Helsingin katuja

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Helsingin katuja

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Sapere aude.
---
flickr
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ISSPES
Viestit: 222
Liittynyt: Tammi 28, 2008 18 : 32

Viesti Kirjoittaja ISSPES »

Hieno kuva missä mustavalkoisuus toimii minun mielestä erinomaisesti. Voisin kuvitella väriversion olevan aika "ruma".
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

Hyvin on sävyjä löytynyt kuvaan.
Rajaukseen ja raameihin en ota tällä kertää kantaa :-P
Lisää tälläisiä vaan, pidän.
Kohta sie kuvvaat immeisiä eestäpäin ja lähiettäisyydeltä..
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Tattista vaan molemmille.

Rajauksessa nainen leikkaantuu kahtia. Ainakin sen voisi korjata. Enpä tiedä saako minusta katukuvaajaa, tuntuu niin kovin tungettelevalta mennä sohimaan objektiivilla ihmisiä päin. Ehkä sellaista Heikuran tyylistä 200-millisellä ja ettäältä voisi ajatella. Olihan nuo ihmiset ilmeineen kuvauksellisia, kun aatoksissaan kuljeksivat itse kukin ja katselin heidän menoaan. Rakennukset eivät kuitenkaan häiriinny vaikka niitä kuvailenkin - helpompaa minulle. :)
Sapere aude.
---
flickr
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

Kryptos kirjoitti:Tattista vaan molemmille.

Rajauksessa nainen leikkaantuu kahtia. Ainakin sen voisi korjata.
Tuo on oikeastaan ainut häiritsevä asia noin muuten hyvässä kuvassa.
Kryptos kirjoitti: Enpä tiedä saako minusta katukuvaajaa, tuntuu niin kovin tungettelevalta mennä sohimaan objektiivilla ihmisiä päin. Ehkä sellaista Heikuran tyylistä 200-millisellä ja ettäältä voisi ajatella. Olihan nuo ihmiset ilmeineen kuvauksellisia, kun aatoksissaan kuljeksivat itse kukin ja katselin heidän menoaan. Rakennukset eivät kuitenkaan häiriinny vaikka niitä kuvailenkin - helpompaa minulle. :)
Itse kokisin että olisi helpompaa kuvata ihmisiä jos olisi enemmän ihmisiä liikenteessä. Jos kadulla on muutama henkilö, niin ei sitä ihan helposti mene ihmisen eteen kameralla sohimaan.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Korjaan tuon kahtiasahatun naisen. Tiedostin sen, mutten tehnyt asialle mitään. Ilmaisullista laiskuutta - pitäisi olla tarkempi, kun ongelma on kuitenkin selvä. Muun muassa tällainen erottaa ammattilaisen amatööristä.

Väkijoukossa on varmaankin helpompi kuvata. Ei ole niin itsestäänselvää, kehen kameran objektiivi osoittaa.
Sapere aude.
---
flickr
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Mä tykkään tosta kuvasta ulos kävelevästä naisesta. Tuo kuvaan tarvittavaa liikettä.

Yritän olla omissa kuvissa yleensä sairaalloisen tarkka rajauksen suhteen, mutta mielestäni katukuvaan sopii hyvin tällanen tietty huolettomuus ja dynaamisuus - ja leikkautuvat ihmiset.

Jäpitys pois päältä vaan ja kysymään ventoveirailta, saako kuvata, niin ei tule stalkkaajan oloa. :-)
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

moonshine kirjoitti: Jäpitys pois päältä vaan ja kysymään ventoveirailta, saako kuvata, niin ei tule stalkkaajan oloa. :-)
Näinhän sitä pitäisi asennoitua, selvästi.

Yleisesti minulla ei ole mitään ongelmaa mennä juttelemaan ventovieraille, mutta henkilökuvauksen dialogiin minulla ei ole vielä mitään otetta. Varmasti johtuu siitä, etten ole koskaan sitä harjoittanut ja koska valokuva tuntuu niin intiimiltä. Vaikka minussa on piilevää misantrooppia, niin onhan ihmisyydessä - in the human condition - jotakin ilmaisullisesti kiinnostavaa; transientti eksistenssi temporaalisesti rajattuna. Se on kiinnostavaa.
Sapere aude.
---
flickr
Vastaa Viestiin