Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Re: Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Viesti Kirjoittaja hassel »

Ohiampuja kirjoitti:
Eli mitä kuvaaminen teille merkitsee?
Ei mitään.
Yksi paha tapa muiden joukossa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
AkuM
Viestit: 491
Liittynyt: Elo 20, 2004 19 : 57
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Viesti Kirjoittaja AkuM »

Harrastus. Kuvaan vähän kaikkea vastaan tulevaa. Eniten kuvaan reissuilla ja tietenkin satunnaisissa "kissanristiäisissä".
Kuvia on tullut digiaikana ottua keskimäärin 5000 per vuosi.
Vaimolle olen todennut omaavani "valokuvamuistin".
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Itseilmaisu, luovuus, ympäristö, kerronta, tiede, taide, vuorovaikutus.

Muiden muassa näistä koostuu valokuvauksen merkitys minulle. Kokonaisuus on kuitenkin monimutkaisempi ja yksilöllinen niin minulle, kuin varmasti jokaiselle.
Sapere aude.
---
flickr
Valto.
Viestit: 80
Liittynyt: Marras 09, 2016 14 : 08

Viesti Kirjoittaja Valto. »

Itse olen vasta aloittelija, mutta lähinnä valokuvaus on itselle sitä että haluaa vangita sen mitä itse näkee ja näyttää sen muille. Eli esimerkiksi oma koira, metsästysmaastot jne. Kaikki mitkä itse näkee hienona ja kauniina haluaisi kuvan kautta jakaa myös muille.
mremonen
Viestit: 9250
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Viesti Kirjoittaja mremonen »

hassel kirjoitti:
Ohiampuja kirjoitti: Eli mitä kuvaaminen teille merkitsee?
Ei mitään.
Yksi paha tapa muiden joukossa.
Tää on kyl kans yks maailmankatsomus. Tupakointi, viinanjuonti ja valokuvaus. Kaikki ne vievät hautaan...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Re: Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Viesti Kirjoittaja hassel »

mremonen kirjoitti:
hassel kirjoitti:
Ohiampuja kirjoitti: Eli mitä kuvaaminen teille merkitsee?
Ei mitään.
Yksi paha tapa muiden joukossa.
Tää on kyl kans yks maailmankatsomus. Tupakointi, viinanjuonti ja valokuvaus. Kaikki ne vievät hautaan...
Ällös muuta sano.
Eräskin kuuluisa Suomalainen valokuvaaja kuvasi yksinäisyyttä ja tummia alueita, eikös kohta löytynyt narun jatkeena :(
jopisalo
Viestit: 943
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

Pari vuotta sitten aktivoin tämän nuoruuden harrastuksen, visiona upeat mikroskooppi ja maisemakuvat. Edellinen osoittautui odotettuakin hankalammaksi, kokeiluja jatketaan, maisemakuvistakaan ei tullut lainkaan sellaisia kuin foorumilaisten mestarilliset otokset. Kun selaan parin vuoden kuvia niin parhaat- joukossa on lähinnä yksityiskohtia maisemassa, ehkä siitä kehittyy mun juttu.
Matkakuvia, dokumenttina ja niinä yksityiskohtina..
Edellistalvena skannasin kaikki vanhat diat ja mv kuvat koneelle, nyt näyttää yhdeksi kuvausvisioksi tulevan samojen kohteiden käynti-
50 vuotta sitten ja nyt. Sitä sivuaa projekti kuvata suvun hautoja ja vanhoja kotitaloja-
Ehkä tämä on matkaa kadotetun nuoruuden,- tai jonkimmoisen minuuden- etsintää
Matti_JH
Viestit: 12069
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

jopisalo kirjoitti: Ehkä tämä on matkaa kadotetun nuoruuden,- tai jonkimmoisen minuuden- etsintää
Allekirjoitan.
mattimi
Viestit: 857
Liittynyt: Elo 27, 2003 16 : 14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Viesti Kirjoittaja mattimi »

hassel kirjoitti:
Ohiampuja kirjoitti:
Eli mitä kuvaaminen teille merkitsee?
Ei mitään.
Yksi paha tapa muiden joukossa.
Nyt et tainnut hassel olla rehellinen. Sinun aktiivisuutesi kertoo jotain muuta.

Mikko
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

mremonen kirjoitti:
hassel kirjoitti:
Ohiampuja kirjoitti: Eli mitä kuvaaminen teille merkitsee?
Ei mitään.
Yksi paha tapa muiden joukossa.
Tää on kyl kans yks maailmankatsomus. Tupakointi, viinanjuonti ja valokuvaus. Kaikki ne vievät hautaan...
"Life's but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage
And then is heard no more: it is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing."
-William Shakespeare, Macbeth
Sapere aude.
---
flickr
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Lähinnä työtä nykyään.
Nuorempana maalailin öljyväreillä ja joskus vähän kuvailin. Sitten tulin tärpätille yliherkäksi ja lopetin öljyvärit ja aloin kuvaamaan vakavemmin. Nyt se on sitten työtä ja on pitänyt keksiä uusia harrastuksia ja niitä on paljon mm. tuo vaistojousella ammuskelu josta haaveilet ;).
Nyt noin 20v. maalaustauon jälkeen ostin akryylivärisetin ja olen niillä vähän kokeillut...
Whig
Viestit: 828
Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00

Re: Mitä valokuvaaminen sinulle merkitsee?

Viesti Kirjoittaja Whig »

©pjm kirjoitti: Jos ei tunnu kivalta ni olkoot kalut repuissa, harrasteesta en halua pakkopaitaa itselleni.
Jep ja sama tietysti päinvastoin jos tuntuu kivalta niin otan lelut repusta =)

Kuvaaminen on kivaa => kamat repusta käyttöön
editoiminen ei ole kivaa => jätetään kuvat levylle

Kuten sanoit niin en minäkään halua harrasteesta halua pakkopaitaa itselleni.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
nsamppa
Viestit: 6432
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Mulle valokuvaaminen on oikeastaan keskustelua itseni kanssa. Sitä kun näen jonkun jutun niin kuvaan. Sitten katson sen perstöllöstä ja jos se ei oo kohdillaan nysvään sitä niin kauan että se on kohdillaan. Sillä kohdin usein hiffaan mitä yritän itselleni kertoa. Joskus taas sitä joutuu hieman pohtimaan. Joskus viesti on hyvinkin helposti selitettävissä. Joskus taas helposti tajuttavissa, mutta vaikeasti selitettävissä. Elikkä valokuvaaminen lienee mulle hyvinkin henkilökohtainen juttu.

Tästä yksi esimerkki. Tänään tuli vastaan tämmöinen. Kuvasin sen useampaan kertaan ja useammalla setillä. Sitten kun sen sain kohdilleen olin varsin huojentunut. Hieman vaikeaa taas selittää ja paraneeko se siitä yhtään jos sitä selittää vaikka kuin? Ja oikeastaan tuonkaan kuvan funktio ei sen suurempi kuin oo kuin kertoa mulle terveiset multa. Sen se onkin täyttänyt jo.

KuvaUntitled by Samppa Fjäder, on Flickr
Tapiol2003
Viestit: 2202
Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Jo 47 vuoden ajan merkittävä harrastus ja hyvin monipuolinen työ - niin kuvaamisen kuin kaupan parissa. Oma lisänsä muodostavat kamerat ja niihin sekä optiikoihin liittyvä tekniikka.
Less Is More
mjuhani
Viestit: 394
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

Vapaa, luova työ, jonka myötä olen päässyt tai joutunut upeisiin paikkoihin.
pajamar
Viestit: 41
Liittynyt: Huhti 04, 2006 15 : 22
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja pajamar »

Minulle valokuvaaminen on rentoutumista. Kuvaaminen on yhdistelmä liikkumista luonnossa, kuvaamista mitä eteen sattuu ja kuvien ihmettelyä/käsittelyä koneella. Onnistunut otos tuo hyvän mielen mutta en oikeastaan vieläkään osaa sanoa kumpi on tärkeämpi, liikunta vai kuvaaminen. Jos tuloksia haluaa pitää panostaa haluamaansa kohteeseen, niin minäkin olen joskus tehnyt mutta nykyään vain enimmäkseen naatiskelen. Kun aloitin luontokuvauksen -70-luvun lopussa kamera oli hyväksyttävä kapistus luonnossa kulkemiseen, ilman kameraa liikkuneita luontoharrastajia pidettiin ihan kahjoina, ainakin täällä pohjanmaalla. Ja hyvin on mieleen jääneet kaikki ne kamerattomien kuvausjutut tyyliin "kun olis silloin ollut kamera mukana niin olis kuule saanut HYVÄN kuvan, etkös sinä ole sitä otusta nähnyt?"
Vastaa Viestiin