Mistä paras kuvakirja?

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Vastaa Viestiin
jbonjovi
Viestit: 13
Liittynyt: Heinä 17, 2012 23 : 15

Mistä paras kuvakirja?

Viesti Kirjoittaja jbonjovi »

Mikä palvelu tekee parhaat valokuvakirjat?

Käytän kalibroitua monitoria ja editoin lr:llä ja ps:llä kuvani aika huolella.

Olen tehny valokuvakirjoja paikallisissa valokuvaliikkeissä, applella, ifolorilla, snapfish:llä, shutterflyllä, mypublisher:lla ja joillain muilla palveluilla. Ongelma on vaan ettei kaikki lähetä Suomeen kirjoja kovin edullisesti ja luulisi euroopasta löytyvän jotain hyviä palveluita edullisemmilla postikuluilla. Tärkeää olisi laatu. Halvalla harvoin saa hyvä. Löytyykö vinkkejä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
grafia
Viestit: 1413
Liittynyt: Kesä 01, 2005 22 : 10
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Blurb.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
effeuno
Viestit: 385
Liittynyt: Elo 28, 2008 13 : 14

Viesti Kirjoittaja effeuno »

Yksi mahdollisuus kotomaassa.

http://www.kuvatkirjaksi.fi/

En ole Pro, mutta kaikki mitä olen tuolta tilannut on ollut mielestäni hyvää laatua.
Effeuno
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Blurb on hyvä, vähintään yhtä hyvä on mixbook.
--------
Aves!
itu
Viestit: 1250
Liittynyt: Elo 05, 2008 0 : 51

Viesti Kirjoittaja itu »

Kuvatkirjaksi tekee kuvat laserilla, joka ei ole värihallittu, kun laser ei sellaiseen pysty. Esimerkiksi omat MV-kuvat tulevat takaisin punaisina.

Kuulemma Torniosta saa suihkulla tehtyä.
http://www.fotonetti.fi/
takutiku
Viestit: 2
Liittynyt: Syys 14, 2016 12 : 21

Saako kuvat salattua ulkopuolisilta?

Viesti Kirjoittaja takutiku »

Hei!

Flickr itselle aivan outo..
Onko tuossa mahdollista luoda linkki, jonka avulla kuvat voi esittää vain valituille katsojille?

En tahdo, että koko maailma näkee esim. lomakuvia.

Jollei, mikä voisi olla toimiva ohjelma / palvelu omien kuvien satunnaiseen ja rajatulle yleisölle tarkoitettuun esittämiseen.

Kiitos!
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Flickrillä voi, jos lataat kuvat yksitysasetuksella "private" ja kansion luotua share-napista laitat linkin menemään.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Muist-talt
Viestit: 1
Liittynyt: Kesä 29, 2018 9 : 14

Re: Mistä paras kuvakirja?

Viesti Kirjoittaja Muist-talt »

Hei,

Etsin tietoa kuvakirjoista ja huomasin, että tällainen viestiketju on jo olemassa... Vaikka edellisestä viestistä on aikaa ajattelin kysyä, että onko kokemuksia kuvakirjoista tämän vuoden puolelta? Itse olen kokeillut iFolorin (https://www.ifolor.fi/kuvakirjat" onclick="window.open(this.href);return false;) ja on ollut toimiva vaihtoehto. Onko muita hyviä tai mahdollisesti parempia vaihtoehtoja?
Kapama
Viestit: 569
Liittynyt: Tammi 19, 2018 9 : 03

Re: Mistä paras kuvakirja?

Viesti Kirjoittaja Kapama »

Jos laatua etsit, niin tuolta on löytynyt:

http://www.blurb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kapa
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä paras kuvakirja?

Viesti Kirjoittaja jaava »

Jos taittaa pdf:n (kuvia + tekstiä) itse, niin löytyykö asiallisia painoja kuvakirjan tekemään.
Vai pitääkö mukaan saada jotain väritietoja - ollaan käytetty Lightroom:a tähän asti.

Me ollaan blurb:ia käytty aika paljon, kymmenkunta erilaista kirjaa, jotka olleet ihan kunnollisia ... no viimeisessä erässä oli yhdessä kirjassa tullut keltainen säännöllinen iso läiskä, joka oli jakaantunut vielä kahdelle sivulle (reklamaatio lähdössä).
effeuno
Viestit: 385
Liittynyt: Elo 28, 2008 13 : 14

Re: Mistä paras kuvakirja?

Viesti Kirjoittaja effeuno »

Päivitetään tilannetta.

Fotobuch.de onko kokemuksia työn laadusta?

Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja.

Effeuno
effeuno
Viestit: 385
Liittynyt: Elo 28, 2008 13 : 14

Re: Mistä paras kuvakirja?

Viesti Kirjoittaja effeuno »

Vastaan itse itsellenikin.

Fotobuch.de
Tilasin saksasta yltiöpäisesti 22 kpl kuvakirjoja ilman testausta.
Lopputulos: 22 kpl varsin hyviä A4 vaaka kuvakirjoja, tarjouksesta -50% alennuksella. Nopea ja täsmällinen toimitus postiin, erittäin hyvin pakattuna. Väliaikatietoa tuli riittävästi, samoin sähköposteihin vastattiin nopeasti ja seikkaperäisesti. Toimitus tapahtui rahtivapaasti.

Printtauksen pistekoko oli "karvan" isompi kuin esim. Kuvatkirjaksi tekijällä.

Effeuno
Olaus
Viestit: 141
Liittynyt: Kesä 14, 2006 20 : 12

Re: Laserin värihallinta on mahdollista

Viesti Kirjoittaja Olaus »

itu kirjoitti: Huhti 04, 2016 12 : 36 Kuvatkirjaksi tekee kuvat laserilla, joka ei ole värihallittu, kun laser ei sellaiseen pysty. Esimerkiksi omat MV-kuvat tulevat takaisin punaisina.

Kuulemma Torniosta saa suihkulla tehtyä.
http://www.fotonetti.fi/
Laser pystyy värinhallintaan. Laite on vain kalibroitava ja paperi profiloitava. Kuka väittää, ettei laserilla tuo ole mahdollista, ei osaa tai sitten hänellä on jokin marketista ostettu halpisprintteri. Olen huomannut, että vanhemman polven painajat eivät aina ymmärrä lasereiden päälle, ja jälki on sen mukaista suttua. Laserin prosessi on erilainen kuin nestemäisien musteiden kanssa. Toisaalta olisihan mustesuihkujenkin profilointi ja väriprofiilien muuntaminen oltava kunnossa. Itse olen käyttänyt 40 000 €:n laserprintteriä, kalibroinut sen ja profiloinut paperin. Lopputulos tyydyttänee vaativaakin käyttäjää -ainakin minua. Tarvitaan luuppi, että laserin rosetti näkyy ja eron suihkuun huomaa. Laserin jälki kestää aika hyvin.

Kunnolliseen laserprosessiin uploadaisin tiedoston AdobeRGB-profiililla tai muulla laajalla profiililla, joka prosessiin sopii. Prosessin rippi pitää siitä huolen, että väri muunnetaan printterin tulostusalueelle ja paperin profiilin mukaiseksi.

Ajattelen laserin jälkeä enemmän RGB:nä kuin musteen CMYKinä, vaikka painovärihän ei tietenkään ole RGB vaan CMYK.
Vastaa Viestiin