VLK 2016

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

VLK 2016

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Eilen lähtivät arvat vetämään.

Kuinka moni käytti hyväkseen uutta tuplakirjautumista? En kokenut rahan arvoiseksi. Saisipa ladata esimerkiksi kymmenen kuvaa per sarja ja maksimi se 25.
Jos haluaa enemmän kuin seitsemän kuvaa per sarja, joutuu nyt pulittamaan ekstra 15-25€. Tuntuu ehkä hivenen rahastukselta..

Lataussivu oli kokenut muutoksia! ..eli ei ollut. Yhäti ollaan epätietoisuuden vallassa, eli menevätkö kuvat perille.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Mä en edes perehtynyt mitä toi tuplakirjautuminen tarkoitti.
No pistin täyden 25 kuvan paletin vetämään, saa nähdä osuuko arpaonni kohdalleen (epäilen koska mulla ei koskaan ole arvonnoissa ollut onnea).

Kyllä ne kuvat sinne perille latautuivat ja uudelleen kirjautumalla vielä siellä olivat, joten olettaisin että homma on sillä selvä.. ja jos ei ole niin vaadin rahani takaisin :D
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
PekkaSav
Viestit: 3419
Liittynyt: Helmi 15, 2008 10 : 05
Paikkakunta: Viikki

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Emmää taaskaan muistanut. No, mennään vanhalla joka kolmas vuosi- tyylillä edelleen.
Stickl
Viestit: 1924
Liittynyt: Helmi 06, 2010 20 : 07
Paikkakunta: Hämmeenlinna

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Viime tingassa pistin täyen setin, 25 kuvaa, menemään. Hädin tuskin edes löyty noita 25 kuvaa mitä sinne laittaa joten en missään nimessä harkinnu tota tuplakirjautumista vaikka sinällään hyvä idea onki.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

tonskulus kirjoitti:Mä en edes perehtynyt mitä toi tuplakirjautuminen tarkoitti.
Mä en edes tiedä mikä vlk on.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

OskuK kirjoitti:
tonskulus kirjoitti:Mä en edes perehtynyt mitä toi tuplakirjautuminen tarkoitti.
Mä en edes tiedä mikä vlk on.
Vaasan luistelukerho.
säyne
Viestit: 946
Liittynyt: Maalis 01, 2007 15 : 48
Paikkakunta: Perniö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja säyne »

7 kuvaa laitoin. Tuo firma haalii tolla 2x35 systeemillä tod.näk kuvamateriaalia julkaisuihinsa ja voivat rinta rottingilla mainostaa taas, että niin ja niin suuri luontokuvakilpailu vaikka sen tajuaa hölmömpikin, että kyseessä ihan puuhakisa, jos voi 50 kuvaa laittaa.

Vuoden luontokuvaaja olisi paljon parempi. Kisaan tulisi lähettää 3-6 kuvan kuvasarja. Kannatan. Jee.
Näin sen näin: http://www.mpaakkonen.com
muikkunen
Viestit: 1180
Liittynyt: Tammi 04, 2008 11 : 40

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

säyne kirjoitti:Vuoden luontokuvaaja olisi paljon parempi. Kisaan tulisi lähettää 3-6 kuvan kuvasarja. Kannatan. Jee.
Vähän samoilla linjoilla. Kilpailua parantaisi huomattavasti jo se, että siihen ylipäätään voisi osallistua kuvasarjoilla.

En tiedä, ketä tai mitä tuo kuvamäärän laajentaminen 50 kuvaan per osallistuja oikein palvelee, paitsi tietysti kilpailuorganisaatiota lisääntyvien tulojen muodossa. Entistä isompi urakka tuomareille ja entistä suurempi todennäköisyys sille, että kilpailusta karsiutuvat pois ne kuvat, jotka eivät tee vaikutusta heti ensimmäisellä sekunnilla.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Joo samaa kyllä mietiskelin tossa jotta pienempikin maksimikuvamäärä riittäisi. Vaikkapa 1 kuva / sarja tms.

No itse lähdin mukaan ihan teemapohjalta, en suinkaan satunnaisilla random kuvilla.
Mutta säännöt on säännöt, niiden mukaan se on mentävä tai sitte oltava menemättä jos ei kelpaa..
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
muikkunen
Viestit: 1180
Liittynyt: Tammi 04, 2008 11 : 40

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

tonskulus kirjoitti:No itse lähdin mukaan ihan teemapohjalta, en suinkaan satunnaisilla random kuvilla.
Kilpailun sisäinen logiikka kuitenkin tekee kaikesta randomia. Parhaassa tapauksessa esiin nousee yksittäisiä huippuotoksia, huonoimmassa tapauksessa yksittäisiä keskinkertaisia otoksia. Kuvaajan omalle näkemykselle tai sanomalle ei tämän systeemin puitteissa ole paljonkaan tilaa.
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

https://www.luontokuva.org/index.php/aj ... vaajittain
tonskulus kirjoitti:Mä en edes perehtynyt mitä toi tuplakirjautuminen tarkoitti.
No pistin täyden 25 kuvan paletin vetämään, saa nähdä osuuko arpaonni kohdalleen (epäilen koska mulla ei koskaan ole arvonnoissa ollut onnea).
Ei huonosti käynyt :)

Olihan siellä tuttuja paljonkin.
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No eipä tuo lista paljoa edistänyt asiaa :D Laitoin 9 kuvaa ja 7 meni läpi, mutta eipä ole kamalasti RAWeja kyselty joten se siitä. Ai niin, mitä RAWeja...Sonysta ei niitä edes saa (siitä mallista millä kuvasin).
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Viime vuonna itseltä kyseltiin 9.4, joten sen perusteella ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon :) Mutta mikä lie tämän vuoden aikatauluaikataulu.
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Tuli tuosta mieleen että jos itse järjestäisin kisan niin en hyväksyisi Sonyn pakattuja RAWeja lainkaan. Nimittäin Sonyn failmemories appsit tuottaa nykyään vähän kaikki RAWia pihalle ja niillä voi tehdä aikamoisia temppuja kuviin.
grafia
Viestit: 1413
Liittynyt: Kesä 01, 2005 22 : 10
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Muutama vuonna olen osallistunut ja huonosti menestynyt, saanut vain yhden tai kaksi kuvaa kuhunkin semifinaaliin. En ole koskaan kuvitellutkaan pääseväni pitemmälle, mutta johan tuokin lisäsi pientä jännitystä harrastajan elämään.
Viime vuonna julkistettiin kyllä hyvissä ajoin semifinalistin nimi ja kuvamäärä, mutta läpimenneitten kuvien nimiä ei ollut julkistettu edes VLK-tapahtumaan mennessä. Sähköpostitse jouduin kuvien nimiä tivaamaan.

Alkoi tympiä koko kilpailu, koska osallistujien rahat kyllä kelpaavat, mutta sen jälkeen semifinalisti on kuin "roskaa pankin lattialla". Myös tapahtuman järjestelyissä oli menty huonompaan suuntaan Finlandia-talon ajoista, vaikka osallistujamäärät (siten myös tuotto) on kasvanut vuosi vuodelta. Jätinkin tänä vuonna väliin.

Pidetään peukkua teille osallistuneille, joista monella on niin upeita luontokuvia ollut tälläkin areenalla!
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Stickl
Viestit: 1924
Liittynyt: Helmi 06, 2010 20 : 07
Paikkakunta: Hämmeenlinna

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Johan on kumma, jopa viis kuvaa oli allekirjoittaneella päässy semifinaaliin.
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Onko finaaliin pääsystä ilmoiteltu kenellekään?
Stickl
Viestit: 1924
Liittynyt: Helmi 06, 2010 20 : 07
Paikkakunta: Hämmeenlinna

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Ei tietoa, ainakaa mulle ei ollu tullu vlk:ta mitään viestiä kuviin liittyen. Voi olla että jos tulee niin muutamien päivien sisällä.
Vastaa Viestiin