Bridge over Hassel

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Bridge over Hassel

Viesti Kirjoittaja hassel »

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Alkoipas tiistaipäivä mainiolla kuvaparilla.

Kuvakulmat on valittu hyvin. Ne abstrahoivat kohteen ja korostavat niiden geometrisyyttä. Tekstuurit, viivat, muodot, materiaalit ja tonaalisuus rakentavat loputtomasti katsottavaa.

Alempaa kuvaa katsoessani ihmettelen konstruktion moniosaisuutta; mitä on tarvittu tuon kokonaisuuden rakentamiseen, ja kuitenkin kävelemme vastaavien ohi joka päivä suomatta niille katsettakaan. Tavanomaista, teollista, rumaa, kenties ajattelemme.

Valokuvaaja näkee toisin; sen, mikä on piilossa katseilta, vaikka esillä kaikkien nähtävissä.

Tällainen valokuva kiehtoo minua loputtomasti ei ainoastaan selkeyden ja geometrisyyden takia. Näissäkin on läsnä myös vahva narratiivi.
Sapere aude.
---
flickr
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Ykkönen revontulineen (?) on mun mieleen, siinä jää väkisinkin miettimään mikä toi mökki tuolla sillalla on ja mihin sitä on tarvittu.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

Minä kiitän kommentoinnista.
Orastavaa revontulta pukkas, mutta pilvet peittivät sen samantien.
Väliaikainen jalusta heilui vienossa tuulen vireessä kuin heinämies pellolla, joten kuvien tarkkuus on huono.
Koppi liittyy johonkin sillan kääntösydeemin, ratas ja putki menee sisälle, jos joku tietää niin kertokoon..
Vastaa Viestiin