Pakkasyön valot

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Matti_JH
Viestit: 12069
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Pakkasyön valot

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

..


Kuva
Viimeksi muokannut Matti_JH, Tammi 21, 2016 11 : 47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kaunis talvimaisema ja oikean ja vasemmanpuoleisten metsiköiden muodostama loiva V osoittaa hienosti revontulet. Talviyön tunnelma on mielestäni jonkin verran turhan kirkas, vaikka kuutamo kirkas onkin ja valaisee ympäristön tehokkaasti kun hanget vielä heijastavat valoa. Loiva kontrastikurvi Luminosity blendillä ryhdittäisi kuvaa ja korostaisi etualan hangen muotoja miellyttävästi. Pieni lisäkorostus dodge/burnilla hangen muotojen valoissa ja varjoissa toimii myös hyvin. Nyt kuva on kaunis, mutta jää hieman kontrasteiltaan latteaksi.

Kuusta tulee heijastumaa, mutta en ole hirmuisen herkkä optiikan artefakteille. Olen aina ajatellut, että optiikan sormenjälki saa hieman kuvasta riippuen näkyä kuvassa. Tässä se ei erityisesti haittaa, ainakaan minua.
Sapere aude.
---
flickr
Matti_JH
Viestit: 12069
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Kiitos. Täytyy katsoa tuo uudestaan jahka pääsen kotiin. Työpaikan kone ei ole näytön osalta ihan paras...
Maffer
Viestit: 21596
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei eieieieiei, ei lumihankeen kuulu sotkea mitään kontrastipuuroa. Ei sillä saa mitään järkevää aikaiseksi.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Tjaah, mielestäni kuva parani merkittävästi kun kokeilin. En puhu mistään jyrkistä mutkista, vaan sen verran että lumeen tulee hieman raikkautta ja siinä olevat muodot saavat vähän ryhtiä ja kuvaan tulee tonaalista erottuvuutta. Nyt se ainakin minun silmääni kärsii pienestä latteudesta. Säädin pelkkää luminositeettia.

No, makuasioita kaiketi.
Sapere aude.
---
flickr
Matti_JH
Viestit: 12069
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Heitin hiukan kurveja alas. Illalla sitten uusi versio.

Kuva on otettu Nautelankosken alajuoksulla. Jää kesti. Liekö saukko ollut vasemmanpuoleisten jälkien tekijä?
Vastaa Viestiin