Digipokkari vaimolle?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Jump
Viestit: 17
Liittynyt: Huhti 22, 2003 20 : 44
Paikkakunta: Meri-Lappi

Digipokkari vaimolle?

Viesti Kirjoittaja Jump »

Heti alkuun pitää kertoa että olen aika pihalla nykyisestä pokkaritarjonnasta. Nyt tuli kuitenkin eteen että vaimon vuodelta 200X oleva fuji alkaa olemaan aika finaalissa ja uusi pitäisi saada.

Kamera tulee lähinnä valokuvien ja videoklippen kuvaukseen. Taloudessa on 5kk pienokainen, jonka edesottamuksia on viime aikoina ikuistettu ihan urakalla. Tietty kameralla olisi kiva saada kuvia myös hämärässä, mutta kovin suurta valomaa on turha varmaan odottaa. Lisäksi yksikertaisesta toiminnasta plussa. Hinta max. 300€

Mitä raati suosittaa tilalle? Itse olen ajatellut Canon Ixuxia, mutta mikä malli ja mitä muita vaihtoehtoja on?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jalkkis
Viestit: 225
Liittynyt: Huhti 04, 2013 16 : 25

Viesti Kirjoittaja jalkkis »

Perusveto, Sony RX100mk1. Löytynee uutenakin 300€ luokkaan tai käytettynä 200€. Saoskos mk2 vielä 300€ käytettynä?
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Ixukset ovat varma valinta peruspokkariksi, mutta tuo Sony on joka suhteessa parempi, ja siinä on myös mahdollista säätää itse. Sony ei toki ihan niin ohut ole kuin Ixut, mutta ei se aiempikaan kamera välttämättä kovin ohut ole ollut.
En myöskään unohtaisi Fujin X10-sarjaa, joissa kuvanlaatu on myös hyvä, mutta objektiivin zoomaus tapahtuu mekaanisesti, ja etsinkin löytyy, joka on ainakin minusta suuri hyöty. Käytettynä X20 mahtuu budjettiin. Tosin Fujit ovat mekaanisesta zoomista johtuen vielä Sonyakin huomattavasti paksumpia.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
tigris
Viestit: 67
Liittynyt: Joulu 27, 2012 23 : 54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tigris »

Omakohtaisesta kokemuksesta voin kyllä suositella tuota Sony RX100mk1, varsinkin nyky hinnalla. Jos kameralla on yhtään valmis säätelemään itse ja kuvaamaan raw-tiedostona kuvansa, niin kamera on enemmän kuin riittävä tuohon kokoluokkaan. Vähässä valossa ja suht korkeilla iso-arvoillakin tuo selviytyy oikein mukavasti pienen kuvien jälkikäsittelyn jälkeen.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Minulla on RX100 mk2. On se oikein hyvä, ja kyllä pokkarissa nykyään pitää olla wifi. Miinuspuolella on hiukan heikko jpg, jota en ole yrityksistä huolimatta saanut viriteltyä sopivaksi. Joku käyttäjä saattaa myös kokea kameran aika monimutkaiseksi.
Jump
Viestit: 17
Liittynyt: Huhti 22, 2003 20 : 44
Paikkakunta: Meri-Lappi

Viesti Kirjoittaja Jump »

Tuo Sony vaikuttaa ihan asialliselta vaihtoehdolta. Pitää vielä kysyä mitä tuo kameran käyttäjä on mieltä siitä. Tuo paksuus mietityttää myös.

Tarkoitus on ostaa kamera uutena, joten uuden hinta pitäisi asettua tuohon 300€ haarukkaan. Pikaisella vilkaisulla tuon Sonyn hinta on kyllä lähempänä 400€, eli onko linkkiä kauppaan josta tuon saa 300€?
jalkkis
Viestit: 225
Liittynyt: Huhti 04, 2013 16 : 25

Viesti Kirjoittaja jalkkis »

Minullakin siis on RX100mk1 ja hyvä pokkari se on vaikka uudet versiot ovat etevämpiä. Minusta kamera ei ole paksu mutta eihän tämä ole yhtä litteä kuin Ixukset. Mutta hyvin menee taskussa.

Jos uutena on pakko saada, niin kyttää hetki, jos vaikka esim. Rajalalle tulis taas jotain alepäiviä. Muistaakseni tätä sai Rajalasta 299e...??

Tai ostat vähän käytetyn ja virheettömän parilla sataa (niinkuin minä tein, kameralla oli ikää muutama kk ja hinta hilppasen yli 200) ja sillä noin satasella ostat jotain lisäkivaa vaimolle ;)
Vastaa Viestiin