Canonin videokuvauksesta

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
juha_m
Viestit: 1732
Liittynyt: Helmi 11, 2003 21 : 23
Paikkakunta: Helsinki, Oulunkylä
Viesti:

Canonin videokuvauksesta

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Hankin Canon 70D rungon ajatuksella että siinä olisi hyvät video-omanaisuudet. Nyt näyttää siltä että ainoa videokuvaus-moodi jossa voi itse valita aukon ja ISO:n on manuaali. Muut vaihtoehdot ovat automaattimoodeja jossa laittaa aukon f5.6 ja siihen ei voi vaikuttaa. Todella syvältä. Ovatko vaihtoehdot 70D:ssä todella tässä? Onkohan tilanne yhtä huono Nikonissa ja Sonyssä?
Juha Martikainen
Hääkuvia -
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Fogfighter
Viestit: 107
Liittynyt: Loka 29, 2009 19 : 54
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fogfighter »

Kyllä pitäs kaikkea voida manuaalisti säätää. Auttaako jos laitat moodivalitsimen asentoon M?
Manuaalissa sivulla 256 on ainakin maininta asiasta.
juha_m
Viestit: 1732
Liittynyt: Helmi 11, 2003 21 : 23
Paikkakunta: Helsinki, Oulunkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Joo, tiedän kyllä M(manuaali moodin). Siinä on vain se asia että jatkuvasti pitää olla käsin säätämässä valaistusta, kun valon määrä muuttuu. Toivoisi jo että olisi joku Av moodin tapainen moodi jossa voi itse säätää aukon ja ISO:n ja kamera huolehtii oikean valotuksen.
Juha Martikainen
Hääkuvia -
MjrPayne
Viestit: 192
Liittynyt: Marras 24, 2009 19 : 40

Viesti Kirjoittaja MjrPayne »

juha_m kirjoitti:Joo, tiedän kyllä M(manuaali moodin). Siinä on vain se asia että jatkuvasti pitää olla käsin säätämässä valaistusta, kun valon määrä muuttuu. Toivoisi jo että olisi joku Av moodin tapainen moodi jossa voi itse säätää aukon ja ISO:n ja kamera huolehtii oikean valotuksen.
Tarkoitatko että kamera säätää valoituksen suljinajalla. Ehkä sitä moodia ei ole rakennettu koska videokuvauksessa pyritään pitämään suljinaika vakiona ja valoitus säädetään aukolla/harmaasuotimilla. Sonylla tosin (A7s) on kaikki moodit käytössä (PASM) myös videokuvauksessa ja auto-ISO toimii kaikilla moodeilla jolloin aukko/aika voidaan asettaa vakioksi.
Vastaa Viestiin