D4/D4s markkinahinta nyt, D5:sen alla.

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Magneetto
Viestit: 1526
Liittynyt: Helmi 03, 2010 15 : 19

D4/D4s markkinahinta nyt, D5:sen alla.

Viesti Kirjoittaja Magneetto »

Omat kokemukset tähän jatkoksi, toisen käden tieto ei ole niin väliksi...
Ulkomailla näitä riittää: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1408516
Vaan todelliset kauppahinnat kiinnostaisi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

D4 ostin Rajalasta. 2490e tällä viikolla. Ammuttu 7000 laukausta. Käytännössä käyttämätön runko. Hihnaa ei oltu laitettu edes kameraan.
Magneetto
Viestit: 1526
Liittynyt: Helmi 03, 2010 15 : 19

Viesti Kirjoittaja Magneetto »

BasicDude kirjoitti:D4 ostin Rajalasta. 2490e tällä viikolla. Ammuttu 7000 laukausta. Käytännössä käyttämätön runko. Hihnaa ei oltu laitettu edes kameraan.
No jo on, siinä sisäänajettu tykki vuosiksi eteenpäin, onnittelut.
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Netin kautta tilasin. Oli pakko soittaa myymälään heti perään ja kysyy että onhan se runko varmasti siinä teillä ja laitattehan sen nyt heti mulle sivuun sinne teille ettei joku nappaa :)
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

No jo on ollut edullinen, kun Canon 1Dx:stä saa pulittaa kai yhä sen 4000euroa käytettynä.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
arko
Viestit: 68
Liittynyt: Elo 09, 2010 21 : 29
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arko »

tonskulus kirjoitti:No jo on ollut edullinen, kun Canon 1Dx:stä saa pulittaa kai yhä sen 4000euroa käytettynä.
Käytetyn Ladankin saa edullisemmin kuin Mersun,toiset vaan säilyttävät arvonsa paremmin ja se kertonee tinkimättömästä laadusta joka on haluttua nyt ja aina.
Tuolta tulen,tuonne menen.
Matti_JH
Viestit: 12068
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

arko kirjoitti:
tonskulus kirjoitti:No jo on ollut edullinen, kun Canon 1Dx:stä saa pulittaa kai yhä sen 4000euroa käytettynä.
Käytetyn Ladankin saa edullisemmin kuin Mersun,toiset vaan säilyttävät arvonsa paremmin ja se kertonee tinkimättömästä laadusta joka on haluttua nyt ja aina.
Nimenomaan. Mutta näköjään kameroiden kohdalla homma kääntyy ylösalaisin.
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

tonskulus kirjoitti:No jo on ollut edullinen, kun Canon 1Dx:stä saa pulittaa kai yhä sen 4000euroa käytettynä.
Sellainen ihminen on SEINÄHULLU, joka maksaa 4000 euroa Canonin kamerasta !!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

BasicDude kirjoitti: Hihnaa ei oltu laitettu edes kameraan.
Mihin hihna oli laitettu?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

arko kirjoitti:
Käytetyn Ladankin saa edullisemmin kuin Mersun, toiset vaan säilyttävät arvonsa paremmin ja se kertonee tinkimättömästä laadusta joka on haluttua nyt ja aina.
Miten sen ottaa, kyllä lada on pitänyt paremmin prosentuaalisen arvonsa.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
KHVantaa
Viestit: 135
Liittynyt: Maalis 21, 2007 14 : 37

Viesti Kirjoittaja KHVantaa »

Kiitän spegeä mainioista kuvista digicamera.netissä ja hersyvistä teksteistä!

Joskus kuitenkin kuvasit Canonin kameroilla ja metsää kuulema kaatui sydänsawon mailla. Olivatko ne Canonin kamerat silloin ennen wanhaan kuinka kalliita, eli paljonko jouduit niistä maksamaan? Ihan vain mielenkiinnosta kun tässä D4 arvostusta aprikoidaan...
spege kirjoitti:
Sellainen ihminen on SEINÄHULLU, joka maksaa 4000 euroa Canonin kamerasta !!
_________________
Magneetto
Viestit: 1526
Liittynyt: Helmi 03, 2010 15 : 19

Viesti Kirjoittaja Magneetto »

D500:nen kyllä kyseenalaistaa näiden vanhempien pro-runkojen arvoja, niin kroppiprutku vaikka onkin:)
Varsinkin jos on oikeasti ennakkotietojen veroinen...

D4:sen haarukka tällä hetkellä 2k€-2,5k€, d4s - 2,5k€-3k, tarjonta voi kyllä lisääntyä kun D5:sta alkaa saamaan.
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

OskuK kirjoitti:
BasicDude kirjoitti: Hihnaa ei oltu laitettu edes kameraan.
Mihin hihna oli laitettu?
Jos nyt innostukseltani oikein muistan niin oli muovissa taiteltuna laatikossa kuten tulee myös uutena.
Valottaja
Viestit: 172
Liittynyt: Syys 16, 2004 16 : 05

Viesti Kirjoittaja Valottaja »

Magneetto, minä olen hieman 'eksyksissä' runkovalintani kanssa joten olisin kiinnostunut kuulemaan miksi olet/olit vaihtamassa D810-runkoa D4/D4s-runkoon.

Itselläni on tällä hetkellä D4-runko johon olen tyytyväinen sinänsä, mutta minulla ei varsinaisesti ole tuolle D4-rungon tulivoimalle käyttöä joka tavallaan on tuossa se 'juttu'. Vaihdoin tähän D800-rungosta joka ei vastannut odotuksiani tai ehkä se valtava pikseli-massa vaan pelästytti tottumattoman talletustilavaatimuksineen, tarkennukseen liittyvät epämääräisyydet eivät myöskään tuossa olleet mieleeni.

Miksi siis ostin tuon D4:sen?
Tämä perustui aika pitkälti tuon rungon antamaan fiilikseen, se tuntuu käsissä jämäkältä ja luotettavalta. Oikeastaan olen viimeksi kokenut samanlaisen tunteen F3-rungon kanssa, hassua sinänsä koska nuo nyt ovat aikas lailla erilaiset rungot. Minulle tuo on kameran antama fiilis on kuitenkin yllättävän iso juttu ja olen huomannut, että olen saanut taas kuvaamiseen uutta intoa D4-hankinnan jälkeen. ( jonka oikeastaan D800-hankinta puolestaan tukahdutti )
Tuolla ostamallani D4-yksilöllä oli kuvattu alle 4000 ruutua, oli ollut jollain kameranvaihtoa enemmänkin harrastavalla kuvaajalla. Jotta pysytään myös aiheessa niin kerrottakoon että tuon yksilön hinta oli tuolloin noin 1,5 vuotta sitten 3300 euroa. Kaikki hilppeet oli mukana, toinen akku sekä rungon kunto erinomainen. ( 'Suomi'-runko ensimmäiseltä omistajalta ) Eli jos verrataan tuohon BasicDude:n vastaavaan ostokseen niin nähdään, että 1,5 vuotta on syönyt noin 800 euroa käytetyn D4-rungon hyllyhinnasta tässä vaiheessa.

Niin ja siihen O/T:hen palatakseni, olisin siis mielelläni kuullut Magneetolta miksi hait tuollaista vaihtoa D810 -> D4/D4s-runkoon?
Itse olen miettinyt vaihtamista hieman pienempään kuvausnopeuteen pystyvään runkoon mutta isommalla pikselimäärällä, tuo ei joskus kropatessa olisi pahitteeksi.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

BasicDude kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
BasicDude kirjoitti: Hihnaa ei oltu laitettu edes kameraan.
Mihin hihna oli laitettu?
Jos nyt innostukseltani oikein muistan niin oli muovissa taiteltuna laatikossa kuten tulee myös uutena.
Itse en noita edes ota käyttöön, eli menen ilman hihnaa. Ylipäätänsä tuo Nikonin hihna on liian räikeä eli jos käyttäisi niin pitäisi ostaa joku hillitympi. Voihan olla että tuo käyttäjä on siis käyttänyt jotain tukevampaa hihnaa jonka on kokenut paremmaksi.
Magneetto
Viestit: 1526
Liittynyt: Helmi 03, 2010 15 : 19

Viesti Kirjoittaja Magneetto »

Valottaja kirjoitti:Magneetto, minä olen hieman 'eksyksissä' runkovalintani kanssa joten olisin kiinnostunut kuulemaan miksi olet/olit vaihtamassa D810-runkoa D4/D4s-runkoon.

Itselläni on tällä hetkellä D4-runko johon olen tyytyväinen sinänsä, mutta minulla ei varsinaisesti ole tuolle D4-rungon tulivoimalle käyttöä joka tavallaan on tuossa se 'juttu'. Vaihdoin tähän D800-rungosta joka ei vastannut odotuksiani tai ehkä se valtava pikseli-massa vaan pelästytti tottumattoman talletustilavaatimuksineen, tarkennukseen liittyvät epämääräisyydet eivät myöskään tuossa olleet mieleeni.

Miksi siis ostin tuon D4:sen?
Tämä perustui aika pitkälti tuon rungon antamaan fiilikseen, se tuntuu käsissä jämäkältä ja luotettavalta. Oikeastaan olen viimeksi kokenut samanlaisen tunteen F3-rungon kanssa, hassua sinänsä koska nuo nyt ovat aikas lailla erilaiset rungot. Minulle tuo on kameran antama fiilis on kuitenkin yllättävän iso juttu ja olen huomannut, että olen saanut taas kuvaamiseen uutta intoa D4-hankinnan jälkeen. ( jonka oikeastaan D800-hankinta puolestaan tukahdutti )
Tuolla ostamallani D4-yksilöllä oli kuvattu alle 4000 ruutua, oli ollut jollain kameranvaihtoa enemmänkin harrastavalla kuvaajalla. Jotta pysytään myös aiheessa niin kerrottakoon että tuon yksilön hinta oli tuolloin noin 1,5 vuotta sitten 3300 euroa. Kaikki hilppeet oli mukana, toinen akku sekä rungon kunto erinomainen. ( 'Suomi'-runko ensimmäiseltä omistajalta ) Eli jos verrataan tuohon BasicDude:n vastaavaan ostokseen niin nähdään, että 1,5 vuotta on syönyt noin 800 euroa käytetyn D4-rungon hyllyhinnasta tässä vaiheessa.

Niin ja siihen O/T:hen palatakseni, olisin siis mielelläni kuullut Magneetolta miksi hait tuollaista vaihtoa D810 -> D4/D4s-runkoon?
Itse olen miettinyt vaihtamista hieman pienempään kuvausnopeuteen pystyvään runkoon mutta isommalla pikselimäärällä, tuo ei joskus kropatessa olisi pahitteeksi.
Paljon samoja filliksiä kuin itsellänikin.
Onhan nikonin 810 kuvanlaadultaan hieno yleiskamera kyllä.
Kun minulla aiemmin oli d3s, minkä mielenhäiriössä myin pois, tiedän minkä tuntuman ja vasteen nämä pro-rungot antavat.
Sitä jäin kaipaamaan.

Paras olisi molemmat, ei vaan pysty perustelemaan oikein että tarvii kalliita runkoja useita.

Kuvailen aika paljon urheilua ja axsöniä muutoinkin, joten se olisi siihen hommaan selvästi pätevämpi.

Onhan tämä köyhien tuskailua, D5, D500 ja D810 kaupasta, ja mietiskelyn voisi lopettaa.

Nyt on vaan tehtävä pieni kompromissi:)
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Magneetto kirjoitti: Onhan tämä köyhien tuskailua, D5, D500 ja D810 kaupasta, ja mietiskelyn voisi lopettaa.

Nyt on vaan tehtävä pieni kompromissi:)
Vaikka olisi neljä runkoa kassissa, niin kompromissi sekin olisi, ja voisi jopa heruttaa taas kierrettä miettiä keveämpää välineistöä ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Valottaja
Viestit: 172
Liittynyt: Syys 16, 2004 16 : 05

Viesti Kirjoittaja Valottaja »

Magneetto kirjoitti: Paljon samoja filliksiä kuin itsellänikin.
Onhan nikonin 810 kuvanlaadultaan hieno yleiskamera kyllä.
Kun minulla aiemmin oli d3s, minkä mielenhäiriössä myin pois, tiedän minkä tuntuman ja vasteen nämä pro-rungot antavat.
Sitä jäin kaipaamaan.

Paras olisi molemmat, ei vaan pysty perustelemaan oikein että tarvii kalliita runkoja useita.

Kuvailen aika paljon urheilua ja axsöniä muutoinkin, joten se olisi siihen hommaan selvästi pätevämpi.

Onhan tämä köyhien tuskailua, D5, D500 ja D810 kaupasta, ja mietiskelyn voisi lopettaa.

Nyt on vaan tehtävä pieni kompromissi:)
Kiitos Magneetto vastauksestasi, totta puhut.

Kyllä minun lienee parasta antaa asian olla ja jatkaa tuolla D4:lla. Tuo meikäläisen lisäpikselien kaipuu ei ole perustunut (ainakaan vielä) todelliseen tarpeeseen vaan oletettuun mahdollisesti eteen tulevaan tilanteeseen - kaikkeenhan pitäisi olla varautunut?
Älytöntä, vaihtelu toki virkistää, mutta vaihtamisen keinotekoinen perustelu ei sovi köyhälle joten keskityn taas pääaiheeseen eli kuvaamiseen olemassa olevalla kalustolla. ( pari objektiivia tosin olisi hankintalistalla... )
mjuhani
Viestit: 394
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

OskuK kirjoitti:
Magneetto kirjoitti: Onhan tämä köyhien tuskailua, D5, D500 ja D810 kaupasta, ja mietiskelyn voisi lopettaa.

Nyt on vaan tehtävä pieni kompromissi:)
Vaikka olisi neljä runkoa kassissa, niin kompromissi sekin olisi, ja voisi jopa heruttaa taas kierrettä miettiä keveämpää välineistöä ;-)
Toi on kyllä hyvin sanottu. Parempi yksi runko käytössä kuin neljä kassissa. Vielä parempi on, jos ottaa yhden hyvän kuvan tuhannen huonon sijaan.
Magneetto
Viestit: 1526
Liittynyt: Helmi 03, 2010 15 : 19

Muutakin tulossa.

Viesti Kirjoittaja Magneetto »

Nikon laittaa vaihdetta silmään vissiin...
Kiinnostava... hmmm.
http://www.techradar.com/news/photograp ... -1278354/3
Uusin tekniikka heti vaan kaikkiin malleihin ja myyntiin, hyvä juttu.
Vastaa Viestiin