Nimeä minut

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Nimeä minut

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Tässä ei kuvallisesti ole mitään ihmeellistä, olin vain kokeilemassa Sammyn f/2.8 12mm fisua. Tuntuu mainiolta lasilta kaikkiaan. Kiva päästä kuvaamaan tällä linnunrataa, tähtipiirtoja jne.

Tiedän mitä tämä kone tekee ja mihin sitä käytetään, mutta en tiedä miksi sitä kutsutaan. Tietääkö joku täällä?

Kuva
Name This Machine (Test shots) by Mika Latokartano, on Flickr
Viimeksi muokannut Kryptos, Elo 11, 2015 10 : 44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sapere aude.
---
flickr
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

Ihan yllättävän hyvin tuo toimii vaikka sinällään kuvassa ei tosiaan ole mitään ihmeellistä. Kuvakulma, polttoväli sekä värit toimii varsin hyvin yhteen.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Jos tämä härveli olisi jossakin muualla kuin 30 metrin päässä Kehä III:sta ja vajaan 100 metrin päässä junaradasta, niin tästä härvelistä pellolla saisi upean kuvan linnunrataa vasten tai tähtipiirtokuvaan. Pitäisiköhän kysyä lainaan?
Sapere aude.
---
flickr
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

Luuranko heinäkortte pitelemään suussa samalla. Kyllä tuosta laitteesta varmasti saisi yölläkin nätin kuvan. Kyllä teillä energiaa riittää, jota täytyy ihmetellä. :)
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Se energia on kyllä puhtaasti Mafferilla, mutta tuossa olisi kyllä taas mainio idea Luurikselle, tai siis Arskalle. Luuris seisomaan tuohon viereen viikate kourassa. Moderni (no, suhteellisen) tekniikka vastaan perinteet.

Terry Pratchett kirjoitti upean lauseen Kuolemalle kirjassaan "The Reaper Man" (jossa minulla on omistuskirjoituskin):

"Lord, what can the harvest hope for, if not for the care of the Reaper Man?"
Sapere aude.
---
flickr
jkari
Viestit: 159
Liittynyt: Syys 09, 2004 21 : 59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jkari »

Hakusanalla 'niittosilppuri' saa kuukkelista samanlaisten koneiden kuvia.
Juha Kari
Vantaa
Finland
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

Minä oon aina pitänyt noita tamroneita/samyangeja surkeina tekeleinä, mutta tämä lasi tuntuu piirtävän yllättävän nätisti.
Onnittelut hyvän yksilön saamisesta :D
Ai niin, kuvakin on..
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

jkari kirjoitti:Hakusanalla 'niittosilppuri' saa kuukkelista samanlaisten koneiden kuvia.
Sepä se. Kiitoksia!
Sapere aude.
---
flickr
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

hassel kirjoitti:Minä oon aina pitänyt noita tamroneita/samyangeja surkeina tekeleinä, mutta tämä lasi tuntuu piirtävän yllättävän nätisti.
Onnittelut hyvän yksilön saamisesta :D
Tänk juu - kävin ottamassa muutamia koeruutuja tänään ja yllätyin miten kauniisti tämä piirtää. Katsotaan sitten tositoimissa aikanaan.
Sapere aude.
---
flickr
pexi85
Viestit: 1194
Liittynyt: Huhti 11, 2008 17 : 53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja pexi85 »

Nätti kuva simppelistä kohteesta, valo ja sävyt toimii hyvin. Mukavan kesäinen kuva.
Mielenkiintoinen tämä Samyang, taitaa mennä itselläkin vakavaan harkintaan kun laajista olen suunnitellut. Lisää testikuvia vaan kehiin ;)
samnyrhi
Viestit: 133
Liittynyt: Heinä 08, 2003 19 : 07

Viesti Kirjoittaja samnyrhi »

Silpppurihan tuo laite tosiaan on. Traktorilla vedetään niin, että AIV liuos purkki on tuossa edessä olevassa telineessä. Laite silppuaa tuoreen heinän, ruiskuttaa AIV liuoksen siihen ja sitten "kauko" ohjattavan torven kautta se lentää traktorin perässä kulkevaan peräkärryyn. Nykyisin ei juurikaan enää käytetä.

Kiva ja värikäs kuva. Tulee lapsuudet kesät mieleen kun vastaavaa laite oli käytössä.
Vastaa Viestiin