Big Cat Diary

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Big Cat Diary

Viesti Kirjoittaja #juha# »

Afrikan mantereen kisuja...Botswanasta ja Zimbaawesta

KuvaChobe Leopard by #juha#, on Flickr

KuvaZimbabwe man-eater by #juha#, on Flickr
Viimeksi muokannut #juha#, Elo 24, 2016 20 : 57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viestit: 9250
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Näitten julkaisu pitäisi kieltää. Olen koko ajan yrittänyt todistella itselleni, että Kenian reissu nyt vaan ei ole taloudellistesti järkevä...

Onko sulla tuosta reissusta lisää materiaalia jossain? Olitko omatoimi- vai järjestetyllä reissulla?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
©pjm
Viestit: 6016
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Ykköseen ehkä oikealle toivoisin siivun lisää, nyt tunne että joku tönii kisua vasemmalle. Mut kaunis mv-kuva silti on.
Kakkonen taas.....
Tuo pitää saada isona aamupeilin viereen, taattu hyvä aamu ja iloinen päivä sen jälkeen! :D

mremonen kirjoitti:Näitten julkaisu pitäisi kieltää. Olen koko ajan yrittänyt todistella itselleni, että Kenian reissu nyt vaan ei ole taloudellistesti järkevä...
Älä mieti enää, käy kokemassa!
Liki 30 vuotta omasta Kenian matkasta jo aikaa mutta silti ne muistot pulpahtelee mieleen omasta aivokovosta melkoisen useesti. Kuvasuttuja on mutta ne muut muistot päihittää kuvat!
pollaari
Viestit: 83
Liittynyt: Loka 05, 2008 20 : 13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pollaari »

Kakkonen tosiaan "bad hair day".
Vaikuttavia ja voisin kuvitella että kuvaaminenkin on nostanut ihon kananlihalle (ellei eläintarhasta kalterin toiselta puolelta).
Leuka rintaan ja nöyränä kohti uusia pettymyksiä.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

mremonen kirjoitti:Näitten julkaisu pitäisi kieltää. Olen koko ajan yrittänyt todistella itselleni, että Kenian reissu nyt vaan ei ole taloudellistesti järkevä...
Mene korkeasaareen, samanlaisia naamapönöjö sieltä saapi..
Rahhaa säästyy arkkuun mukana haudattavaksi ja maailma pelastuu..

Jellona kuva on varsin hieno, ehkä enemmän ilmavuutta vaatisi ympärilleen?
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

mremonen kirjoitti:Näitten julkaisu pitäisi kieltää. Olen koko ajan yrittänyt todistella itselleni, että Kenian reissu nyt vaan ei ole taloudellistesti järkevä...

Onko sulla tuosta reissusta lisää materiaalia jossain? Olitko omatoimi- vai järjestetyllä reissulla?
Joitain kuvia on.....Afrikassa tullut käytyä monesti siintä kun on tullut pakkomielle.

Kyllä parhaat tehdään reissut vaan tulee kun vuokraa auton ja teltat ym ja suuntaa ilman suunnitelmia luonnonpuistoihin.Niin olen tehnyt.Voi kuvailla mitä haluaa..ja illalla duunaa notskilla iltapalaa..:)

Go before is too late.Luonnonvaraisten alueiden vähentyminen,väestön kasvu ja Kiinalaisten invaasio yhdistettynä salametsästykseen ei hyvältä näytä Afrikan tulevaisuus.
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

Muutama kuva lisää.Eka Namibiasta.Muut samoista mitä eka postissa.

Lepardy avattu väreissä.MV mielestäni parempi?

KuvaNIK_3536.jpg by #juha#, on Flickr

KuvaDSC_0687.jpg by #juha#, on Flickr

KuvaDSC_0397.jpg by #juha#, on Flickr
Viimeksi muokannut #juha#, Syys 11, 2016 11 : 44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mremonen
Viestit: 9250
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Hieman OT:ta, mutta kun tästä tuli kommenttia.

Olen kerran ollut Keniassa muutama vuosi sitten. Nyt olisi hieman suunnitelmissa lähteä uudestaan, mutta voi olla etten saa riittävää porukkaa kasaan. Ihan 100% omatoimimatkalle en halua/uskalla Keniaan lähteä. Ehkä johonkin muualle päin Afrikkaa se voisi olla ok, mutta tällä hetkellä Kenian turvallisuustilanne ei ehkä ole ihan se paras.

Eli suunnitelmissa olisi ensi kesänä parin viikon reissu Nick Brandtin maisemiin, jos saan vaan parit lähtijät lisää. Muuten lähdössä on oma perhe (vaimo + tytär, poikaa ei kiinnosta). Tarkoitus kulkea omalla jeepillä (paikallinen kuski + kokki) ja yöpyä mukana kuljetettavissa teltoissa savannilla silloin kun se on mahdollista. Alustava reitti olisi Nairobi-Tsavo E/W - Amboseli - Lake Natron - Serengeti - Masai Mara - Nakuru/Naivasha - (Hell's Gate -) Nairobi.

Olen nyt yrittänyt itselleni todistella, että reisusta tulee liian kallis, mutta katsotaan nyt.

---
Mutta nämä kuvat ei nyt auta tuossa itselle todistelussa :)
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viestit: 9250
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

#juha# kirjoitti:Go before is too late.Luonnonvaraisten alueiden vähentyminen,väestön kasvu ja Kiinalaisten invaasio yhdistettynä salametsästykseen ei hyvältä näytä Afrikan tulevaisuus.
Itse asiassa Nick Brandtkin on tämän nyt viimein ymmärtänyt. Aikaisemmissa kolmessa kirjassa hän on kohdistanut kritiikin salametsästykseen ja on tehnyt paljon asian eteen. Siis salametsästyksen poistamisen eteen.

Nyt viimeisessä kirjassaan, Inherit the Dust, Nick ymmärtää että suurin uhka Afrikalle on väestön liikakasvu ja kaupungistuminen. Ja sille ei yksi Nack Brandt voi mitään. Hän aika lailla heittää pyyhkeen kehään.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
pelai65
Viestit: 1142
Liittynyt: Joulu 05, 2012 12 : 45
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja pelai65 »

Voi pojat! On hienoja kuvia ja kohteita.

Tykkäsin erityisesti tuosta mv leopardista! Ja minusta se tiukka rajaus oli hyvä..
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
decypher
Viestit: 312
Liittynyt: Joulu 19, 2005 19 : 46
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja decypher »

Todella upeita kuvia, varsinkin tuo leijonan lähikuva on henkeäsalpaava.

Minusta taas tuo väljempi leopardikuva on parempi, sävyt värilllisessä on ehkä jokseenkin erikoiset mutta ympäristö tulee hienosti esille tiukempaan verrattuna. Itse asiassa alkuperäisestä en edes äkkiseltään huomannut, että kissa on puussa.
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

pelai65 kirjoitti:Voi pojat! On hienoja kuvia ja kohteita.

Tykkäsin erityisesti tuosta mv leopardista! Ja minusta se tiukka rajaus oli hyvä..
decypher kirjoitti:Todella upeita kuvia, varsinkin tuo leijonan lähikuva on henkeäsalpaava.

Minusta taas tuo väljempi leopardikuva on parempi, sävyt värilllisessä on ehkä jokseenkin erikoiset mutta ympäristö tulee hienosti esille tiukempaan verrattuna. Itse asiassa alkuperäisestä en edes äkkiseltään huomannut, että kissa on puussa.
Ok. Kiitos kannustaa jatkamaan.Rajaaminen ja säätely (LR6) on minulla ns. hit and miss joten kakki rakentava kritiikki otetaan vastaan.
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

mremonen kirjoitti:Hieman OT:ta, mutta kun tästä tuli kommenttia.

Olen kerran ollut Keniassa muutama vuosi sitten. Nyt olisi hieman suunnitelmissa lähteä uudestaan, mutta voi olla etten saa riittävää porukkaa kasaan. Ihan 100% omatoimimatkalle en halua/uskalla Keniaan lähteä. Ehkä johonkin muualle päin Afrikkaa se voisi olla ok, mutta tällä hetkellä Kenian turvallisuustilanne ei ehkä ole ihan se paras.

Eli suunnitelmissa olisi ensi kesänä parin viikon reissu Nick Brandtin maisemiin, jos saan vaan parit lähtijät lisää. Muuten lähdössä on oma perhe (vaimo + tytär, poikaa ei kiinnosta). Tarkoitus kulkea omalla jeepillä (paikallinen kuski + kokki) ja yöpyä mukana kuljetettavissa teltoissa savannilla silloin kun se on mahdollista. Alustava reitti olisi Nairobi-Tsavo E/W - Amboseli - Lake Natron - Serengeti - Masai Mara - Nakuru/Naivasha - (Hell's Gate -) Nairobi.

Olen nyt yrittänyt itselleni todistella, että reisusta tulee liian kallis, mutta katsotaan nyt.

---
Mutta nämä kuvat ei nyt auta tuossa itselle todistelussa :)
Ei Afrikasta puhuminen ole ot:tä tässä ketjussa....

En ole käynyt Itä Afrikassa koskaan kun vierastan hunnutettua kansaa...Namibia,Botswana,Zimbabwe ja Zambia on tullut kierrettyä.Yksin olen tenyt kuukauden - kolmen reissuja itse itselleni oppaana enkä kyllä ottasi paikallista opasta vaikka maksettas.

mremosen reitti kyllä on aika classikko.....

Tämä kuva ( Mana Pools NP Zimbabwe ) todella vanhasta leijonasta joka virtahevon raadolla aterioimassa.Teltalle oli jotain kolme kilsaa....

Kuvamana lion by #juha#, on Flickr
decypher
Viestit: 312
Liittynyt: Joulu 19, 2005 19 : 46
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja decypher »

Hieno kuva muiden hienojen jatkoksi. Itse kohteesta myös pisteet, yleensä leijonat tupataan esittämään aika idealistisessa valossa ja siinä mielessä tämä selvästi elämää nähnyt kaveri on merkittävästi mielenkiintoisempi.

Olet kyllä kova kaveri, kun olet yksin uskaltautunut tekemään noinkin pitkiä reissuja! Mieli tekisi itselläkin lähteä joskus Afrikkaan, on siinä sellaista tarunomaista hohdetta edelleen.
mremonen
Viestit: 9250
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Juhannuspäivän aamuna... :)
#juha# kirjoitti:Yksin olen tenyt kuukauden - kolmen reissuja itse itselleni oppaana enkä kyllä ottasi paikallista opasta vaikka maksettas.
Joo, näin varmaan tekisin jos olisin lähdössä yksin ja voisi olla reisussa kuukauden tai kaksi. Tuo "paikallinen opas" on Mike, joka oli edelliselläkin reissulla meidän opas/kokki. Jos tekee kahden viikon reissun, on hyvä että joku on jo paikan päällä järjestellyt asiat kuntoon. 100% omatoimimatka on kyllä ehdottomasti se paras ja antoisin.

"Huntuporukoista" ei ainakaan aiemmin Keniassa ollut mitään ongelmaa tai edes havaintoa. Pääasiassa Maasaiden ja muiden heimojen joukossa liikuttiin. Enemmän siellä häiritsivät muut turistit, japanilaiset pääosassa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

Cheeta Namibiasta.Enemmän taitaa olla koiraeläin,mutta menköön kissasta...

KuvaThe cheetah by #juha#, on Flickr
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

Pari leijonan pentua seurasi tarkasti vesiantiloopin liikkeitä.Katse muualla kuin kamerassa...käykö?

Kuvalion cubs by #juha#, on Flickr
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

3x gepardy

Kuvagepardy by #juha#, on Flickr
#juha#
Viestit: 359
Liittynyt: Kesä 24, 2006 21 : 53

Viesti Kirjoittaja #juha# »

Kissakuva viimeiseltä reissulta.Otettu Zambiassa Kafue:n alueella.

KuvaZambia Lion by #juha#, on Flickr
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

Oi juku, kun ovat upeita kisukuvia!
Vastaa Viestiin