Nikon D760

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
emis
Viestit: 119
Liittynyt: Heinä 22, 2010 11 : 07

Viesti Kirjoittaja emis »

Onhan nämä runkojen hinnat karannut hieman käsistä. Kuukausi sitten päivitin rungon, nyt ostin samalla hintaa 3350kg traktorin, jonka hinta tulee tod näk pysymään seuraavat 10v.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mjuhani
Viestit: 394
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

Olen varma, että näillä foorumeilla ei ole yhtään kuvaajaa, jonka kuvien laatu tai hyvyys jää kiinni siitä, ettei ole käytössä sitä Nikonin uusinta mallia, vaan pitää mennä vuoden parin tai vaikkapa kolmen vuoden takaisella mallilla.

Totta puhuakseni epäilen, että täällä ei ole ylipäätään kovin montaa kuvaajaa, joka on vaikkapa julkaissut kirjan tai pitänyt omia näyttelyitä.

Luulenpa, että suurin osa täällä jauhaa *sensuroitu* kameroista ja objektiiveista ilman että on koskaan kuvannut ko laitteilla tai aikoo koskaan niillä kuvatakaan.

No, kukin harrastaa tavallaan ja haluamiaan asioita.
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Sullahan se mielenkiintoinen näkemys on. Pistäpä mallia kirjasta ja näyttelystä niin käydään katsomassa.

Kirjoitteluista päätellen rahaa on yltä kyllin uusimpiin Nikoneihin ja putkiin joten nyt olisi näytön paikka. Ja uuden vuoden kunniaksi haastan kuvaamaan tykkylumipuita Kuusamoon niin otetaan pieni kisa - mä otan tommosen Pen EP-1:n kittipaskalla ja yhdellä akulla mukaan.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

mjuhani kirjoitti:Olen varma

No, kukin harrastaa tavallaan ja haluamiaan asioita.
Niin se menee, jotkut on katkeria ja kännissä jouluna, ja jotkut ei.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
jka71
Viestit: 2022
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Valokuvaus on hassu harrastus, että sillä oletetaan hyötyvän muutenkin kuin harrastus mielessä.
Harrastus on harrastus. Ja työ on työ. No joo tarkemmin on tullu rajattua työ. Iltatöitä en tee vaikka kyselijöitä olis ollu kattoremonteista vessan lattian liippauksiin, mutta yhden tai kaks kuvaa oon myyny :)

Ja aiheeseen. Jos kuvaisin Nikonilla niin varmaankin tämänkin rungon testaisin jossain vaiheessa ;)
PeCa
Viestit: 213
Liittynyt: Tammi 09, 2011 17 : 16

Viesti Kirjoittaja PeCa »

mjuhani kirjoitti:Olen varma, että näillä foorumeilla ei ole yhtään kuvaajaa, jonka kuvien laatu tai hyvyys jää kiinni siitä, ettei ole käytössä sitä Nikonin uusinta mallia, vaan pitää mennä vuoden parin tai vaikkapa kolmen vuoden takaisella mallilla.
Viime Jouluna mun Nikoni oli ihan uusi ja kuvat onnistu oman mitta-asteikkoni mukaan hemmetin hyvin. Tänä Jouluna kyseinen Nikoni oli sen vuoden vanha, vähän reilukin. Ja eipä onnistunut kuvat sitten yhtään. No joo, eihän se tietty tuosta kameran iästä ole kiinni, mutta täällä on nyt itsetutkiskelu menossa. Argh.
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

mjuhani kirjoitti:Olen varma, että näillä foorumeilla ei ole yhtään kuvaajaa, jonka kuvien laatu tai hyvyys jää kiinni siitä, ettei ole käytössä sitä Nikonin uusinta mallia, vaan pitää mennä vuoden parin tai vaikkapa kolmen vuoden takaisella mallilla.

Totta puhuakseni epäilen, että täällä ei ole ylipäätään kovin montaa kuvaajaa, joka on vaikkapa julkaissut kirjan tai pitänyt omia näyttelyitä.

Luulenpa, että suurin osa täällä jauhaa *sensuroitu* kameroista ja objektiiveista ilman että on koskaan kuvannut ko laitteilla tai aikoo koskaan niillä kuvatakaan.

No, kukin harrastaa tavallaan ja haluamiaan asioita.
En pidä kovinkaan vaarallisena ilmiönä tätä kalustoharrastusta. Jokainen tekee sitä oman intressinsä ja varallisuutensa mukaan. Muusikot ovat varmaan vieläkin "pahempia" kalustorunk*.
Täyskennonikonilla kuvasinh useamman vuoden, mutta nyt on myyty ja vaihdettu kevyempään Fujifilmin kalustoon. Jotenkin vaan tuntuu jo tällä iällä, että on mukavampaa kantaa kevyempää kalustoa mukanaan. Ei se sen kummallisempaa ole. Kuvien laadussa nyt en ole suurtakaan eroa huomannut.
Kahden viime vuoden aikana olen muuten myynyt näyttelystä pariin taidemuseoon kaksi sarjaa kännykällä otettuja kuvia. Ihan vaan, että ei se väline aina...

Kapa
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

kapama-7 kirjoitti:
mjuhani kirjoitti:Olen varma, että näillä foorumeilla ei ole yhtään kuvaajaa, jonka kuvien laatu tai hyvyys jää kiinni siitä, ettei ole käytössä sitä Nikonin uusinta mallia, vaan pitää mennä vuoden parin tai vaikkapa kolmen vuoden takaisella mallilla.

Totta puhuakseni epäilen, että täällä ei ole ylipäätään kovin montaa kuvaajaa, joka on vaikkapa julkaissut kirjan tai pitänyt omia näyttelyitä.

Luulenpa, että suurin osa täällä jauhaa *sensuroitu* kameroista ja objektiiveista ilman että on koskaan kuvannut ko laitteilla tai aikoo koskaan niillä kuvatakaan.

No, kukin harrastaa tavallaan ja haluamiaan asioita.
En pidä kovinkaan vaarallisena ilmiönä tätä kalustoharrastusta. Jokainen tekee sitä oman intressinsä ja varallisuutensa mukaan. Muusikot ovat varmaan vieläkin "pahempia" kalustorunk*.
Täyskennonikonilla kuvasinh useamman vuoden, mutta nyt on myyty ja vaihdettu kevyempään Fujifilmin kalustoon. Jotenkin vaan tuntuu jo tällä iällä, että on mukavampaa kantaa kevyempää kalustoa mukanaan. Ei se sen kummallisempaa ole. Kuvien laadussa nyt en ole suurtakaan eroa huomannut.
Kahden viime vuoden aikana olen muuten myynyt näyttelystä pariin taidemuseoon kaksi sarjaa kännykällä otettuja kuvia. Ihan vaan, että ei se väline aina...

Kapa
Itsellänikin on houkuttanut vastaava veto, mutta toistaiseksi ei vain ole löytynyt peilittömistä vastinetta Nikonin peilikameralle. m43 on suoraan sanottuna ollut pettymys, mutta kyllä tuota kakkos/kolmos kamerana pitää. Fujikaan ei herätä 100% luottamusta, ei ainakaan jos kyse olisi ainoasta järjestelmästä, vaikka sen sanotaankin parantaneen jokaisessa uudessa mallissa. Ja tietysti se Sony - uusimpien mallien ja parempien objektiivien hinnoittelu on vain aika järjetön, näin etenkin kun ottaa huomioon, että kyse on "Sonysta".

Saattaa olla, että järjestelmän kyytiin kannattaa hypätä vasta sitten kun se on niin valmis, ettei uuden mallin parannus edelliseen nähden ole enää kuin inkrementaalinen. Tuo antaa tiettyä rauhaa kalustomaniaan. CaNikonin piirissä ollaan oltu tässä tilanteessa jo aika pitkään. Se tuo tiettyä rauhaa ja varmuutta.
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Tämä nyt meni aika tavalla sivuraiteille, mutta menköön. Muutaman vanhan käsitarkenteisen Nikkorin jätin, ja käytän niitä sovitteen kanssa. Lisäksi pari bokeh-hirmua Heliosta. Fujin omia on 5 kappaletta, joita pidän laadukkaina ja riittävinä omiin tarpeisiini. X_E1 kakkosrunkona ja X-Pro2 ykkösenä. Koskaan ei filmiaikana ollut rahaa Leicaan, joten nyt on sitten tuo X-Pro2 korvikkeena. Olen siihen mieltynyt. Kuvasin sillä viime kesänä mm. Imatran ajoissa 300/4,5 käsitarkenteisella Nikkorilla pärinäpoikia. Sain jopa useita oikein tarkennettuja ja teräviä ;)
Se mitä normaalisti kuvaan ei tarvitse viimeisen päälle olevaa automaattitarkennusta liikkuvan kohteeseen. Vaan jokainen tekee omat valintansa. Tuo uusi tuleva Nikon voi olla kova peli nikonistille.

Kapa
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

mjuhani kirjoitti:Totta puhuakseni epäilen, että täällä ei ole ylipäätään kovin montaa kuvaajaa, joka on vaikkapa julkaissut kirjan tai pitänyt omia näyttelyitä.
Eihän tuo vielä mitään. Jos luulet, että meikäläisen syntilista on noin lyhyt, isket kirveesi kiveen. Olen mm. ajanut helmiä sialle-hintaluokan maastopyörällä ihan huvin vuoksi, vaikka en ole koskaan voittanut yhtään virallista kisaa (en edes osallistunut) ja harrastanut hyönteisiä ja hankkinut hyllymetreittäin kirjallisuutta, vaikka en ole koskaan kuvannut tieteelle uutta lajia
Luulenpa, että suurin osa täällä jauhaa *sensuroitu* kameroista ja objektiiveista ilman että on koskaan kuvannut ko laitteilla tai aikoo koskaan niillä kuvatakaan.
Kyllä minä otin kerran yhden kuvan, kun vertaltiin miltä ISO12800 kohina ilman kennon valotusta näyttää. Ensi vuoden taiteelliseen suunnitelmaan kuuluu ensimmäinen valotettu kuva. Minun pitää vain muurata pätkä tiiliseinää 1/100 millin tarkkuudella ennen kun voin alkaa kuvata sitä. Ajatelkaa mikä tappio se olisi, jos paiskaisin objektiivin geometriavirheisenä seinään vain siksi, että joku kohelo on muurannut miten sattuu.
No, kukin harrastaa tavallaan ja haluamiaan asioita.
Vastustan tuollaista leväperäisyyttä. Kaikkien pitää harrastaa virallisesti hyväksyttyä harrastusta virallisesti hyväksytyllä tavalla.
Hannu
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

hkoskenv kirjoitti:Eihän tuo vielä mitään. Jos luulet, että meikäläisen syntilista on noin lyhyt, isket kirveesi kiveen. Olen mm. ajanut helmiä sialle-hintaluokan maastopyörällä ihan huvin vuoksi, vaikka en ole koskaan voittanut yhtään virallista kisaa (en edes osallistunut)
Jos minä jaan pyöräilyyn käyttämäni EURot ajetuilla kilometreillä, halvemmaksi olisi tullut ajaa taksilla. Tosin nykyinen kahden tonnin cyclokrossari alkaa uhkaavasti lähetymään 1:1 suhdetta. Mutta tuota erhettä paikkaa ostamani cännärin täysjousto, josta maksoin muistaakseni 900 EUR, rakensin sitä yli tonnilla, ehkä puolellatoista. Ajoin n. 100 km ja myin kolmellasataa. Kuntoilun hinnaksi tuli siis parikymppiä per kilometri.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
TiRy
Viestit: 1512
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

mremonen kirjoitti:
hkoskenv kirjoitti:Eihän tuo vielä mitään. Jos luulet, että meikäläisen syntilista on noin lyhyt, isket kirveesi kiveen. Olen mm. ajanut helmiä sialle-hintaluokan maastopyörällä ihan huvin vuoksi, vaikka en ole koskaan voittanut yhtään virallista kisaa (en edes osallistunut)
Jos minä jaan pyöräilyyn käyttämäni EURot ajetuilla kilometreillä, halvemmaksi olisi tullut ajaa taksilla. Tosin nykyinen kahden tonnin cyclokrossari alkaa uhkaavasti lähetymään 1:1 suhdetta. Mutta tuota erhettä paikkaa ostamani cännärin täysjousto, josta maksoin muistaakseni 900 EUR, rakensin sitä yli tonnilla, ehkä puolellatoista. Ajoin n. 100 km ja myin kolmellasataa. Kuntoilun hinnaksi tuli siis parikymppiä per kilometri.
Joku autoharrastelija/vuoden välein vaihtaja voisi tulla kanssa jakamaan tänne tuntojaan, niin saisi lisää oikeutusta oman harrastuksen hankintoihin ;D

On se kuvaaminen halpa harrastus kaikki tyynni.
Ohiampuja
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 04, 2005 11 : 13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

mremonen kirjoitti:Jos minä jaan pyöräilyyn käyttämäni EURot ajetuilla kilometreillä, halvemmaksi olisi tullut ajaa taksilla.
Joopa joo. Tällä foorumilla taitaa olla muitakin Fillarifoorumin jäseniä.
Nikonien kanniskelua metsässä vuodesta -91 lähtien.
Ohiampuja
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 04, 2005 11 : 13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

mjuhani kirjoitti:Luulenpa, että suurin osa täällä jauhaa *sensuroitu* kameroista ja objektiiveista ilman että on koskaan kuvannut ko laitteilla tai aikoo koskaan niillä kuvatakaan.
Tunnustan, tuskin tulen koskaan omistamaan FF Nikonia, mutta tykkään seurata tekniikan kehitystä ja sen ympärillä käytävää keskustelua. :)
Nikonien kanniskelua metsässä vuodesta -91 lähtien.
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Viesti Kirjoittaja zone6 »

mremonen kirjoitti:D700 -> D800 siirtymä oli vielä varsin perusteltu, siinä kuitenkin resoluutio kolminkertaistui kuvanlaadun vähintään pysyessä samana. Myös tekninen laatu oli aika lailla sama. Sen sijaan jo D800 -> D810 siirtymä oli enemmän hifistelyä, etenkin jos oli siirtymässä Eemelistä. Siinä ei varmasti lopputuloksessa eroa näy. D810 -> D820 siirtymä jollain neljän tonnin runkohinnalla tuskin tuo mitään uutta ja mullistavaa ainakaan tuolla rahalla.
D800:n liveview oli niin onneton, että kiinnostus ko. kameraan lopahti saman tien. Valitsin mieluummin toimivan takanäytön vaikka se tarkoitti alempaa resoluutiota kennolla ja heikompaa dynamiikkaa.

D810 korjaa tämän ja muutaman muun puutteen hyvin. Se on sitä, mitä D800:n olisi pitänyt olla.

D800:n sokkona ostaneista moni varmaan haikailee D810:n perään, mutta onhan päivitys kallis.
Zone VI
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

zone6 kirjoitti:
mremonen kirjoitti:D700 -> D800 siirtymä oli vielä varsin perusteltu, siinä kuitenkin resoluutio kolminkertaistui kuvanlaadun vähintään pysyessä samana. Myös tekninen laatu oli aika lailla sama. Sen sijaan jo D800 -> D810 siirtymä oli enemmän hifistelyä, etenkin jos oli siirtymässä Eemelistä. Siinä ei varmasti lopputuloksessa eroa näy. D810 -> D820 siirtymä jollain neljän tonnin runkohinnalla tuskin tuo mitään uutta ja mullistavaa ainakaan tuolla rahalla.
D800:n liveview oli niin onneton, että kiinnostus ko. kameraan lopahti saman tien. Valitsin mieluummin toimivan takanäytön vaikka se tarkoitti alempaa resoluutiota kennolla ja heikompaa dynamiikkaa.

D810 korjaa tämän ja muutaman muun puutteen hyvin. Se on sitä, mitä D800:n olisi pitänyt olla.

D800:n sokkona ostaneista moni varmaan haikailee D810:n perään, mutta onhan päivitys kallis.
Voi olla, että Nikonilta ei enää koskaan tule D810 parempaa kameraa.
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

zone6 kirjoitti:D800:n liveview oli niin onneton, että kiinnostus ko. kameraan lopahti saman tien. Valitsin mieluummin toimivan takanäytön vaikka se tarkoitti alempaa resoluutiota kennolla ja heikompaa dynamiikkaa.

D810 korjaa tämän ja muutaman muun puutteen hyvin. Se on sitä, mitä D800:n olisi pitänyt olla.
Näinhän se toki voi olla. Tosin itse olen livevjuulla kuvannut ehkä viisi kertaa. Niihin tarpeisiin molemmat (D800E ja D810) ovat tarjonneet samanlaisen käyttäjäkokemuksen.

Mutta voidaan myös ajatella, että D800 oli v1.0 ja D810 on sitten se v2.0, joten siinä mielessä ehkä sen kasisatasen olisi voinut skipata. Näkeehän tämän Sonylläkin: eka versio on aina testirigi ja sitten tulee se varsinainen, mitä sen ykkösversion olisi pitänyt olla.

Nähtäväksi jää, onko D820 (tjsp) v1.0 vai v3.0. Ja mikä tämä kuviteltu D760 sitten on. Todennäköisesti v1.0.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
hrKuulapaa
Viestit: 213
Liittynyt: Heinä 05, 2013 20 : 24

Viesti Kirjoittaja hrKuulapaa »

Miksus kirjoitti: Voi olla, että Nikonilta ei enää koskaan tule D810 parempaa kameraa.
Niinpä, se on kaikki keksimisen arvoinen jo keksitty.

Samoin sanoivat T Fordista, että paras auto eikä parempaa tule ikinä, mutta niin vain keksivät nauhasoittimen ja myöhemmin vielä tupakansytyttimenkin.
Kasuaali ballistiikka- ja tähtikuvaaja.
www.kuulapaa.com
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

hrKuulapaa kirjoitti: ja myöhemmin vielä tupakansytyttimenkin.

Koodi: Valitse kaikki

Jake: What's this?
Elwood: What?
Jake: This car. This stupid car. Where's the Cadillac?
[He tries the cigarette lighter, finds it doesn't work, and throws it out the window.]
Jake: The Caddy, where's the Caddy?
Elwood: The what?
Jake: The Cadillac we used to have. The Bluesmobile.
Elwood: I traded it.
Jake: You traded the Bluesmobile for this?
Elwood: No, for a microphone.
Jake: A microphone? Okay, I can see that. But what the hell is this?
Elwood:This was a bargain. I picked it up at the Mount Prospect City police auction last spring. It's an old Mount Prospect police car. They were practically giving them away.
Jake: Well, thank you, pal. The day I get out of prison, my own brother picks me up in a police car.
[Fog horn and warning bell sounds.]
Elwood: You don't like it?
Jake: No, I don't like it.
[Elwood jumps the car over an opening drawbridge.]
Jake: Car's got a lot of pickup.
Elwood: It's got a cop motor, a four hundred and forty cubic inch plant. It's got cop tires, cop suspensions, cop shocks. It's a model made before catalytic converters, so it'll run good on regular gas. What do you say? Is it the new Bluesmobile or what?
[Jake lights a cigarette using his own lighter.]
Jake: Fix the cigarette lighter.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Vastaa Viestiin