnut ovat koskikaroja ja mitkä talitiaisia! Saattaisitte jopa luulla, että kaikki neljä lintua ovat variksia! 😉
Hyvä pointti 😉👍
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Vastaa Viestiin