Ehdottakaapa telezoomia

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Ehdottakaapa telezoomia

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Innostuin tuossa kun kovasti kehuttiin tuota Tamronin Adaptall 80-210 linssiä. Vielä enemmän innostuin kun näin sen hinnan. Semmoseen saattais just venyäkin. Mulla se tulis oikeastaan yhteen ainoaan käyttöön. Näitä tämmösiä tässä käytettyjä vesivideoita diggailen kuvata:

https://www.youtube.com/watch?v=9TmMUKdOXy0

Kriteerit mulla oikeastaan olis halpa hinta, yltäis 200-300 paikkeille, kontrastikas eikä sais hirveesti valua alaviistoon kuvatessa. Pyrstöllä ei niin hirveetä väliä oo ku sonyn nenille tulee kuitenkin.

Ekana toki tuo Tamron. Onks se kontrastikas ja valuuks se?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Tämä on hyvä tietolähde Tamron adaptall laseille:

http://www.adaptall-2.com/

Eli on paljon malleja.

Minulla ollut useita noista, mutta tämä mistä viimeksi puhuttiin:

http://www.adaptall-2.com/lenses/103A.html

Muistaakseni sen ei pitäisi valua, mutta en pääse nyt just kokeilemaan sitä.

Manuaalifokustuntuma näissä on aivan älyttömän hyvä.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Canon 70-200/4 IS. Ei voi mennä metsään, terävä kuin mikä ja hintakin kohdallaan.
Kipe
Viestit: 944
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 52
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehdottakaapa telezoomia

Viesti Kirjoittaja Kipe »

nsamppa kirjoitti:Näitä tämmösiä tässä käytettyjä vesivideoita diggailen kuvata
Mihin sinä muka tarvitset uutta linssiä? Paras zoomi Sonyyn on Sony FE PZ 28-135. Minulla on sellainen ja a7s, mutta tällaisesta en edes osannut nähdä unta :C
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tattikset arska. Pitää noi tsekkaa. Tossa meinaan kun nopsaan tsekkailin niin niitä Tamroneita tuntu olevan pikkasen enemmän ku alkuun kelasin.

Mafferille kans tattikset ehdotuksesta. Tossa vaan IS ja autofokus turhaan mulle. Ja oikeastaan ajattelin tästä selvitä kympeillä, enkä satasilla. Esikoinen tulossa ja lisäksi Leicakuume päällä niin roposet tiukassa =)

Kipelle taas tattikset vinkistä, mut liian lyhkänen mun tarpeisiin nyt tällä haavaa.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

nsamppa kirjoitti:Tattikset arska. Pitää noi tsekkaa. Tossa meinaan kun nopsaan tsekkailin niin niitä Tamroneita tuntu olevan pikkasen enemmän ku alkuun kelasin.

Mafferille kans tattikset ehdotuksesta. Tossa vaan IS ja autofokus turhaan mulle. Ja oikeastaan ajattelin tästä selvitä kympeillä, enkä satasilla. Esikoinen tulossa ja lisäksi Leicakuume päällä niin roposet tiukassa =)

Kipelle taas tattikset vinkistä, mut liian lyhkänen mun tarpeisiin nyt tällä haavaa.
voe hyve samppa sentäs!!! Unohda se leica suosiolla, ja satsaa vaan rauhassa sonyn objektiiveihin. et saa yhtään mitään lisää leican kanssa, korkeintaan mielikuvitusfiilistelyä, ei kantssi pettää itseään. sulla nuorta kaveria kotona, uutta elämää, vähän niinkus sony näissä kamera hommissa. älä ny hurahda johonkin menneen maailman muumioihin.!! sonyn kansa on teheny niin hyvää duunia, ettei kannata vaihdeilla työkaluja ainakaan.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Heh. Kerran kun sitä on päässy Leican makuun niin se on hyvän pitkälti menoa se. Niissä kun on niin paljon hyviä puolia. Ensimmäinen olkoon se että siinä voi aina olla varma että ne kyllä hoitaa hommansa. Keveys on huomattavasti eduksi kun kamera-ajoja haluaa tehdä. Vielä haluais ehkä mainita yhtenä isoimpana eduista on se että ne kun on niin pieniä niin haastatteluja tehdessä psykologinen vaikutus on aika suuri. Sitä monesti haastateltavat melkein naureskelevat niille ja sitä on aika vaikea korvata millään.

Ennenkaikkea nostaisin esiin kuitenkin tuon mainitsemasi mielikuvitusfiilistelyn. Fiilisjuttujahan nää aika pitkälti on ja jos sitä noilla saa paremman fiiliksen niin on sekin jo aika iso arvo itsessään. Eikö juu?
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kun sulla on Sonyssa vakaaja niin ei tuo 70-200/4 non-IS canon huono ole sekään. Melkein puolet halvempi kuin IS ja reilusti halvempi kuin Sony 70-200/4.
Vastaa Viestiin