Biskajanlahden rannalla

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
MKi
Viestit: 247
Liittynyt: Kesä 21, 2006 21 : 21
Paikkakunta: Pori

Biskajanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja MKi »

Gatzelugatxe

Kuva
Viimeksi muokannut MKi, Marras 28, 2016 23 : 21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisihan se kiva osata ... mutta taas kerran on tyydyttävä vain yrittämään

Blogi
Galleria
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kääkkä
Viestit: 1030
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Ompahan tyylikäs polku! Kuvakin mielenkiintonen.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Hyvä aihio, mun mielestä olet vähän jättänyt kesken jälkikäsittelyn... alhaalta tuo metalliputki pois, sävyjä ja valotusta voisi myös hieman säätää? Kuvan arvoinen tilanne kuitenkin.
--------
Aves!
TiRy
Viestit: 1512
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

Sakke_K kirjoitti:Hyvä aihio, mun mielestä olet vähän jättänyt kesken jälkikäsittelyn... alhaalta tuo metalliputki pois, sävyjä ja valotusta voisi myös hieman säätää? Kuvan arvoinen tilanne kuitenkin.
Samaa mieltä sävyjen ja valotuksen kans. Huippuvaloja inan alaspäin, ehkä vihreälle lisää saturaatiota, jolla saa parempaa kontrastia. Metalliputken kanssa EHKÄ eri mieltä. Se antaa yhden kerroksen kolmiulotteisuutta lisää, kun katsoja näkee, että siinä menee yksi taso lisää portaita.

Mukava kuva kaiken kaikkiaan, jota jäi katsomaan pitemmäksikin aikaa. Toki keskipäivän valo on vähän mööh, mutta näinhän se yleensä lomilla menee..
Jyrki Auti
Viestit: 133
Liittynyt: Joulu 21, 2005 22 : 39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki Auti »

Onko otettu kännykällä, kuvan ilme viittaisi siihen suuntaan.
http://autiotravelguide.kuvat.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/jyrki66/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony A7r2, Fe 2/28, Fe 1,8/55, Fe 1,8/85, MB-t4, M, 70-200II, 100IS, 580....
MKi
Viestit: 247
Liittynyt: Kesä 21, 2006 21 : 21
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja MKi »

Kiitos kommenteista ja ansaituista maininnoista. Kuva on tempaistu sunnuntaituristeilun yhteydessä keskellä päivää parhaassa auringossapaisteessa, ihan peilittömällä järksyllä kylläkin.
TiRy kirjoitti:Mukava kuva kaiken kaikkiaan, jota jäi katsomaan pitemmäksikin aikaa. Toki keskipäivän valo on vähän mööh, mutta näinhän se yleensä lomilla menee..
Juu, ja työreissuilla kun on tasan sunnuntaipäivä aikaa käväistä pikapikaa "lähistön" nähtävyyksillä kolleegojen kanssa.
:)
Sakke_K kirjoitti:Hyvä aihio, mun mielestä olet vähän jättänyt kesken jälkikäsittelyn... alhaalta tuo metalliputki pois, sävyjä ja valotusta voisi myös hieman säätää? Kuvan arvoinen tilanne kuitenkin.
Ei tässä nyt valon puolesta timantiksi saa tätä aihiota muutettua mitenkään. Totta on ettei tullut montaa minuuttia panostettua jälkitöihin, vaikka olisihan sitä voinut ja varmaan pitänytkin. Korkealta tuleva kova valo ja osittain varjon puolella oleva ranta on vähän huono yhdistelmä. Käsittely on tehty paint.NET:llä työ-Lenovon mahtavalta näytöltä, josta on arvottu huippuvaloja ja mustaa, kun pienellä nyökkäyksellä kuvan saa näyttämään aivan toiselta väriskaalan, -lämpötilan ja kontrastien puolesta :) Kyseistä softaa on tullut näin reissuilla silloin tällöin käytettyä, kun joskus koneeseen asennetelin gimppiin kyllästyneenä. Tämä toimii jotenkin kevyemmän ja loogisemman oloisesti (Btw. Jos joku tietää ko. softalla järkevän tavan kropata ja kiertää kuvaa niin että kuvasuhde säilyy, saa paljastaa) ;)

Mutta paikka on ehdottoman hieno, tuonne pitäisi mennä joskus "oikeaan aikaan" ihan ajatuksella ja valokuvaamismielessä, ei työkavereiden kanssa. Alla vielä pari kuvaa paikasta. On siinä joku joskus kantanut kiven jos toisenkin tämän saaren rinteille.

Kuva

Kuva

Kuva
Olisihan se kiva osata ... mutta taas kerran on tyydyttävä vain yrittämään

Blogi
Galleria
Maffer
Viestit: 21572
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Tää vois toimia mustavalkoisena tosi hyvin. Ainakin kontrastia piisaa.
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Maffer kirjoitti:Tää vois toimia mustavalkoisena tosi hyvin. Ainakin kontrastia piisaa.
+1. Ja pientä kroppia kehiin. :-)

Mielenkiintoiselta vaikuttava paikka. Tulee jostain syystä kiinanmuuri mieleen.
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Ykkönen on kyllä. Itsekin ehkä koittaisin vetää huippuvaloja hieman alas ja ehkä myös painaa mustaa alas (tosin mulla on pakonomainen tarve vetää aina mustat tukkoon).

Metalliputki sen sijaan kuuluu tuohon. Sen kun huomaa, niin sitten alkaa seurata, että mihinkäs se nyt oikein meneekään. Ja meneehän se.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Maffer
Viestit: 21572
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jep, samaa mieltä putkesta. Se tuo vähän mietiskeltävää kuvaan. Vähän kuin olisi itse siitä nojailemassa ja katselisi miten polulla jatketaan.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Maffer kirjoitti:Jep, samaa mieltä putkesta. Se tuo vähän mietiskeltävää kuvaan. Vähän kuin olisi itse siitä nojailemassa ja katselisi miten polulla jatketaan.
Mun mielestä se on edelleenkin ruma, korostuu ihan liikaa... tarina on tarina, visuaalisesti tuo on huono elementti. Ainakin itse rajaisin reilusti siitä pois, voisihan tarinan takia vähän jättää... win-win.
--------
Aves!
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Upea on paikka!

Älä vaan poista ykköskuvan kaidetta.
MKi
Viestit: 247
Liittynyt: Kesä 21, 2006 21 : 21
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja MKi »

Vähän se kaide ehkä korostuu tuossa ekassa kuvassa, varsinkin värillisessä versiossa. Mv tuntuu kyllä toimivan paremmin. Alla yritelmä. Ja kokeeksi ilman kaidetta. Jos koko tuon tumman osan kroppaa ja pitää kuvasuhteen, katkeaa polku mielestäni liiaksi reunoistaan. Toisaalta, olen ehkä vähän turhaa kuvasuhteen orja, varsinkin pystykuvissa 3:2 ei aina toimi kovin hyvin.

Kuva

Kuva
Olisihan se kiva osata ... mutta taas kerran on tyydyttävä vain yrittämään

Blogi
Galleria
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

^Samaa mieltä. Mv:ssä korostuu entisestään toi ensimmäisen kerroksen arvo; toisaalta 3:2 pystykuvassa myös omasta mielestä plääh... :-)
Vastaa Viestiin