Salamavalosetti

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
sepi68
Viestit: 12
Liittynyt: Tammi 28, 2008 19 : 08

Salamavalosetti

Viesti Kirjoittaja sepi68 »

Onkohan kukaan enää hihnalla noissa ei-brändätyissä salamavaloissa - mutta kysytään apua kuitenkin.

Kuvaan Nikonin D750:llä ja haaveissa on ollut useampi kuin yksi salama, nykyään on vaan SB-600 välillä kameran päällä nököttämässä. Kuvittelisin 3 salamaa olevan hyvä setti (lähinnä poseerausta sisätiloissa ja ulkosalla), ja salamavalot ovat helpommin liikuteltavia. Mutta niitä tuntuu olevan loputon valikoima ja ominaisuuksia on loputtomasti. Haluan helppoutta, eli TTL saisi toimia. Joskus haluan salamat pois kameran päältä, joten langaton laukaisinjärjestelmä on myös listalla.

Olen harkinnut Godoxin TT685N -settiä, mutta sitä sanotaan ohjaukseltaan sekavaksi. Godoxilta on mielessä ollut vähän kalliimpi V860IIN, joskaan en ole oikein saanut selville onko niissä mitään eroa. Triggerina olisi varmaan looginen ratkaisu X1T-N.

Toisena vaihtoehtona olen katsellut YOUGNUO YN685 -sarjaa YN622-N -triggerillä. En ole onnistunut löytämään sen suurempia eroja näistä kahdesta - onko jollain käsitystä ja kokemusta?

Nissan Di622 taitaa olla jo senverran vanhaa mallia että sen päätin jättää sivuun. Ja siten olen pomppinut muissa vastaavissa ja lähinnä saanut pääni sekaisin.

Olisin kiitollinen jos jollain olisi sanoa järjen äänellä mikä on sellainen setti että sen kanssa pärjää, ja tulee toimeen :D