Kennon puhdistus Helsingissä?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Kryptos kirjoitti:
hassel kirjoitti:Mä en tajua tätä liikkeeseen viemistä.
Kuka tahansa osaa itse puhdistaa kennon, se ei todellakaan vaadi taitoa.
Puhallat pölyt ekana pois ja sitten stikillä vedot.
Aikaa menee n. minuutti
Olen samaa mieltä hasselin kanssa. Kennon puhdistamisesta on tehty jonkinlainen pikkuinen mörkö, kun operaatio on varsin helppo ja nopea, kuten hassel sanoi.


Useinhan muutama puhallus ilmapumpulla riittää, ja homma on selvä. Joskus kennolle eksyy itsepäisempi roska, ja silloin pyyhkäistään vaikka Sensor Swabilla ja parilla-kolmella tipalla Eclipseä.

Tällä tavalla: https://www.youtube.com/watch?v=WV_DT2kEEsI

Vanhan ketjun ylösnousemus.... Sattui tämä silmiin ja täytyy todeta, että omat kokeilut swabeilla ja eclipsellä eivät menneet putkeen. Tiedä sitten mitä mömmöä kennolla oli, mutta ensimmäisen yrityksen jälkeen saikin taistella pölyn sijaan rantuja vastaan.

6 swab-tikun sarja meni heti ja uudelleenkäyttämällä niitä 30 yrityksen ja parin tunnin jälkeen totesin, että rantuja on tarpeeksi vähän jotta olkoon... Seuraavaksi vien suosiolla liikkeeseen, ei tarvitse ainakaan omia hihoja polttaa :D

Pölyt kyllä lähtivät heti, mutta ne pyyhintäjämät kennolla. Eihän tämä mitään tiedettä ole, mutta jos ei menekään heti putkeen niin käy ikävä kunnon kirkkaita työskentelyvaloja ja luuppia jolla näkisi kennon pinnan hyvin.
Zone VI
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Sama juttu. Itse puhdistanut kennon ongelmitta, kunnes kahden vuoden jälkeen ruiskaisi ilmeisesti öljyä kennolle ja puhdistus levitti ne viiruina koko alueelle. Yli kymmenen puhdistuskertaa tarvitsi, että sain mönjät pois. Turhauttava kokemus. Kamerana Nikon D800.

Kapa
Vastaa Viestiin