Sadesuoja kameralle

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Sadesuoja kameralle

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Olisiko kokemuksia/ehdotuksia toimivasta kevyestä sadesuojasta? Hakusessa olisi lähinnä putkimainen suoja, jossa objektiivin etupuoli varmistetaan esim. velcrolla tai muulla muuttuvalla virityksellä ja takapuoli, eli rungon puoli olisi sitten täysin auki. Ei mitään kirkasmuovi-virityksiä. Putkessa pitäisi olla myös alhaalla reikä mistä zoomia voisi käyttää tai kameran saisi jalustalle. Takana sitten ehkä pieni hiha oikealle kädelle.

Malmilla joku käytti moottoripyörähousujen lahjetta... jossa oli velcro nilkan kohdalla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
riihijan
Viestit: 1010
Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Itse käytän sekä 500mm että 400mm näitä

http://www.warmcards.com/SJ_ORDER.html
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Joo, tuo olisi aika lähellä sitä mitä olen hakemassa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Onko noissa mahdollisuus tunkea käsi alakautta sisään zoomaamista tai nappuloiden naksuttelua varten?

Jätesäkistä olen vastaavia leikannut sopivalla ala-aukolla varustettuina. Toimivia, mutta kertakäyttöisiä. Tuollainen olisi kieltämättä parempi jos objektiivia vaan pystyy operoimaan.
Zone VI
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mulla on sellainen hahmotelma päässä, minkälaista olisin etsimässä. Koska periaatteessa mun kombot on sääsuojattuja, mitään sukelluskoteloa en tarvitse/halua.

Eli (lähdetään vastavalosuojasta runkoon päin):
- objektiivinsuoja vain putki, jonka päässä sisäpuolella kumipunosta ja ulkopuolella velcro-kiristys. Kumipunos jotta tuo tarttuu vvs:ään kunnolla
- riittävästi pituutta, jotta pidempikin objektiivi mahtuu. Materiaalihan voi olla rypyssä, jos on liian pitkä
- alaosassa velcrolla suljettava viilto, josta saa käden sisään
- rungon peittää sitten vain pussi, jossa oikeassa reunassa pieni kiristyshihnalla varustettu hiha josta käden saa sisään. Ei mitään läpinäkyvää muovia, tms. vaan takaosassa velcrolla suljettava riittävän iso läppä, jolla tuon saa kiinni kun ei kuvaa. Kuvatessa läppä auki, ei siihen silloin sada varsinkin jos itsellä on joku hupullinen takki päällä.
- pussin alaosassa taas velcrolla suljettava viilto, josta saa kiinni jalustan / sling strapin

Materiaali ripstop nylonia, ei tosiaan mitään läpinäkyvää muovia missään kohtaa.

Tarkoitus ei todellakaan ole tehdä hermeettisesti suljettua sukelluskoteloa, vaan ainostaan sellainen suoja joka ottaa osan sateen voimasta pois.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
riihijan
Viestit: 1010
Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Käden toki saa sisään jalusta-aukosta, mutta en tiedä kuinka kätevää zoomin käyttö on sitä kautta. Itsellä suojat on käytössä vain kiinteissä.

Noiden etu on siinä, että niitä voi pitää kokoajan asennettuna. Itsellä ne on aina tuossa obiskan päällä. Ne ei paina mitään ja on sitten valmiina kun on tarve. Nytkin sataa ropsauttaa lähes joka päivä. Itselle ne on myös ulkomaan reissuille ns."hiekkasuojina".

Kyllä tuo on tarkoitettu satunnaiseen kuvaukseen sateessa tai nopeasti päälle vedettäväksi sade-/pölysuojaksi.

Kuva
Vastaa Viestiin