Tietokoneen käynnistys

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
JiiPeeM
Viestit: 1167
Liittynyt: Tammi 12, 2008 17 : 32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

dcappi kirjoitti:
JKyytinen kirjoitti:
rautaperä kirjoitti:Olen huomannut että joskus käynnistymisen estää se että kameran muistikortti on unohtunut usb-väylään. Ilmeisesti kone hakee käynnistyslevyä sieltä
Jotkut koneet yrittävät etsiä käynnistyslevyä ulkoisista muisteista. Minä huomasin yläkoulussa koulun "laatu"koneista sen, mutta eipä ole missään muissa koneissa ollut.
Sieltä BIOSistahan se käynnistysjärjestys konffataan, ei se kone mitään arvo vaan noudattaa ihan orjallisesti sille määrättyä järjestystä.
Edellinen XP-koneeni teki tuota aika ajoin, jos unohti tikun kiinni koneeseen kun sammutti, haki seuraavalla kerralla käyttistä tikulta.

Ei auttanut vaikka kävi laittamassa C-aseman ensimmäiseksi listassa, jotenkin se muuttui jos sen tikun tai ulkoisen unohti kiinni.

Tässä kyllä taas omalla virranhallinnalla oleva ulkoinen sai olla kiinni, sellainen jossa virta piti itse katkaista ei saanut olla.

Sen kanssa oppi elämään, ei se milloinkaan siitä parantunut. Emo oli Asuksen KV8-sarjaa, muuta en enää muista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mercury
Viestit: 468
Liittynyt: Elo 29, 2003 13 : 21

Re: Tietokoneen käynnistys

Viesti Kirjoittaja mercury »

mattimi kirjoitti:Hei!

Sattui juuri erikoinen tapaus. Yritin käynnistää koneen normaalisti. Bios käynnistyi (koska ruudulle tuli logo). Sen jälkeen tuli sininen ruutu jossa hiiren osoitinta pystyi liikuttamaani. Siitä ei päässyt mitenkään eteenpäin. Windows (10) ei käynnistynyt. Yritin tätä useaan kertaan, myös siten, että otin tepselin seinästä puoleksi minuutiksi. Aina sama tilanne.

Menin katsomaan BIOSia, siellä kaikki näytti olevan ok. En tehnyt mitään muutoksia poistuin vain BIOSista ja a vot Windows käynnistyi ja kone toimii ok. Osaako joku viisas selittää, mistä on kysymys. Missä oli (tai on ) vika? Edellisen kerran käytin konetta tänä aamuna. Silloin kaikki oli täysin normaalia.

Mikko
Vanha ketju, mutta...

Ne ekat w10 versiot mitkä tulivat jakoo tekivät mullekin samaa, mikäli ulkoisia USB levyjä oli kytketty. Bootti-järjestys oli sekasin. Mene ja tiedä mistä johtui. Yksi syy monesta miksi palasin w7:aan. Toivottavasti toi bug on korjattu.

-y-
Vastaa Viestiin