samyangilta taas uusi 14-millinen (f/2.4)

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
aikaarska
Viestit: 11964
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Rockford kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Ainoa minkä se ryssii on arkkitehtuuriset linjavedot. Luonnossa niitä harvemmin esiintyy luotisuorina.
Ja LR:n profiilikorjauksella nekin on suoria sekunnissa jos tarttee.
+1

Adoben profiilikorjaukset kyllää tepsii noihin vääristymiin. Hyvin.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska
Viestit: 11964
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

niffe kirjoitti:Edellisessäkin Samyangissa terävyys ja kontrasti olivat erinomaisia, mutta ne kuvautumisvirheet ryssivät kaiken käyttökelpoisuuden.
Siinä on vaan se juju, että sitten kun optiikkavalmistajat keskittyvät geometristen vääristymien korjailuun, niin terävyys ja kontrasti kärsivät. ellei ole kysymyksessä todella hyvin suunniteltu ja tehty (kallis) laajis.
Kaikella tapaa erinomaista laajakulma-objektiivia ei ole helppo tehdä - kinossa asia vaan korostuu (vrt. pikkukennoiset).

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21559
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

niffelle löytyy 24mm TS-E ja 17mm TS-E :) En paljon Canonistina muita edes miettisi. Maisema-aukolla nuo leipoo mitä tahansa DSLR-laajista pataan.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Maffer kirjoitti:niffelle löytyy 24mm TS-E ja 17mm TS-E :) En paljon Canonistina muita edes miettisi. Maisema-aukolla nuo leipoo mitä tahansa DSLR-laajista pataan.
Täähän se olis, ts-e 17mm ollutkin jo haaveissa pitkään. Parempaa maisemalaajista saa hakea. Photozonella nää Canonin ts-e:t ovat saaneetkin 5/5 pistettä joka osa-alueella.
Mutta koska nämä ts-e:t ovat monilla budjetin ulottumattomissa, on helkkarin hyvä juttu jotta edullisempiakin kohtuu hyviä laajakulmia on tyrkyllä.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

tonskulus kirjoitti:
Maffer kirjoitti:niffelle löytyy 24mm TS-E ja 17mm TS-E :) En paljon Canonistina muita edes miettisi. Maisema-aukolla nuo leipoo mitä tahansa DSLR-laajista pataan.
Täähän se olis, ts-e 17mm ollutkin jo haaveissa pitkään. Parempaa maisemalaajista saa hakea. Photozonella nää Canonin ts-e:t ovat saaneetkin 5/5 pistettä joka osa-alueella.
Mutta koska nämä ts-e:t ovat monilla budjetin ulottumattomissa, on helkkarin hyvä juttu jotta edullisempiakin kohtuu hyviä laajakulmia on tyrkyllä.
Joo-o, ja melkeen kilon klönttejä yhdelle polttovälille + yökuvaukseen pitäis olla vielä toiset f/1.4 klöntit niin.... En jätä teletuubeja kotiin. :)
jvviita
Viestit: 471
Liittynyt: Helmi 22, 2011 12 : 03

Viesti Kirjoittaja jvviita »

tonskulus kirjoitti:
Maffer kirjoitti:niffelle löytyy 24mm TS-E ja 17mm TS-E :) En paljon Canonistina muita edes miettisi. Maisema-aukolla nuo leipoo mitä tahansa DSLR-laajista pataan.
Täähän se olis, ts-e 17mm ollutkin jo haaveissa pitkään. Parempaa maisemalaajista saa hakea. Photozonella nää Canonin ts-e:t ovat saaneetkin 5/5 pistettä joka osa-alueella.
Mutta koska nämä ts-e:t ovat monilla budjetin ulottumattomissa, on helkkarin hyvä juttu jotta edullisempiakin kohtuu hyviä laajakulmia on tyrkyllä.
Otin tässä vähän aikaa sitten tuon 17mm TS-E kokeiluun Sony A7r II kaveriksi. Ainakin kyseisellä yksilöllä oli niin vahva tarkennustason kaareutuminen keskeltä reunoille, että lopulta luovutin kun ei tiltitkään auttanut koko kuvan tarkaksi saamiseksi reunoja myöten. Kun lasin pääasiallinen käyttötarkoitus oli maisemakuvaus, en pystynyt perustelemaan tuon säilytystä pitempään kun Voigtländer 15mm f4.5 III teki tarkempaa jälkeä ja objektiivin koko on murto osa tuon koosta + menee filtterit. Jos käyttötarkoitus vaatii ahkeraa shiftausta, sitten nämä eivät tietenkään kilpaile samassa sarjassa.

Mutta voi olla että tässä Sonyn sensorin mikrolinssit ja Canonin tötterö eivät vaan tykännyt toisistaan. Itselläni ei ole natiivirungolla tuosta 17mm TS-E:stä kokemusta.
Harmitti kyllä, koska muuten todella hyvän oloinen lasi, lukuunottamatta flareherkkyyttä. :/
Maffer
Viestit: 21559
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Flareherkkyys ja kaarevuus tarkennustasossa on sonyongelma. Törmäsin niihin itsekin. Myöhemmin selvisi että metabonesiin pitää laittaa shimmejä että nurkat tulee mukaan kuvaan niinkun pitää.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

tonskulus kirjoitti:
Maffer kirjoitti:niffelle löytyy 24mm TS-E ja 17mm TS-E :) En paljon Canonistina muita edes miettisi. Maisema-aukolla nuo leipoo mitä tahansa DSLR-laajista pataan.
Täähän se olis, ts-e 17mm ollutkin jo haaveissa pitkään. Parempaa maisemalaajista saa hakea. Photozonella nää Canonin ts-e:t ovat saaneetkin 5/5 pistettä joka osa-alueella.
Mutta koska nämä ts-e:t ovat monilla budjetin ulottumattomissa, on helkkarin hyvä juttu jotta edullisempiakin kohtuu hyviä laajakulmia on tyrkyllä.
Onko siitä Canonin 11-24mm laajiszoomista vielä laajempia kokemuksia? Ei ole tietenkään T/S, ja valovoimakin on vain f/4, mutta toisaalta zoomausmahdollisuus ja 11 millistä alkava polttoväli antaa tilaa luovuudelle.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

Maffer kirjoitti:niffelle löytyy 24mm TS-E ja 17mm TS-E :) En paljon Canonistina muita edes miettisi. Maisema-aukolla nuo leipoo mitä tahansa DSLR-laajista pataan.
Olen nähnyt jonkin verran em. objektiiveilla otettuja ortsuja ja epäilemättä ne olisivat hankintalistan kärjessä, jos olisi enemmän kiinteistökuvauksia. Taivaallisen hienoa jälkeä ja ihanan kallista ;)
Maffer
Viestit: 21559
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Itse tykkäsin niin perhanasti shift panoraamasta. Sai niin mielenkiintoisia kuvakulmia. Aina välillä iskee kuume saada lasit takas.
temama
Viestit: 10010
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:Itse tykkäsin niin perhanasti shift panoraamasta. Sai niin mielenkiintoisia kuvakulmia. Aina välillä iskee kuume saada lasit takas.
niinpä . sony vaan takas ja menox. niin yksinkertaista se on.
jvviita
Viestit: 471
Liittynyt: Helmi 22, 2011 12 : 03

Viesti Kirjoittaja jvviita »

Maffer kirjoitti:Flareherkkyys ja kaarevuus tarkennustasossa on sonyongelma. Törmäsin niihin itsekin. Myöhemmin selvisi että metabonesiin pitää laittaa shimmejä että nurkat tulee mukaan kuvaan niinkun pitää.
Ok, eli tässä kohtaa taas näitä ns. sony-veroja, niinkuin palstalta tuttu toveri näitä kutsuu. Mutta toisaalta kai se on turha odottaa että kaikki toiselle merkille ja rekisterietäisyydelle suunnitellut lasit toimisivat adaptereille moitteetta. 90mm TS-E:n kanssa taas en ole huomannut mitään ongelmia Sonylla, mutta siinä nyt tietysti valon tulokulma on jotain aivan muuta.
Tilt-shiftit ovat kyllä pahoja tapauksia: sellaiseen kun hetken tottuu niin "peruslasit" tuntuvat siltä että puuttuisi joku raaja kuvatessa. Eli jos canonistin tilipussi kestää, niin ei muuta kuin hankintasuositus täältäkin suunnasta. :)
temama
Viestit: 10010
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

jvviita kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Flareherkkyys ja kaarevuus tarkennustasossa on sonyongelma. Törmäsin niihin itsekin. Myöhemmin selvisi että metabonesiin pitää laittaa shimmejä että nurkat tulee mukaan kuvaan niinkun pitää.
Ok, eli tässä kohtaa taas näitä ns. sony-veroja, niinkuin palstalta tuttu toveri näitä kutsuu. Mutta toisaalta kai se on turha odottaa että kaikki toiselle merkille ja rekisterietäisyydelle suunnitellut lasit toimisivat adaptereille moitteetta. 90mm TS-E:n kanssa taas en ole huomannut mitään ongelmia Sonylla, mutta siinä nyt tietysti valon tulokulma on jotain aivan muuta.
Tilt-shiftit ovat kyllä pahoja tapauksia: sellaiseen kun hetken tottuu niin "peruslasit" tuntuvat siltä että puuttuisi joku raaja kuvatessa. Eli jos canonistin tilipussi kestää, niin ei muuta kuin hankintasuositus täältäkin suunnasta. :)
se ei ooo kuule mitään sonyveroa jos joku canon tiltishiftiä ei ole toiminut ihan optimaalisesti jonku metabonesim ylikalliin thaikkuadapterin kanssa, vai missä lie kiinassa sen teettäneet muutamalla kympillä!!
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Mee ny tenava jo pois.
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

temama kirjoitti:se ei ooo kuule mitään sonyveroa jos joku canon tiltishiftiä ei ole toiminut ihan optimaalisesti jonku metabonesim ylikalliin thaikkuadapterin kanssa, vai missä lie kiinassa sen teettäneet muutamalla kympillä!!
Sitä alkaa takki pikku hiljaa kääntyä vai? Tähän asti sonyfaneilta on tullut kovin kärkevää kommenttia, jos joku on erehtynyt pitämään rasittavaa hehkutusta siitä miten kameraan saa muka kaikki maailman objektiivit yksinkertaisilla ja luotettavilla adaptereilla, liioiteltuna intoiluna turhasta.
Hannu
temama
Viestit: 10010
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

Hel_NiS kirjoitti:Mee ny tenava jo pois.
mikä vi*un tenava mä sulle oon?

tottahan mä turisen.

maffers valittaa joidenkin Caanon lasien yhteensopimattomuuksista erilaisten adapterien kanssa Sonyssa!

jos joku on pudonnut kelkasta, niin se on joku ihan muu kun minä.

täällä jauhetaan olevinaan kokemuksen vankalta pohjalta ja naristaan joka helevetin asiasta, ihan sama mikä merkki on. ja sitten ootte te trollihyppijät jotka provoilee ketjusta riippumatta.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

temama kirjoitti: mikä vi*un tenava mä sulle oon?

tottahan mä turisen.

maffers valittaa joidenkin Caanon lasien yhteensopimattomuuksista erilaisten adapterien kanssa Sonyssa!

jos joku on pudonnut kelkasta, niin se on joku ihan muu kun minä.

täällä jauhetaan olevinaan kokemuksen vankalta pohjalta ja naristaan joka helevetin asiasta, ihan sama mikä merkki on. ja sitten ootte te trollihyppijät jotka provoilee ketjusta riippumatta.
Sorry offtopic:
Usko tai älä temama, mutta kirjoistustesi tyylinen Sonyn fanittaminen varmaankin laskee Sonyn myyntiä, jotem teet ihannoimallesi merkille hallaa kirjoituksillasi.

Kameran hankkiminen on kuitenkin aika pitkälti fiilisasia, ja ainakin minulla mielikuvat vaikuttaa jonkinverran ostopäätökseen. Aiemmin olin jo päättänyt hankkia jonkin A7 -sarjan Sonyn, mutta lopulta päädyin kuitenkin Nikoniin, eikä vähiten temaman ja kalaisen yearsalphalahkoblogin aiheuttaman ärtytyksen takia.
temama
Viestit: 10010
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

_dc_ kirjoitti:
temama kirjoitti: mikä vi*un tenava mä sulle oon?

tottahan mä turisen.

maffers valittaa joidenkin Caanon lasien yhteensopimattomuuksista erilaisten adapterien kanssa Sonyssa!

jos joku on pudonnut kelkasta, niin se on joku ihan muu kun minä.

täällä jauhetaan olevinaan kokemuksen vankalta pohjalta ja naristaan joka helevetin asiasta, ihan sama mikä merkki on. ja sitten ootte te trollihyppijät jotka provoilee ketjusta riippumatta.
Sorry offtopic:
Usko tai älä temama, mutta kirjoistustesi tyylinen Sonyn fanittaminen varmaankin laskee Sonyn myyntiä, jotem teet ihannoimallesi merkille hallaa kirjoituksillasi.

Kameran hankkiminen on kuitenkin aika pitkälti fiilisasia, ja ainakin minulla mielikuvat vaikuttaa jonkinverran ostopäätökseen. Aiemmin olin jo päättänyt hankkia jonkin A7 -sarjan Sonyn, mutta lopulta päädyin kuitenkin Nikoniin, eikä vähiten temaman ja kalaisen yearsalphalahkoblogin aiheuttaman ärtytyksen takia.
Ikävää ja hassua jos olet tehnyt päätöksiä meitsin läppien takia, koska minä en ole minkäänlainen Sony myyntimies eikä mua kiinnosta yhtään kuinka paljon Sony myy kameroitaan... Ja mitäs vikaa kalaisen jutuissa, sehän on suorastaan herrasmies, eikä tuputa kenellekään mitään. Tekee vaan omia juttujaan, niinkuin me kaikki.
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

temama kirjoitti:
Hel_NiS kirjoitti:Mee ny tenava jo pois.
mikä vi*un tenava mä sulle oon?

tottahan mä turisen.

maffers valittaa joidenkin Caanon lasien yhteensopimattomuuksista erilaisten adapterien kanssa Sonyssa!

jos joku on pudonnut kelkasta, niin se on joku ihan muu kun minä.

täällä jauhetaan olevinaan kokemuksen vankalta pohjalta ja naristaan joka helevetin asiasta, ihan sama mikä merkki on. ja sitten ootte te trollihyppijät jotka provoilee ketjusta riippumatta.
Anteeksi, siis tenuma.
What happens when your beloved brand runs into public relations trouble? A public scandal or major mishap, perhaps? If you’re really in love with the brand, you’ll stand by it, researchers say.

In fact, new research finds that people are more likely to defend that brand when they have a personal connection with it.
...



"If you believe that a brand is part of you, and you read something negative about it, how are you going to react?" asked Lee. "Are you going to stop using it? Or do you use it even more? A brand is very intangible—in a way, the brand goes even beyond the product itself or the actual object. So from a psychological perspective, it's interesting to consider the dynamic relationship between a consumer and the brands that they consume."

The researchers found that people were actually more likely to defend brands even after controversy. In particular researchers found that self-conscious, low self-esteem individuals were most likely to rate companies more favorably after critiques and controversy.

- See more at: http://www.businessnewsdaily.com/3702-b ... 7v2hZ.dpuf
temama
Viestit: 10010
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

Sä oot kova luokittelemaan mua, Hel Nisti.
Taitaa kuulua sun luonteenpiirteisiin? Et muuta selvitymiskeinoa ole tohon ikään asti keksinyt?
Hel_NiS kirjoitti:Anteeksi, siis tenuma.
What happens when your beloved brand runs into public relations trouble? A public scandal or major mishap, perhaps? If you’re really in love with the brand, you’ll stand by it, researchers say.

In fact, new research finds that people are more likely to defend that brand when they have a personal connection with it.
...



"If you believe that a brand is part of you, and you read something negative about it, how are you going to react?" asked Lee. "Are you going to stop using it? Or do you use it even more? A brand is very intangible—in a way, the brand goes even beyond the product itself or the actual object. So from a psychological perspective, it's interesting to consider the dynamic relationship between a consumer and the brands that they consume."

The researchers found that people were actually more likely to defend brands even after controversy. In particular researchers found that self-conscious, low self-esteem individuals were most likely to rate companies more favorably after critiques and controversy.

- See more at: http://www.businessnewsdaily.com/3702-b ... 7v2hZ.dpuf
päläpäläblaahblaah.

kehystä toi vaikka seinällesi.

mua ei kiinnosta Sonyn myyntivoitot. mua kiinnostaa vaan se, että se tekee vaan helevetin hyviä peilittömiä, varsinkin kino sellaisia. Ja toivon hartaasti sitä päivää, että kaikki maailman peililäpsyt ovat historiaa, keräilykappaleina tai museoissa korkeintaan.
Vastaa Viestiin