Pykältävä MF? Tamron SP 60mm

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
tparssin
Viestit: 37
Liittynyt: Tammi 21, 2016 10 : 53

Pykältävä MF? Tamron SP 60mm

Viesti Kirjoittaja tparssin »

Hankin sian säkissä ihan hyvään hintaan. Mutta manuaalitarkennuksessa tämän Tamronin tarkennusrenkaassa on säännöllisin välein pieni tuntuva pykällys. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja kannattaakohan tätä huollattaa? Autofocus toimii, ei pykällä eikä ole outoja ääniä, eli epätasainen pyörintä on vain manuaalifocusrenkaassa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tparssin
Viestit: 37
Liittynyt: Tammi 21, 2016 10 : 53

Viesti Kirjoittaja tparssin »

itse itselleni vastaten ja tiedoksi jos on vastaavia ongelmia, kysyin ammattikorjaajalta ja todennäköisesti jotain roskaa on päässyt tarkennusrenkaan mekaniikkaan. Puhdistuksen hinta-arvio 100€ joka on puolet siitä mitä maksoin tästä käytettynä. Ehkäpä se on pidemmän päälle hintansa arvoinen toimenpide.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

tparssin kirjoitti:itse itselleni vastaten ja tiedoksi jos on vastaavia ongelmia, kysyin ammattikorjaajalta ja todennäköisesti jotain roskaa on päässyt tarkennusrenkaan mekaniikkaan. Puhdistuksen hinta-arvio 100€ joka on puolet siitä mitä maksoin tästä käytettynä. Ehkäpä se on pidemmän päälle hintansa arvoinen toimenpide.
Missä asut, voin tehdä ton homman sulle vaikka joululahjaksi.. ei oo todellakaan iso juttu :) Mun EF 20-35 2.8L, ikivanha zoomi, siinä niitä pykällyksiä vasta olikin. putsaamalla tosiaan korjaantui uudenveroiseksi.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
talonherra
Viestit: 1339
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Oot Sinä Tonskulus asiallinen kaveri👍. Tuommosta avuliaisuutta nykypäivänä vähän näkee👍. 😊. Oikeaa Joulumieltä. Hyvää Joulua näin etukäteen jo Sinulle ja muillekkin palstan lukijoille.
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
tparssin
Viestit: 37
Liittynyt: Tammi 21, 2016 10 : 53

Viesti Kirjoittaja tparssin »

tonskulus kirjoitti: Missä asut, voin tehdä ton homman sulle vaikka joululahjaksi.. ei oo todellakaan iso juttu :) Mun EF 20-35 2.8L, ikivanha zoomi, siinä niitä pykällyksiä vasta olikin. putsaamalla tosiaan korjaantui uudenveroiseksi.
Todella hieno ele tonskulus :) Tosin allekirjoituksestasi päätellen ei ihan naapurissa asuta jos olet Etelä-Karjalassa ja minä taas Helsingissä.

Sen verran otin selvää aiheesta, että puhdistus ei onnistu uloimman linssin puolelta purkaen, vaan objektiivi on purettava aika atomeiksi bajonetin puolelta ennen kuin pääsee käsiksi fokusrenkaan alle. Toki kun tietää mitä tekee niin ehkä se ei ole niin iso homma mutta itse en sitten uskaltanut ruveta purkuhommiin.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

tparssin kirjoitti:
tonskulus kirjoitti: Missä asut, voin tehdä ton homman sulle vaikka joululahjaksi.. ei oo todellakaan iso juttu :) Mun EF 20-35 2.8L, ikivanha zoomi, siinä niitä pykällyksiä vasta olikin. putsaamalla tosiaan korjaantui uudenveroiseksi.
Todella hieno ele tonskulus :) Tosin allekirjoituksestasi päätellen ei ihan naapurissa asuta jos olet Etelä-Karjalassa ja minä taas Helsingissä.

Sen verran otin selvää aiheesta, että puhdistus ei onnistu uloimman linssin puolelta purkaen, vaan objektiivi on purettava aika atomeiksi bajonetin puolelta ennen kuin pääsee käsiksi fokusrenkaan alle. Toki kun tietää mitä tekee niin ehkä se ei ole niin iso homma mutta itse en sitten uskaltanut ruveta purkuhommiin.
Kyl joo bajonetin puolelta se puretaan.
Ei tosiaan oikeen ole kulkua pk seudullekaan, jos haluat postitella sitä niin käyhän sekin.. vaikka joulu nyt jo menikin. :)
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
spege
Viestit: 11297
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

talonherra kirjoitti:Oot Sinä Tonskulus asiallinen kaveri👍. Tuommosta avuliaisuutta nykypäivänä vähän näkee👍. 😊. Oikeaa Joulumieltä. Hyvää Joulua näin etukäteen jo Sinulle ja muillekkin palstan lukijoille.
Tonskulus on tosiaan hieno mies. Itse asiassa kun päätin hankkia maailman parhaan luontokuvauskameran, Nikon D500:n, niin taka-ajatuksena minulla oli siinä sellainen haave, että tekisin D500:lla tonskulukseen vaikutuksen ja voisimme lähteä tulevana kesänä aamu-usvassa kahdestaan romanttiselle luonnonvalokuvausretkelle! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Vastaa Viestiin