Canon ef 16-35 f2.8 mk III

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
temama
Viestit: 10018
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

niffe kirjoitti:Olen mä kokeillut Sonyakin vähän :D
annan anteeksi. kukapa sit ei himoitsisi kokeilla Sonya. ja olet sentäs rehdisti tunnustanut tässä sony kennojen ylimaallisuuden.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

Kyllä täällä DC.netissä tulee vastaan kaiken maailman hiihtäjiä! Ei ole pitkä aika, kun niffe kyseenalaisti valokuvamarsalkan arvovaltani väittämällä olevansa joku kapiainen Suomen armeijassa. Nyt nifukka väittää sitten olevansa tuhansia valokuvia kuukaudessa tuottava, Canonia ja Nikonia sekaisin käyttävä ammattikuvaaja!

Hoh-hoijaa... ei kai tässä auta muu kuin todeta vain, että voihan liima ja nif, nif... :D
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

spege kirjoitti:Kyllä täällä DC.netissä tulee vastaan kaiken maailman hiihtäjiä! Ei ole pitkä aika, kun niffe kyseenalaisti valokuvamarsalkan arvovaltani väittämällä olevansa joku kapiainen Suomen armeijassa.
Kaikenmaailman hiihtäjiä todellakin! Mainittakoon, että en ole tuollaistakaan väittänyt, jos joku ei jaksa lukea viestejä loputtomasti taaksepäin. Sen sijaan sinun arvovaltasi voi aina kyseenalaistaa ja oikeastaan jokaisen foorumilaisen kuuluukin kyseenalaistaa, koska olet melkoinen disinformaation kylväjä - valokuvamarsalkka Savosta? Veikkaan, että taidat olla ihan tavallinen mopotti, joka yrittää vain vedota tunteisiin säälittävillä Nikkoreilla ja saada huomioita epävarmoilla tulkinnoillaan DXO-testeistä...
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

nomad kirjoitti:D810 on enemmän maisema- ja studiokamera jonka kuvanlaatu on optimoitu alhaisille herkkyyksille - ja sillä alueella se pyyhkiikin pöytää Canonilla.
Itse olen kyllä käyttänyt Nikon D810:tä luonnonvalokuvauksessa varsin menestyksellisesti myös korkeilla herkkyyksillä. Tässä kolme esimerkkikuvaa herkkyyksillä ISO 4000, 8000 ja 16.000.

Koskisorsa. Tamron 150-600. Nikon D810, herkkyys ISO 4000.
Kuva

Marjasorsa. Tamron 150-600. Nikon D810, herkkyys ISO 8000.
Kuva

Sinisorsa. Tamron 150-600. Nikon D810, herkkyys ISO 16.000.
Kuva


Oi niffe, olisiko sillä Canon 6D "huippukameralla" saanut ikuistettua nämä talvella vähässä valossa kuvatut sorsat paremmin?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
AMA
Viestit: 440
Liittynyt: Helmi 16, 2004 15 : 19
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AMA »

Mun on kyllä ollut aina vaikea käsittää, miten esim tähän Canonin 16-35-topicciin kuuluu kuvat, jotka ovat otettu Nikonin D810 rungolla ja Tamronin 150-600 putkella. Tuon takia jätän aina aika-ajoin koko foorumin tauolle ja palailen, kun on tullut riittävästi taas oikeaakin asiaa. Sääli, että nuo roskapostaukset tuolla välissä sotkee lukemista jälkikäteenkin...
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

spege kirjoitti:
Oi niffe, olisiko sillä Canon 6D "huippukameralla" saanut ikuistettua nämä talvella vähässä valossa kuvatut sorsat paremmin?
Dxomark sanoo niin, ei tämä ole spegen tai niffen milipiteestä kiinni, vaan lopullinen absoluuttinen totuus!
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

AMA kirjoitti:Mun on kyllä ollut aina vaikea käsittää, miten esim tähän Canonin 16-35-topicciin kuuluu kuvat, jotka ovat otettu Nikonin D810 rungolla ja Tamronin 150-600 putkella.
Lue ketjua taaksepäin, niin sinulle selviää, että tämä uusi Canon 16-35/2,8L III on jo todettu ja tuomittu lähes käyttökelvottomaksi objektiiviksi aivan kamalan vinjetoinnin takia. Asia on siis käytännössä loppuun käsitelty ja siksi on parasta syventyä olennaiseen, eli Nikon D810:n kertakaikkisen mahtavan kuvanlaadun ihmettelemiseen! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

spege kirjoitti:
nomad kirjoitti:D810 on enemmän maisema- ja studiokamera jonka kuvanlaatu on optimoitu alhaisille herkkyyksille - ja sillä alueella se pyyhkiikin pöytää Canonilla.
Itse olen kyllä käyttänyt Nikon D810:tä luonnonvalokuvauksessa varsin menestyksellisesti myös korkeilla herkkyyksillä.
No tokihan D810 tuommoisessa käytössä toimii. Mutta kun niffe tarvitsee kameran jolla kuvata keinovalossa 4000 potrettia päivässä "silleen ihan ok", ilman suurempia vaatimuksia kuvanlaadusta, tarkennuksesta jne.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

nomad kirjoitti:
spege kirjoitti:
nomad kirjoitti:D810 on enemmän maisema- ja studiokamera jonka kuvanlaatu on optimoitu alhaisille herkkyyksille - ja sillä alueella se pyyhkiikin pöytää Canonilla.
Itse olen kyllä käyttänyt Nikon D810:tä luonnonvalokuvauksessa varsin menestyksellisesti myös korkeilla herkkyyksillä.
No tokihan D810 tuommoisessa käytössä toimii. Mutta kun niffe tarvitsee kameran jolla kuvata keinovalossa 4000 potrettia päivässä "silleen ihan ok", ilman suurempia vaatimuksia kuvanlaadusta, tarkennuksesta jne.
Voisiko moderaattori poistaa nämä lapselliset lässytykset?
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

niffe kirjoitti:Voisiko moderaattori poistaa nämä lapselliset lässytykset?
Heh. Kukahan se täällä on oikeasti lapsellisia juttuja lässyttänyt! Ja kun omat lässytykset joutuvat pahasti naurunalaisiksi, niin sitten aletaan huudella moderaattoria apuun. Kerrassaan säälittävää! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
temama
Viestit: 10018
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

spege kirjoitti:
niffe kirjoitti:Voisiko moderaattori poistaa nämä lapselliset lässytykset?
Heh. Kukahan se täällä on oikeasti lapsellisia juttuja lässyttänyt! Ja kun omat lässytykset joutuvat pahasti naurunalaisiksi, niin sitten aletaan huudella moderaattoria apuun. Kerrassaan säälittävää! :)
voevoe jösses sentään teidän kanssa isot lapset!! Hyihyi. Jopa foorumin säälittävämmän juoppo agitaattorinkin posket punastuu tälläisen höpsön kinastelun edessä.
Nyt laitatte kissan pöydälle ja annatte sen olla siinä, ja poistutte nurkkaan häpeemään!!
Vastaa Viestiin