Canon 5Dmk2 & canon 85mm 1.8 focus "sahaa"

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Snot-
Viestit: 8
Liittynyt: Tammi 02, 2007 18 : 50

Canon 5Dmk2 & canon 85mm 1.8 focus "sahaa"

Viesti Kirjoittaja Snot- »

Minulla siis Canonin 5Dmk2 ja linssinä tuo canonin 85mm 1.8.

Muutaman kuukauden kuvaus paussin jälkeen eilen kokeilin kameran toimintaa ja jostain syystä kamera ei saa tarkennettua mihinkään.

Tarkennus "sahaa" edestakaisin ja jos johonkin sattuu pysähtymään ei tarkennus ole lähellekkään oikein.

Minulla ei ole muita linssejä tällähetkellä joten en tiedä onko syy kamerassa vai linssissä.

Kokeilin asettaa "Back-button focus" toimitaa ja tämän jälkeen luultavasti ongelma alkoi. En tosin ole varma koska en ennen muutosta kokeillut kuvata.

Nyt olen kokeillut palauttaa kaikki oletus asetukset yms. kameraan, mutta tämä ei ole auttanut.

Olisiko jollain kokeneemmalla kertoa mistä mahdollinen vika voisi johtua?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Kokeile ensialkuun putsata objektiivin linssit ja rungosta peilikammio, etenkin AF sensorin ikkuna. Puhalluspumpulla pölyt pois.

Jos tuo ei auta, on vika luultavasti objektiivin enkooderissa.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: Canon 5Dmk2 & canon 85mm 1.8 focus "sahaa"

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Snot- kirjoitti:
Kokeilin asettaa "Back-button focus" toimitaa ja tämän jälkeen luultavasti ongelma alkoi. En tosin ole varma koska en ennen muutosta kokeillut kuvata.

Sen voi sanoa 100% varmasti, että tuosta se ei ole johtunut. Tuossa vain vaihdetaan tarkennusnappulan paikka muualle kuin laukaisunappiin.

Onko AF-moodina ollut AF-S? Sahaako myös liveviewin kautta (jos mk2:ssa pystyi siitä tarkentamaan)?
Zone VI
Snot-
Viestit: 8
Liittynyt: Tammi 02, 2007 18 : 50

Viesti Kirjoittaja Snot- »

Linssi ja peilikammion putsaus ei auttanut. Täytyy jatkaa tutkiskelua kun pääsee taas joulun jälkeen kameran äärelle. Sama ongelma tulee kaikilla AF-moodeilla. Kiitoksia vastauksista ja hyvät joulut kaikille!
Vastaa Viestiin